Hoogte 23 vs 25 mm banden
- Joppietersen
- Forum-lid
goeden,
zit er verschil in hoogte tussen een 23 en 25mm brede band?
Van een forumgenoot hoorde ik dat de 25mm bij hem aanliep aan de onderkant vd remmen wat niet het geval was bij de 23mm dus zou er verschil moeten zijn maar op de site van Conti (kijkend naar de 4000S) kom ik die spec's niet tegen.........
Iemand ervaring hiermee of zijn 23 -25mm banden normaal gesproken altijd uitwisselbaar?
zit er verschil in hoogte tussen een 23 en 25mm brede band?
Van een forumgenoot hoorde ik dat de 25mm bij hem aanliep aan de onderkant vd remmen wat niet het geval was bij de 23mm dus zou er verschil moeten zijn maar op de site van Conti (kijkend naar de 4000S) kom ik die spec's niet tegen.........
Iemand ervaring hiermee of zijn 23 -25mm banden normaal gesproken altijd uitwisselbaar?
Het gaat niet om de grootte van je tandwielen,
het gaat erom wat je er mee doet......
Ja, de 25mm Conti's zijn inderdaad hoger dan de 23mm variant. Bij mij past het net en als het droog is heb ik geen problemen. Maar als de weg nat is en er ligt troep op de weg (blaadjes etc) dan wil er nog wel eens wat blijven hangen. In Duitsland waren er wegen met veel troep van bomen op de weg en toen begon het zich allemaal op te hopen. Erg irritant.
Hoeveel ruimte er overblijft hangt af van hoever je remmen van je band afzitten (bij mij zitten de remmen nogal dichtbij...)
Hoeveel ruimte er overblijft hangt af van hoever je remmen van je band afzitten (bij mij zitten de remmen nogal dichtbij...)
- Joppietersen
- Forum-lid
Thnx!
En heb je een idee hoeveel mm 't in hoogte scheelt?
En heb je een idee hoeveel mm 't in hoogte scheelt?
Het gaat niet om de grootte van je tandwielen,
In mijn geval: Colnago C59_campa eurus_conti 4000s 25 mm
Achteraan past, maar de rubberen restjes aan de bovenkant van een nieuwe band raken het frame.
Vooraan rijd ik met een 23 mm band
Met mijn Reynolds 46_conti 4000s 25 mm is er voldoende speling.
Ik heb het niet gemeten maar het scheelt volgens mij minstens 3 mm.
Y
Achteraan past, maar de rubberen restjes aan de bovenkant van een nieuwe band raken het frame.
Vooraan rijd ik met een 23 mm band
Met mijn Reynolds 46_conti 4000s 25 mm is er voldoende speling.
Ik heb het niet gemeten maar het scheelt volgens mij minstens 3 mm.
Y
23 versus 25 mm scheelt gemiddeld 2 mm in breedte en hoogte.
Kan niet op elke fiets gemonteerd worden omdat op sommige merken de gaten voor de remmen net wat lager zitten en er zodoende minder plek is.
Grtz; Mtbfool
Kan niet op elke fiets gemonteerd worden omdat op sommige merken de gaten voor de remmen net wat lager zitten en er zodoende minder plek is.
Grtz; Mtbfool
Klopt! Mijn ervring is dat de conti's GP4000s erugh ruim vallen. Toevllig laatst gemeten, maar de 25mm scheelt nog geen mm met mijn Conti's 4-seasons 28mm (die weer smal vallen).scepticus schreef:Zal in de orde van grootte van 2mm schelen he
Conti GP4000s 25mm zijn stiekem wel 26mm, dus allicht scheelt het daarmee nog iets meer.
Kortom: als het nét wel/nét niet past zou je een een andere band kunnen passen. Er zit hier en daar wat verschil in de breedtes.
staal.....what else.....??
- Joppietersen
- Forum-lid
ok, bedankt voor de replies.
k Heb even gekeken: de rem zelf zal t probleem niet zijn, eerder dat bruggetje tussen de 2 staande achterbuizen waar de rem op gemonteerd zit, daar zit nu tov de huidige 23mm GP4000S maar een paar mm.
Volgende week met de fiets maar eens naar de LBS en kijken wat die er van zegt of ter plekke even uitproberen.
k Heb even gekeken: de rem zelf zal t probleem niet zijn, eerder dat bruggetje tussen de 2 staande achterbuizen waar de rem op gemonteerd zit, daar zit nu tov de huidige 23mm GP4000S maar een paar mm.
Volgende week met de fiets maar eens naar de LBS en kijken wat die er van zegt of ter plekke even uitproberen.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Op canyon (F8, Al) en Cannondale Supersix past het niet (eigen ervaring).
25 mm past bij mij in beide fietsen, maar de band past net niet tussen de remhoeven. Ik moet altijd even een ferme tik op het wiel geven om de band op de juiste plek te krijgen. Onderweg lek rijden is gelukkig nog niet gebeurt, ik moet er niet aan denken hoe het gaat als ik (onder druk) snel een bandje moet verwisselen.
- ophetkantje
- Forum-lid
Ter info, wellicht ook even iets om naar te kijken; bij mijn Isaac past een 25 goed bij de rem enz. maar loopt hier maar net een goede mm vrij van de staande buis.
Ach, ik zeg ook maar wat
Zet je je remmen dan wel open als je het wiel terugplaatst?!?spokes schreef:25 mm past bij mij in beide fietsen, maar de band past net niet tussen de remhoeven. Ik moet altijd even een ferme tik op het wiel geven om de band op de juiste plek te krijgen. Onderweg lek rijden is gelukkig nog niet gebeurt, ik moet er niet aan denken hoe het gaat als ik (onder druk) snel een bandje moet verwisselen.