Renner van het Jaar
Koos Moerenhout is samen met Robert Gesink en Bauke Mollema genomineerd voor de prijs 'Renner van het Jaar'. Wat mij betreft gaat de prijs naar Moerenhout, ook omdat Gesink hem de afgelopen 2 jaar al heeft gewonnen.
Bij de dames zijn de onvermijdelijke Marianne Vos, Kirsten Wild en Annemiek van Vleuten genomineerd.
Zie ook: http://nos.nl/artikel/191059-koos-moere ... tlist.html
Bij de dames zijn de onvermijdelijke Marianne Vos, Kirsten Wild en Annemiek van Vleuten genomineerd.
Zie ook: http://nos.nl/artikel/191059-koos-moere ... tlist.html
Dat hangt er vanaf of "renner van het jaar" een oeuvreprijs is of gewoon sec de succesvolste renner van het jaar kiest. In dat laatste geval in Gesink de succesvolste renner van de drie en missen we bijvoorbeeld nominaties voor Theo Bos en vooral Stefan van Dijk.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Koos en Annemiek
puur op gevoel
puur op gevoel
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset
Scythe schreef:Gesink heeft ervoor gezorgd dat er 9 man naar het WK mocht met zijn UCI ranking.
Dat hadden we toch aan Leezer te danken?
http://www.wielerland.nl/index.php?Item ... &task=view
-
- Forum-lid
Ik zou de prijs aan niemand geven. Geen van de Nederlandse renners heeft ook maar iets noemenswaardigs gepresteerd. Wij als Nederland zijn helaas diep gezakt tot een wielerland in de marge.
Wieler Revue schreef:Ik zou de prijs aan niemand geven. Geen van de Nederlandse renners heeft ook maar iets noemenswaardigs gepresteerd. Wij als Nederland zijn helaas diep gezakt tot een wielerland in de marge.
Dat gaat wel erg ver, vind je niet? Gesink reed een uitstekende Tour en won in Canada en in Italie de afgelopen weken. Mollema 12e bij z'n debuut in de Giro is op zich ook niet zo heel erg slecht.:rolleye: Moerenhout 6e van de wereld op de tijdrit.
En nee, Nederlanders hebben geen grote ronde of grote klassieker gewonnen dit jaar, maar hoe realistisch is het om dat te verwachten?
-
- Forum-lid
eelcoz schreef:Wieler Revue schreef:Ik zou de prijs aan niemand geven. Geen van de Nederlandse renners heeft ook maar iets noemenswaardigs gepresteerd. Wij als Nederland zijn helaas diep gezakt tot een wielerland in de marge.
Dat gaat wel erg ver, vind je niet? Gesink reed een uitstekende Tour en won in Canada en in Italie de afgelopen weken. Mollema 12e bij z'n debuut in de Giro is op zich ook niet zo heel erg slecht.:rolleye: Moerenhout 6e van de wereld op de tijdrit.
En nee, Nederlanders hebben geen grote ronde of grote klassieker gewonnen dit jaar, maar hoe realistisch is het om dat te verwachten?
Nee, dat vind ik niet. Als we renners nu al gaan huldigen vanwege een zesde plaats in de Tour en een overwinning in een tot voor kort totaal onbekende koers is het einde zoek. Over het toejuichen van een mens vanwege een 12e plaats zwijg ik al helemaal.
Er is altijd een beste renner van het jaar! Dat jij Mollema's Giro niet op waarde weet in te schatten is spijtig. Hij heeft daar erg sterk gereden en verwachtingen voor de toekomst geschapen. Naast deze prestatie heeft hij nog een schitterende etappeoverwinning in de Ronde van Polen gehaald.
-
- Forum-lid
LVGH schreef:Er is altijd een beste renner van het jaar! Dat jij Mollema's Giro niet op waarde weet in te schatten is spijtig. Hij heeft daar erg sterk gereden en verwachtingen voor de toekomst geschapen. Naast deze prestatie heeft hij nog een schitterende etappeoverwinning in de Ronde van Polen gehaald.
Och je hebt helemaal gelijk! De ronde van Polen! Ik was het haast helemaal vergeten, geweldige ronde die van Polen. Fantastisch sterk deelnemersveld, prachtige historie, miljoenen kijkers aan de buis gekluisterd. Het hoofddoel voor elke grote renner. Geweldig! De ronde van Polen.