Alles over vakanties op én met de fiets

Racefietsen meenemen naar Italië?

ramniv
Forum-lid

ramniv 21 jun 2013 10:08

Hallo allemaal,

ik ben vrij nieuw in de "wielerwereld". Nu ga ik over 4 weken naar Italië en ik twijfel om de fietsen mee te nemen. Ik ben zelf nog nooit in Italië geweest. Ik zit de eerste week aan de Adriatische kust en daarna nog een aantal dagen aan het Gardameer.

Zijn er hier mensen die in Italië op vakantie gaan/zijn geweest en advies hebben voor mij?

Ik hoor het graag.

Gr. Marvin

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 21 jun 2013 10:17

Misschien aangeven waarom je twijfelt en waarom zou je het niet doen?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

pinarello
Forum-lid

pinarello 21 jun 2013 10:41

Als je fietsen leuk vind gewoon meenemen!

rinke
Forum-lid

rinke 21 jun 2013 10:46

ff de zoekfunctie gebruiken op dit forum doet ook wonderen.. Waarom twijfelen inderdaad? conditioneel, temperatuur, heuvels??? Gewoon meenemen en kijken of je zin hebt om te fietsen lijkt me. Liever de fietsen mee en niet gebruiken dan geen fietsen mee en spijt hebben als ik weet niet wat dat ze thuis staan ;)
Veel plezier

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jun 2013 11:02

"De Adriatische kust" is nogal een ruim begrip. Een paar jaar terug ben ik eens zonder fiets bij Chioggia in de buurt op vakantie geweest en ik heb hem echt niet gemist. Net zo vlak als Nederland, totaal geen fietsinfrastructuur en iedereen rijdt er als een idioot.

Omgeving Gardameer is echter andere koek, daar is het echt prachtig fietsen.
Campagnolo Ultra Dork

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 jun 2013 11:34

Als je langs de Adriatische kust zit zal je toch het binnenland in moeten. Kustwegen zelf zijn doorgaans druk zeker in de zomervakantie. Maar natuurlijk wel even bij Pantani op bezoek :-)

Garda meer is mooi maar ook daar langs het meer zelf erg druk. Monte Bondone (noorden), Monte Baldo (oosten) zijn natuurlijk must haves.