Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Alu frame overspuiten

jamesg
Forum-lid

jamesg 02 aug 2013 15:31

Beste,

Ik heb een Gitane mach 600(blauw) en wil het frame een nieuwe kleur geven.
Nou kom ik op internet veel tips en tricks tegen betreft het opnieuw spuiten van een frame. Hierin wordt vnl. een methode gebruikt waarin alle lak dmv Afbijt van het frame wordt gehaald, om vervolgens in de primer te zetten. Het gaat hier wel vaak over oudere frames.

Mijn fiets is rond 7 jaar oud, en altijd binnen heeft gestaan, en de lak ziet er nog picobello uit. Kan ik het frame ook enkel goed opschuren, en dan in de primer zetten om over te spuiten? Of gaat dit problemen met hecting, kleur, afwerking etc geven?

Graag u advies.

Mvg James

ruud1988
Forum-lid

Gebruikersavatar ruud1988 02 aug 2013 20:17

Hallo ik ben zelf spuiter dus ik kan je wel wat tips geven.

Het beste is om je frame te laten glasparellen of te laten stralen.Eventueel kan je ook er voor gaan om hem op te gaan schuren maar zorg hierbij dat je een goede combinatie gebruikt van schuurpapier dus ga niet te grof schuren omdat je anders lelijke krassen krijgt die je er met heel veel moeite nog uit krijgt.Kies verder voor een goede primer,liefst een 2 componenten en ga niet met spuitbussen werken want dit resultaat weerstaat nooit aan die van een bovenbeker spuit.Op internet wordt veel geschreven over spuiten,maar het is geen makkelijke klus als je weinig verstand hebt van het gehele proces.Mocht je vragen hebben dan beantwoord ik ze graag voor je :)
mvg ruud
Focus variado 3.0

Plaats reactie