Tubeless of niet?
-
- Forum-lid
Op dit moment rijd ik nog met binnenbanden. Aangezien de velgen en de banden tubeless kunnen zit ik hier aan te denken.
Maar ga ik dit verschil merken?
Canyon Ultimate SLX
-
- Forum-lid HC
Geen idee maar ik zie geen enkele reden waarom je het niet zou uitproberen en aan ons vertellen of je het merkt. Kan me niet voorstellen dat een extra binnen band in een tubeless band iets anders doet dan het verslechteren van de rij eigenschappen, maar of je dat verschil merkt....rvo033467 schreef:Op dit moment rijd ik nog met binnenbanden. Aangezien de velgen en de banden tubeless kunnen zit ik hier aan te denken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Geen stootlek meer en met latex erin ook zelden/nooit lekke banden.
Wel tubeless maken met vloeibaar latex en niet met een stugge UST band.
Wel tubeless maken met vloeibaar latex en niet met een stugge UST band.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Idd, ik zou nooit meer met een binnenband rijden. Ik zie niet in waarom je niet met latex zou rijden.
Dus ik zeg doen!
Dus ik zeg doen!
Wat is eigenlijk de reden dat je een tubeless velg en band neemt of een fiets die daarmee is afgemonteerd?... Lijkt mij juist een reden om dan ook tubeless te gaan rijden...
Ik zie ook niet in waarom je niet met latex zou gaan rijden... . Rijd zelf al bijna 2 jaar tubeless met sealant, maar sindsdien nooit meer een lekke band gehad (is evengoed wel mogelijk hoor). Daarom toch altijd een biba mee voor noodgevallen.
Ik zie ook niet in waarom je niet met latex zou gaan rijden... . Rijd zelf al bijna 2 jaar tubeless met sealant, maar sindsdien nooit meer een lekke band gehad (is evengoed wel mogelijk hoor). Daarom toch altijd een biba mee voor noodgevallen.
-
- Forum-lid
Ik rij tubeless met Schwalbe RR's UST en UST wielen (Mavic Crossmax SLR) en ik vind het super rijden. Lekker soepel en nog geen lekke banden, ik heb er ook latex in zitten.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
-
- Forum-lid
Standaard zaten er Bontrager banden met binnenbanden op de fiets. Deze vervangen voor RR's, deze zijn dus tubeless ready.Suntoro schreef:Wat is eigenlijk de reden dat je een tubeless velg en band neemt of een fiets die daarmee is afgemonteerd?... Lijkt mij juist een reden om dan ook tubeless te gaan rijden...
Binnenkort de fiets maar even wegbrengen naar de fietsenmaker dan.
Canyon Ultimate SLX
-
- Forum-lid HC
Ik zou zelf een beetje gaan klooien, als je dat steeds door de FM moet laten doen lijkt dat mij niet zo handig.
Op de mountainbike.be en .nl forums zijn er genoeg topic over met tips.
Maar even snel:
benodigdheden:
TL ready banden
Ventielen
Core remover (daarmee kan je het binnenwerk van het ventiel verwijderen om de vloeistof in te spuiten)
Vloeistof (notubes bv of joe,s no flats)
Spuit om de vloeistof in te brengen
Als je op youtube kijkt bij notubes staan er verschillende installatie filmpjes.
Maar even snel:
benodigdheden:
TL ready banden
Ventielen
Core remover (daarmee kan je het binnenwerk van het ventiel verwijderen om de vloeistof in te spuiten)
Vloeistof (notubes bv of joe,s no flats)
Spuit om de vloeistof in te brengen
Als je op youtube kijkt bij notubes staan er verschillende installatie filmpjes.
+1wasbeer2006 schreef:Ik zou zelf een beetje gaan klooien, als je dat steeds door de FM moet laten doen lijkt dat mij niet zo handig.
Omdat ik regelmatig banden wissel zou het voor mij ook niet echt handig zijn om telkens naar de FM te moeten gaan. Ook moeten je zo af en toe, ongeveer 1x in de 3 maanden de sealant verversen... Met wat handigheid moet dat (net zoals ik dat doe) met een vloerpomp lukken... Compressor is natuurlijk wel handiger.
Ik gebruik Stans, en dat blijf redelijk dun. Koekt niet zo erg vast aan de band als Joe's, No Zisch... Soms zitten er kristallen in band (maar bij korte wissel vaak niet eens). Voor de zuinigheid gooi ik ook nog weleens een sealant over in een de andere band (als ik denk dat het nog wel even kan).apexrider schreef:Als je de sealant ververst, verwijder je dan ook direct de reeds aangekoekte sealant en gaat dat makkelijk?
Wat ik weg gooi, gooi ik het gewoon in de vuilnisbak en de band spoel ik even uit onder de douche of kraan.... Wat er dan nog in de band zit laat ik zitten, en de band superschoon maken doe ik verder niet...