Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Sick sinus syndroom

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 03 aug 2013 16:07

Gisteren ben ik ter controle naar de afdeling cardiologie in een ziekenhuis geweest. Hier werd de diagnose Sick sinus syndroom gesteld. Komende maandag krijg ik een kastje mee waarmee een etmaal lang mijn hartslag wordt geregistreerd zodat ze daarmee kunnen nagaan wanneer deze hartritmestoornissen zich voordoen. Tot voor een 2 maanden geleden had ik totaal geen last van hartritmestoornissen of andere hartproblemen. Deze problematiek is dan ook redelijk nieuw voor mij.

Wie kent deze problemen , en hoe ga je daar mee om?

Onderstaande link geeft je een uitleg van het syndroom.

http://www.hartstichting.nl/hart_en_vat ... _syndroom/
Laatst gewijzigd door razenderoeland op 04 aug 2013 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 03 aug 2013 19:54

pff, ik kan je even geen advies geven maar wel erg vervelend voor je roeland..

ik heb je topic tijdje terug gelezen over je onregelmatige hartslag en hoopte niet voor je dat het zoiets als dit was maar helaas toch wel.

hoe oud ben je als ik vragen mag? is de diagnose definitief of is het een mogelijkheid? een pacemaker op jonge leeftijd wil je toch verdorie ook niet aan denken..

sterkte in iedergeval!
Afbeelding

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 03 aug 2013 20:05

Ben momenteel 51. De diagnose is definitief, maar eerst wil de arts een duidelijke uitdraai hebben van wanneer deze hartritmestoornissen optreden en in welke mate. Komende maandag maar eens flink tekeer gaan. Voor zover ik nu kan nagaan treed het vooral op als ik vanuit relatieve rust ineens een behoorlijke inspanning ga doen.

Voorlopig in ieder geval geen pacemaker, maar misschien wel iets van medicijnen denk.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Monterrey
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2013 11:01

Monterrey 04 aug 2013 16:53

Dat is minder, mijn trainingsmaat van weleer had ook zoiets, kreeg ie zomaar een hartslag van 210 als ie na een inspanning even uitrustte. Dat was dan 15 jaar geleden, maar hij fietst nog steeds en erg snel.

Sterkte ermee!

Monterrey

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5992
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 04 aug 2013 17:40

Zo, dat is goed schrikken! Ik weet wat het is om ineens een diagnose gesteld te krijgen die je leven even op zijn kop zet. Ik hoop voor je dat je hier een goede weg in kunt vinden en dat het je niet teveel zal beperken in de dingen die je leuk vindt en waar je van geniet.

Sterkte!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 06 aug 2013 12:17

Ik heb zelf in het verleden last gehad van hartritmestoornissen. Dat was toen ik 28 was. In mijn geval was het een kwestie van medicijnen zolang ik op de wachtlijst stond voor een operatie en sinds die operatie, geen medicijnen en absoluut geen last of beperkingen meer. 100% genezen dus.

Destijds heb ik veel gelezen en mijzelf laten informeren door cardiologen. Een van de dingen die ik leerde is dat er zeer veel verschillende soorten hartritmestoornissen zijn die allen een andere aanpak vragen. Aan mijn verhaal zul je dus zeer weinig hebben. Ik zou zeggen, wacht vooral de onderzoeken af en wat de doktoren voorstellen. Laat jezelf zeker niet leiden door de meest slechte scenario's denkbaar.

Sterkte!!!

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 06 aug 2013 16:33

Bedankt voor de reacties. Gisteren een etmaal met een kastje rondgelopen waarop 24 uur lang m'n hartslag wordt opgeslagen. Heb daarvoor ook een ritje van een paar uur gemaakt, redelijk doorgefietst om de hartritmestoornissen op te wekken. Dat gebeurde ook. Ben benieuwd wat dat oplevert.

In ieder geval ga ik niet bij de pakken neerzitten. Ik hou me in ieder geval bezig met de tijdwaarneming van de wedstrijden bij ons op de club, en verder doe ik het momenteel wat rustiger aan, maar wel lekker een keer of 3 in de week een toertje maken.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

thmarten
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2009 14:15

thmarten 06 aug 2013 17:40

Blij dat je dit laten nakijken hebt. Even schrikken maar nu kunnen ze je wel adviseren hoe sporten aan te pakken. In een aantal gevallen kan dit operatief verholpen worden maar dat hangt er van af en hoor je wel van je arts.

Sterkte.

Trappe
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:36
Contact

Trappe 06 aug 2013 19:53

Goed dat je het hebt laten nakijken inderdaad!
Waarschijnlijk proberen ze het eerst met pillen te onderdrukken. Ga je je waarschijnlijk niet erg lekker van voelen.

Zie ook:
http://members.home.nl/g.doeve/ilona_vissenberg.htm

Heel veel sterkte en forceer vooral niet.
Trappe doe je met je benen.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 06 aug 2013 20:01

Dit is toch wel schrikken , hopen op een passende oplossing zodat je toch nog kan blijven fietsen .

Sterkte.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

ikke78
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 18 mei 2013 11:43

ikke78 10 jan 2014 21:11

Beste Roeland,

Ik zag het onderwerp voorbij komen en vroeg me af hoe het nu met je is.
Ik heb zelf ook het sick sinus syndroom en het heeft voor mij geen belemmeringen met fietsen bij mij hebben ze wel een pacemaker ingebracht in april 2012.

mvg

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 11 jan 2014 15:31

Laat ik het afkloppen, maar momenteel heb ik vrijwel geen last meer. Slechts een enkele keer heb ik nog wat last, maar dat mag geen naam hebben als je weet waar ik eerder last van heb gehad.

Ik ga in ieder geval vol goede moed 2014 in en heb al een paar leuke ritjes in de planning staan.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Plaats reactie