Alles over vakanties op én met de fiets

Racefietsen meenemen naar Italië?

ramniv
Forum-lid

ramniv 21 jun 2013 10:08

Hallo allemaal,

ik ben vrij nieuw in de "wielerwereld". Nu ga ik over 4 weken naar Italië en ik twijfel om de fietsen mee te nemen. Ik ben zelf nog nooit in Italië geweest. Ik zit de eerste week aan de Adriatische kust en daarna nog een aantal dagen aan het Gardameer.

Zijn er hier mensen die in Italië op vakantie gaan/zijn geweest en advies hebben voor mij?

Ik hoor het graag.

Gr. Marvin

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 21 jun 2013 10:17

Misschien aangeven waarom je twijfelt en waarom zou je het niet doen?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

pinarello
Forum-lid

pinarello 21 jun 2013 10:41

Als je fietsen leuk vind gewoon meenemen!

rinke
Forum-lid

rinke 21 jun 2013 10:46

ff de zoekfunctie gebruiken op dit forum doet ook wonderen.. Waarom twijfelen inderdaad? conditioneel, temperatuur, heuvels??? Gewoon meenemen en kijken of je zin hebt om te fietsen lijkt me. Liever de fietsen mee en niet gebruiken dan geen fietsen mee en spijt hebben als ik weet niet wat dat ze thuis staan ;)
Veel plezier

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jun 2013 11:02

"De Adriatische kust" is nogal een ruim begrip. Een paar jaar terug ben ik eens zonder fiets bij Chioggia in de buurt op vakantie geweest en ik heb hem echt niet gemist. Net zo vlak als Nederland, totaal geen fietsinfrastructuur en iedereen rijdt er als een idioot.

Omgeving Gardameer is echter andere koek, daar is het echt prachtig fietsen.
Campagnolo Ultra Dork

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 jun 2013 11:34

Als je langs de Adriatische kust zit zal je toch het binnenland in moeten. Kustwegen zelf zijn doorgaans druk zeker in de zomervakantie. Maar natuurlijk wel even bij Pantani op bezoek :-)

Garda meer is mooi maar ook daar langs het meer zelf erg druk. Monte Bondone (noorden), Monte Baldo (oosten) zijn natuurlijk must haves.
Bondone van noordkant oprijden en zuidwesten omlaag.
Op de Monte Baldo bij Cedron wel even lekker uitgebreid gaan zitten lunchen en doe maar lekker van de grill daar! HEERLIJK! Ze hebben overigens ook heerlijke taartjes :)

Valvestino is aan de westkant prachtig. Aan de oostkant een briljant rondje over Caprino Veronese.
Let wel op met rondjes plannen want er zijn nogal wat tunnels. Een klein ledlampje op je zadel pen zou ik zeker meenemen voor het geval je een keer in een tunnel komt die je over het hoofd hebt gezien!

ramniv
Forum-lid

ramniv 21 jun 2013 13:19

Inderdaad wat weinig informatie van mijn kant. Ik ga naar Lido di Jesolo en daarna naar het stadje Pai (bij Torri Del Benaco). De reden waarom ik twijfel is of de wegen daar een beetje met de fiets begaanbaar zijn. Mijn vriendin krijgt volgende week haar racefiets en weet zeker dat ze het nog niet ziet zitten om door alles en iedereen ingehaald te worden. (auto's enz)

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 21 jun 2013 13:50

Als het niet al teveel moeite kost om allebei de fietsen mee te nemen dan zou ik het zeker doen. Er zullen genoeg wegen zijn om rustiger te fietsen en gewoon samen genieten van de omgeving, terrassen e.d. Ik nam altijd wel een zwembroekje mee voor het geval dat ik onderweg eens een keertje wilde plonsen. Verder zou ik je vriendin voorop laten rijden dan voelt ze zich meer beschermt op de fiets. Enjoy!
*Tip van Gastheerg van een lampje is een hele goede...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

alexp
Forum-lid

alexp 21 jun 2013 14:57

ramniv schreef:Inderdaad wat weinig informatie van mijn kant. Ik ga naar Lido di Jesolo en daarna naar het stadje Pai (bij Torri Del Benaco). De reden waarom ik twijfel is of de wegen daar een beetje met de fiets begaanbaar zijn. Mijn vriendin krijgt volgende week haar racefiets en weet zeker dat ze het nog niet ziet zitten om door alles en iedereen ingehaald te worden. (auto's enz)
Ik zou zeker de fiets meenemen. Rond het Gardameer kan je goed fietsen. Ik zat zelf bij Riva del Garda, daar waren de fietsvoorzieningen (fietspaden) erg goed. Hoe het bij Pai is durf ik niet te zeggen. Langs het meer fietsen zou ik je in de zomerperiode afraden. Je kunt bij Torri del Benaco wel het achterland in, daar zal het vast rustiger zijn. Heeft je vriendin wel eerder op een racefiets gereden? Zo niet, dan begrijp ik de twijfels wel. Dan zou ik eerst hier de komende weken behoorlijk wat kilometers proberen te maken op bekend terrein om te wennen aan het fietsen op een racefiets. Verder is klimmen en vooral het afdalen even wennen de eerste keer.

Nicky_GTS
Forum-lid

Nicky_GTS 30 jun 2013 18:32

Ik zou ze inderdaad meenemen voordat je er spijt van krijgt. Er zijn zat achterafweggetjes waar het wat rustiger rijden is, net als thuis. Ik neem zelf ook de fiets mee naar het gardameer, ook de eerste keer dat hij meegaat trouwens.

Ik zou voordat jullie vertrekken hier al wat afwisselende tochten rijden, waar je dus druk verkeer hebt en rustig verkeer. En verder? Lekker genieten van het moois dat Italie te bieden heeft :-)!

Plaats reactie