Heftig ongeval
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1033934 ... utten.html
Heftig hoor, doet me wel weer eens achter de oren krabben!
Heftig hoor, doet me wel weer eens achter de oren krabben!
En dan hadden we gisteren dit verhaal al: 17-jarige wielrenner overleden na aanrijding met auto.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... f=mostread
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... lref=vptop
Het is een raar weekend
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... lref=vptop
Het is een raar weekend
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
- jeroenkuiper
- Forum-lid
http://www.nu.nl/binnenland/3525956/vro ... enner.html
en dan klikken bij ''reageer''
Begint het je toch te kriebelen hoe er daar gesproken wordt over de wielrenner in het algemeen.
ik ben het er wel echter mee eens dat een fietsbel een verplicht iets moet worden, het gebeul op de fiets als een onbezonnen boer dat je er langs wil vind ik ook erg ongepast. Hier in Friesland is het in de vakantietijd altijd erg druk met fietstoerisme en dan is een belletje echt een noodzaak, daarnaast klinkt het een stuk beschaafder als dat je moet lopen schreeuwen terwijl je met 35km/u er aan komt rollen.
Door dat geschreeuw en ander asociaal gedrag zijn wij met zijn allen goed bezig om het zelf te verpesten, het draagvlak en tolerantie tov de wielrenner wordt steeds minder, en dat heeft niks te maken met de ouderen van dagen of de vader en moeder die lekker uit fietsen zijn met de kinderen en niet bewust zijn van ons als wij er aan komen knallen met 35-40 gemiddeld.
en dan klikken bij ''reageer''
Begint het je toch te kriebelen hoe er daar gesproken wordt over de wielrenner in het algemeen.
ik ben het er wel echter mee eens dat een fietsbel een verplicht iets moet worden, het gebeul op de fiets als een onbezonnen boer dat je er langs wil vind ik ook erg ongepast. Hier in Friesland is het in de vakantietijd altijd erg druk met fietstoerisme en dan is een belletje echt een noodzaak, daarnaast klinkt het een stuk beschaafder als dat je moet lopen schreeuwen terwijl je met 35km/u er aan komt rollen.
Door dat geschreeuw en ander asociaal gedrag zijn wij met zijn allen goed bezig om het zelf te verpesten, het draagvlak en tolerantie tov de wielrenner wordt steeds minder, en dat heeft niks te maken met de ouderen van dagen of de vader en moeder die lekker uit fietsen zijn met de kinderen en niet bewust zijn van ons als wij er aan komen knallen met 35-40 gemiddeld.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
+1
35-40 per uur vind ik trouwens sowieso geen gemiddelden waarvan je kunt verwachten dat overige verkeersdeelnemers er op anticiperen. De meesten hebben niet echt een idee hoe hard je op een racefiets gaat en dan hoor je als wielrenner je snelheid aan te passen. Je moet er toch niet aan denken dat je zoiets als vandaag overkomt....
35-40 per uur vind ik trouwens sowieso geen gemiddelden waarvan je kunt verwachten dat overige verkeersdeelnemers er op anticiperen. De meesten hebben niet echt een idee hoe hard je op een racefiets gaat en dan hoor je als wielrenner je snelheid aan te passen. Je moet er toch niet aan denken dat je zoiets als vandaag overkomt....
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
+1; "pardon" werkt net zo goed als een bel, en wekt minder irritatie op. FF bedanken als je er langs fietst werkt ook wel imagobevorderend (althans, dat hou ik mezelf maar voor)amclassic-fan schreef:Een bel is al lang verplicht? Maar denk je dat iemand de bel op tijd hoort als jij met 40 km/h 'aan komt knallen'? Ipv bellen is het een stuk nuttiger om je snelheid aan te passen bij het inhalen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Heb de afgelopen tijd 2x in een week tijd zelf mogen constateren waarom wielrenners een slechte naam hebben opgebouwd.
