Droge naaf ?????
-
- Forum-lid
Tijdens een afdaling verleden week in Frankrijk hoorde ik ineens een heel vervelend en hard geluid, vegelijkbaar met vette remschijven van de mountainbike maar dan in een andere toonhoogte.
Na de schik (reed 70km/h) kwam dit geluid enkel terug bij hoge snelheden.
Mijn idee is dat het mijn naaf is, bij achteruit trappen wordt het geluid namelijk harder.
De vraag is, klopt dit en komt dit vaker voor, wat moet de FM doen om dit blijvend te verhelpen.
De wielen zijn marchisio solida met bij behorende naaf.
bvd
Na de schik (reed 70km/h) kwam dit geluid enkel terug bij hoge snelheden.
Mijn idee is dat het mijn naaf is, bij achteruit trappen wordt het geluid namelijk harder.
De vraag is, klopt dit en komt dit vaker voor, wat moet de FM doen om dit blijvend te verhelpen.
De wielen zijn marchisio solida met bij behorende naaf.
bvd
op een waterfiets kom je ook vooruit
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat is een bekend probleem bij Marchisio. Een blijvende oplossing is er niet, want het is gewoon een ontwerpfout.
Ik neem aan dat het zo'n body is die je zo los trekt om even snel een cassette te wisselen? Het enige wat je kan doen is er weer iets dikker vet smeren. Ik heb het eerder gezien bij Alpe D'Huzes, na elke twee afdalingen konden we opnieuw smeren. Zelfs de verdeler die aanwezig was had geen goede oplossing.
Ik neem aan dat het zo'n body is die je zo los trekt om even snel een cassette te wisselen? Het enige wat je kan doen is er weer iets dikker vet smeren. Ik heb het eerder gezien bij Alpe D'Huzes, na elke twee afdalingen konden we opnieuw smeren. Zelfs de verdeler die aanwezig was had geen goede oplossing.
-
- Forum-lid
okee 2x zelfde antwoord, en bedankt voor snelle reactie.
Enig idee wat voor vet, normaal gebruik ik simpele kogellagervet, is dat ok ??
Enig idee wat voor vet, normaal gebruik ik simpele kogellagervet, is dat ok ??
op een waterfiets kom je ook vooruit
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb er 2 jaar geleden gewoon ketting olie tussen laten lopen, dat was bij andere Marchisio wielen genoeg om de week in Frankrijk verder mee te rijden.
Gebeurd dit een volgende keer op een berg, blijf dan door trappen in de afdaling. Je hoeft geen kracht te zetten, alleen de benen rond te draaien.
Gebeurd dit een volgende keer op een berg, blijf dan door trappen in de afdaling. Je hoeft geen kracht te zetten, alleen de benen rond te draaien.
Dit is nog eens een topic revival zeg.
Jij hebt jouw wielen nu iets van bijna een jaar? Ik neem aan dat je de vet bij de pailletjes bedoelt. Kan geen kwaad de boel eens per jaar schoonmaken en opnieuw invetten.
Hope gebruikt het volgende vet: Mobilgrease XHP 222
Ik heb ze 8 maanden en circa 5000km. Dank je wel.Philippos schreef: ↑13 nov 2021 09:29Dit is nog eens een topic revival zeg.
Jij hebt jouw wielen nu iets van bijna een jaar? Ik neem aan dat je de vet bij de pailletjes bedoelt. Kan geen kwaad de boel eens per jaar schoonmaken en opnieuw invetten.
Hope gebruikt het volgende vet: Mobilgrease XHP 222
8 jaar na dato valt het mij pas op... Had je schik? Of was het toch schrik?