Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe wielset voor Triathlonfiets

AngeliquevdLinden
Forum-lid

AngeliquevdLinden 31 jul 2013 20:45

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe wielset voor mijn Triathlonfiets.
Mijn fiets is een FELT B2.

Heb al veel wielsets bekeken, maar ik kan nog geen goede keuze maken.
De volgende wielsets hebben mijn aandacht getrokken:

FFWD F6R
FFWD F4R

Nu kreeg ik ineens een mail over de Mad Fiber (carbon, clincher)
Dit merk zegt me eigenlijk niet zo veel.
Kan iemand mij hier meer over vertellen (en dan ook in vergelijking met eerder genoemde sets)?
Heeft iemand ervaring met dit merk?
Heeft iemand een andere aanbeveling?

Ik ben 1.65m en 55kg.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 31 jul 2013 22:12

In Nederland heb ik nog nooit iemand gezien met madfiber. Daar is ook geen reden toe, niet bijster aerodynamisch, veel te duur en in mijn mening ook nog eens lelijk. Alleen voor mensen die graag geld weggooien. :roll:

Bovengenoemde sets zijn prima. Maar met f4r is er niet veel voordeel te behalen op aerodynamisch gebied.
Ga je voor de tube versies? Neem je ook een hoger achterwiel of discwiel in overweging? En wat voor een triathlons ga je rijden?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

gede
Forum-lid

gede 31 jul 2013 22:19

Ik heb van de Mad Fibers in een review eens gelezen dat ze bij 50-60 km/h onstabiel worden en schudden. Verder vindik ze wel mooi.

Verder lijken de Cosmic 80 me wel iets voor triathlon. Ik heb er zelf, maar heb er slechts 2x mee losgereden en ik slaag er maar niet in om ze in een wegwedstrijd in te zetten. Meestal ken ik het parcours niet en ik zou ze niet graag over een stuk kasseien jagen. Daarom ga ik de mijne denk ik verkopen. Verder vind ik ze super rijden.

AngeliquevdLinden
Forum-lid

AngeliquevdLinden 31 jul 2013 22:24

Dank je voor je reactie.
Daar kan ik wat mee.
Zoals het er nu uit ziet kan ik Madfiber weg strepen (tenzij er heel positieve reacties gaan volgen)

Discwiel is niet toegestaan op Hawaii. Hou het bij de iets minder hoge wielen.
Ga voor draadband zodat ik makkelijker band kan wisselen als ik lek rij in de wedstrijd.
Heb dit jaar de Iron Man in Frankfurt gedaan en mag nu starten op Hawaii.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 31 jul 2013 22:34

Die cosmics zijn dan weer tubes. Als je dus voor draadband gaat zou je ook kunnen kijken naar fulcrum xlr 80./ campagnolo bullet 80 of als je lager wil de campagnolo bullet 50/ fulcrum xlr 50. Campagnolo en fulcrum hebben dezelfde wielen. Als je meer geld wil/kan uitgeven dan kom je bijvoorbeeld bij zipp uit. Bijvoorbeeld een 404 voorwiel en een 808 achterwiel. Dan blijft het met jou geringe postuur beheersbaar in winderige omstandigheden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 jul 2013 22:48

AngeliquevdLinden schreef: Heb dit jaar de Iron Man in Frankfurt gedaan en mag nu starten op Hawaii.
Volledig offtopic, maar diep respect!!
Less is bore

RolfCanyon
Forum-lid

RolfCanyon 01 aug 2013 08:44

Ik heb een Zipp 808 wielset te koop staan, misschien is dit iets voor je?

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=56212
Canyon Ultimate SLX

JBERGH
Forum-lid

Gebruikersavatar JBERGH 01 aug 2013 21:31

Ik heb zelf de Vuelta Carbon pro wielen met Tube banden. Ik gebruikte ze voor mijn tijdrit fiets.

vanzella
Forum-lid

vanzella 02 aug 2013 12:27

Met jouw gewicht en de hawaii omstandigheden zou ik idd niet hoger gaan dan 6cm of een 4-8cm combinatie. Als je budget rond de 1100 Euro is (gezien de voorgestelde wielen) zijn de Fulcrum Red Wind XLR een goede keuze. De FFWD's zijn ook populair, al vind ik ze vrij lomp en zwaar, goed geschikt voor iemand zoals ik 1.86 83kg maar onnodig voor iemand van 55kg.

Je hebt nu van Zipp ook de Zipp 60 6cm hoog Alu remrand en bij Mantel in Arnhem, Hopmans in Bergen op Zoom en forum lid Kuiper zijn internet shop verkrijgbaar onder de 1000 Euro.

De Mavic's in die prijsklasse zijn volgens mij niet ideaal.

Je zou nog naar Reynolds kunnen kijken, die bieden volgens mij ook de 4-6 combinatie aan als je dat wat vindt voor draadbanden met carbon remrand. Ziet er mooier uit, remt iets minder maar in Hawaii hoef je toch niet veel te remmen :)

Last but not least! Van harte gefeliciteerd met je kwalificatie!

mont aigoual
Forum-lid

mont aigoual 02 aug 2013 23:11

Ik zou in ieder geval voor keramische lagers gaan. USB of Cult loopt echt veel soepeler dan staal, dat scheelt op zulke afstanden aanzienlijk. Achter wellicht 80 hoog en voor kan 50 goed. 50 mm met cult lagers bij Hopmans € 950,-, erg fijne wielen. Mijn dochter rijdt de wedstrijden met 80 achter en 50 of 30 mm voor afhankelijk van de windkracht. 80 voor is snel vervelend of er moet echt weinig wind zijn.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

AngeliquevdLinden
Forum-lid

AngeliquevdLinden 13 aug 2013 17:25

Bedankt voor alle reacties en tips.
Ik heb inmiddels een beslissing genomen.
Het is de FFWD geworden. Voor 4cm en achter 6cm.
Hiervoor had ik nog geen carbon wielen, dus toch een vooruitgang vwb gewicht.
Mogelijk dat ik ze later nog upgrade met de keramische lagers.

Plaats reactie