1 keer reed ik met mijn maat over een mooi breed fietspad. Vanuit de tegengestelde richting kwam een groepje bejaarden aanfietsen, gewoon fietsen, niks aan de hand. Vanuit dezelfde richting ook een grote groep wielrenners, die meededen aan een toertocht. Net op het moment dat wij de bejaarden passeerden moest er ook nog zo'n groepje kamikazeboys de bejaarden inhalen. Wij konden niet meer verder aan de kant met als gevolg dat de andere wielrenners de bejaarden raakten. Heb niet omgekeken, maar het geroep was niet van de lucht.
2e keer was tijdens de avondvierdaagse die ik met mijn kinderen liep. Liepen over het fietspad, jawel breeduit, dus klopte van geen kant. Komt er een MTB er aan die met een mongolengang vol gas dwars door de groepen kinderen wil rijden, daarbij diverse mensen rakend, maar stug doorfietsend.
Nou had ik al wannabee wielrenner die man bij kop en kont gepakt en in het naast gelegen kanaal geflikkerd, als hij mij of een van mijn kinderen had geraakt. Kun je nagaan hoe niet fietsers over zo'n rasdebiel denken.
Volgens mij was het tijdverlies in beide gevallen door te remmen al snel opgelopen naar 15 seconden.
Ik denk dat we als wielrenners/toerfietsers met name naar ons zelf moeten kijken en niet naar anderen.
1 keer reed ik met mijn maat over een mooi breed fietspad. Vanuit de tegengestelde richting kwam een groepje bejaarden aanfietsen, gewoon fietsen, niks aan de hand. Vanuit dezelfde richting ook een grote groep wielrenners, die meededen aan een toertocht. Net op het moment dat wij de bejaarden passeerden moest er ook nog zo'n groepje kamikazeboys de bejaarden inhalen. Wij konden niet meer verder aan de kant met als gevolg dat de andere wielrenners de bejaarden raakten. Heb niet omgekeken, maar het geroep was niet van de lucht.
2e keer was tijdens de avondvierdaagse die ik met mijn kinderen liep. Liepen over het fietspad, jawel breeduit, dus klopte van geen kant. Komt er een MTB er aan die met een mongolengang vol gas dwars door de groepen kinderen wil rijden, daarbij diverse mensen rakend, maar stug doorfietsend.
Nou had ik al wannabee wielrenner die man bij kop en kont gepakt en in het naast gelegen kanaal geflikkerd, als hij mij of een van mijn kinderen had geraakt. Kun je nagaan hoe niet fietsers over zo'n rasdebiel denken.
Volgens mij was het tijdverlies in beide gevallen door te remmen al snel opgelopen naar 15 seconden.
Ik denk dat we als wielrenners/toerfietsers met name naar ons zelf moeten kijken en niet naar anderen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
+1aziraphale schreef:+1
35-40 per uur vind ik trouwens sowieso geen gemiddelden waarvan je kunt verwachten dat overige verkeersdeelnemers er op anticiperen.
Ik vind het van de gekken om met dat soort snelheden andere fietsers, wandelaars in te halen op een smal fietspaadje. Als het al goed gaat dan schrikken die mensen zich helemaal de kelere. Plus ontketen je alleen maar nog meer wielrenner-haat.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
Tja, zoals zo vaak zijn er bij beide partijen mensen die beter zouden moeten weten. Wielrenners die koste wat het kost erlangs moeten zie je helaas vaak wanneer ze in groepsverband rijden. Aan de andere kant zijn er de recreatiefietsers die niet opletten, terwijl dat toch wettelijk verplicht is. Het belargument vind ik persoonlijk vreemd, je toetert in de auto toch ook niet wanneer je passeert?
-
- Forum-lid
Er sterven gemiddeld 135 duizend mensen per jaar in Nederland
In 2012 waren er 650 verkeersdoden te betreuren
Het aantal fietsers daarvan was 200
Meer dan de helft van het aantal verkeersdoden op de fiets in 2012 was 65-plusser.
Bron:
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013 ... -2012.html
In 2012 waren er 650 verkeersdoden te betreuren
Het aantal fietsers daarvan was 200
Meer dan de helft van het aantal verkeersdoden op de fiets in 2012 was 65-plusser.
Bron:
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013 ... -2012.html