Binnenkort op vakantie naar de Ossiachersee.
Het is daar vast en zeker leuk fietsen maar zijn er forumleden die hier zijn geweest en nog fietstips en wellicht ook nog suggesties kunnen aanreiken met routes?
bvd.
Oostenrijk Ossiachersee
-
- Forum-lid
Het is daar zeker leuk fietsen, niet al te druk en goed asfalt. Een leuke klim daar is de Villacher Alpenstasse, telt ook mee voor je BIG klassement. Is goed aan te fietsen vanuit de Ossiachersee.
Routes weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Routes weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
vorig jaar bij de millstatter see gefietst. Onder andere de tschiernock en de Goldeck beklommen. Op routeyou.com staan diverse routes rond de meren in Karintie. het is er erg leuk fietsen. Wel druk op de grotere wegen(geen fietspaden)
-
- Forum-lid
Doorgaande wegen kunnen daar wel druk zijn, maar wij hebben daar met het gezin gefietst over binnenwegen die in ruime mate aanwezig zijn. Daar kom je bijna niemand tegen. ook zijn er daar veel fietspaden, rondom de Ossiachersee bijv. ook als ik me goed herinner. Asfalt binnenwegen is ook goed.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Welke camping zit je? Ik was daar vorig jaar ook en heb nog wel wat gpx routes. Verder zijn de meeste hellingen daar erg steil en lopen dood. De Villacher Alpenstrasse is genoemd en inderdaad een fraaie klim. Echt steile wand klimmen kun je op de Wurzenpass, maar daarvoor moet je door Villach en die is niet heel makkelijk te vinden. Verder is de Gerlitzen de hoogste berg in de omgeving en die kan je van 3 kanten op. Helaas lopen ze allemaal dood, maar het zijn dan ook moordende klimmen, typisch Oostenrijks.
De Wöllaner Nock heb ik ook gedaan, maar dat raad ik af, want die is voor de helft onverhard. Ook de Simonhöhe heb ik gedaan. Ook heel steil, maar de weg is zo goed dat ik hier ruim 80 heb gehaald in de afdaling.
Kijk maar even op http://www.cyclingcols.com.
De Wöllaner Nock heb ik ook gedaan, maar dat raad ik af, want die is voor de helft onverhard. Ook de Simonhöhe heb ik gedaan. Ook heel steil, maar de weg is zo goed dat ik hier ruim 80 heb gehaald in de afdaling.
Kijk maar even op http://www.cyclingcols.com.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ben net terug van Oostenrijk. Zelf in afritz am see geweest.
Veel gefietst waaronder de nockhalm strasse. Erge mooie tocht van 125 km en 35 km klimmen en twee toppen boven de 2000 meter.
Volgend jaar ga ik weer heen. Nog tips welke routes ik moet fietsen?
Veel gefietst waaronder de nockhalm strasse. Erge mooie tocht van 125 km en 35 km klimmen en twee toppen boven de 2000 meter.
Volgend jaar ga ik weer heen. Nog tips welke routes ik moet fietsen?
Ik ben dit jaar bij de ossiacher see geweest. De gerlicher alpenstrasse is idd een aanrader. Een andere hele mooie klim is het Maltadal. Dit is wel een tolweg, en niet direct bij het meer.
Groeten, Diederik
Groeten, Diederik