de BBB15 racefietsbel-bellentest
Ik heb een(nieuw type) BBB 15 loud-en-clear-bel gekocht voor de racefiets.
http://nl.bbbcycling.com/accessories/bells/BBB-15
Deze hoor je tenminste goed en
ook een dikke verbetering= dat het hendeltje, vast verankerd zit en niet kan ronddraaien zoals met de kleinere bel van bbb.
PS
Begrijp trouwens niet dat ze een bel niet verplicht stellen voor een racefiets
**AANVULLING 26 augustus ************************************
Weet je wat nu leuk is
Ik ben vanmiddag gevraagd door BBB, om de BBB15 voor hun te testen en mijn ervaringen door te geven.
Ik had hun een mailtje geschreven over hoe de bel mij bevalt(niet goed dus door het resoneren) en vanmiddag kreeg ik van hun een vriendelijke mail terug, met dat ze inderdaad bij een bepaalde serie problemen hebben gehad en dat ik een nieuwe krijg opgestuurd.Kijk dat is nu leuk, gaat niet eens om die paar euro voor die bel.Maar ze luisteren tenminste goed en doen er wat aan.Ze hebben me ook maar gelijk gevraagd om mijn ondervinden met de nieuw opgestuurde BBB 15 aan hun doortegeven als feedback.
Het produktieproces is inmiddels aangepast en nu moeten ze niet meer van zichzelf pingelen/resoneren.
Hoor je op de Friese fietspaden iemand op een Synapse er lustig op los bellen met een BBB bel, dan ben ik dat en ik test hem ook op mijn Santos trekking.
http://nl.bbbcycling.com/accessories/bells/BBB-15
Deze hoor je tenminste goed en
ook een dikke verbetering= dat het hendeltje, vast verankerd zit en niet kan ronddraaien zoals met de kleinere bel van bbb.
PS
Begrijp trouwens niet dat ze een bel niet verplicht stellen voor een racefiets
**AANVULLING 26 augustus ************************************
Weet je wat nu leuk is
Ik ben vanmiddag gevraagd door BBB, om de BBB15 voor hun te testen en mijn ervaringen door te geven.
Ik had hun een mailtje geschreven over hoe de bel mij bevalt(niet goed dus door het resoneren) en vanmiddag kreeg ik van hun een vriendelijke mail terug, met dat ze inderdaad bij een bepaalde serie problemen hebben gehad en dat ik een nieuwe krijg opgestuurd.Kijk dat is nu leuk, gaat niet eens om die paar euro voor die bel.Maar ze luisteren tenminste goed en doen er wat aan.Ze hebben me ook maar gelijk gevraagd om mijn ondervinden met de nieuw opgestuurde BBB 15 aan hun doortegeven als feedback.
Het produktieproces is inmiddels aangepast en nu moeten ze niet meer van zichzelf pingelen/resoneren.
Hoor je op de Friese fietspaden iemand op een Synapse er lustig op los bellen met een BBB bel, dan ben ik dat en ik test hem ook op mijn Santos trekking.
Laatst gewijzigd door codex op 26 aug 2013 15:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Een bel is wel degelijk verplicht.
Ik weiger er een te monteren. Gewoon eventjes roepen: "JOE" werkt net zo goed en dan heb je tenminste niet zo'n lelijk gedrocht op je fiets zitten.
Ik weiger er een te monteren. Gewoon eventjes roepen: "JOE" werkt net zo goed en dan heb je tenminste niet zo'n lelijk gedrocht op je fiets zitten.
Ik duik gewoon zonder iets te zeggen rakelings onder de linkeroksel door en tegen de tijd dat de electrische fiets met osteoporeuze babyboomer erop kletterend teraarde stort ben ik alweer 50 meter verder.
Laatst gewijzigd door scepticus op 08 aug 2013 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
En dan is de Nedelandse Wetgeving waarschijnlijk weer zoiets als: 'Maar je hoeft een bel niet te gebruiken'havana schreef:Een bel is wel degelijk verplicht.
Ik weiger ook een bel te monteren aangezien ik dat pling, pling eigenlijk best wel irritant vind klinken. Behoorlijk dringend. Maar om nu 'JOE!!' te roepen (je bedoelt zoiets klinkend als 'JO!!' vind ik ook wat te ruw. Gewoon 'PARDON!!' Maar goed. komen we weer op een Topic dat al vele malen voorbij is gekomen.havana schreef:Ik weiger er een te monteren. Gewoon eventjes roepen: "JOE" werkt net zo goed en dan heb je tenminste niet zo'n lelijk gedrocht op je fiets zitten.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik vind zo'n harde PLING wel makkelijk... eerste paar km gaan bij mij over een relatief druk fietspad. Om de hele tijd pardon te roepen zie ik niet zitten - een kaar keer venijnig 'pingen' en ieder heeft de tijd om uit de weg te gaan. Mijn bel zit aan de binnenkant stuurbocht; je ziet 'm amper...
Het gaat in dit geval niet om de mooiste bel ,maar om de functioneelste.
Deze belt harder/ geeft duidelijk meer volume en het hendeltje wat je buigt blijft recht op zijn plaats, door de fixatie.(zie foto bij de link).
Ik had juist met de kleinere bellen.... dat steeds weer het hendeltje scheef ging staan en ze geven gewoon te weinig volume , helemaal als het waait.
Deze belt harder/ geeft duidelijk meer volume en het hendeltje wat je buigt blijft recht op zijn plaats, door de fixatie.(zie foto bij de link).
Ik had juist met de kleinere bellen.... dat steeds weer het hendeltje scheef ging staan en ze geven gewoon te weinig volume , helemaal als het waait.
Ik heb 'm ook onder de stuurpen. Zie je amper zitten.
Maar dat is een easy fit en die toon is te hoog voor veel oude mannen. Als die loud & clear deluxe ook past dan is het zeker een aanrader ja.
Zonder bel is echt klote. Mensen willen gewoon dat je belt en niet joehoe of wat dan ook roept.
Maar dat is een easy fit en die toon is te hoog voor veel oude mannen. Als die loud & clear deluxe ook past dan is het zeker een aanrader ja.
Zonder bel is echt klote. Mensen willen gewoon dat je belt en niet joehoe of wat dan ook roept.
Trappe doe je met je benen.
Ik heb ook een bel. Nadeel van de bellen op de racefiets is volgens mij niet het uiterlijk maar de hoge toon. Je moet met name bellen om ouderen te passeren. En die horen die hoge toon niet. Zit je je suf te bellen en schrikken ze toch kapot als je ineens naast ze verschijnt. Een scheepshoorn zou beter voldoen. Maar ik denk dat dat wel een stapje te ver gaat op een racefiets.....
+2scepticus schreef:Ik duik gewoon zonder iets te zeggen rakelings onder de linkeroksel door en tegen de tijd dat de electrische fiets met osteoporeuze babyboomer erop kletterend teraarde stort ben ik alweer 50 meter verder.
Je vergeet trouwens nog hardhorendheid, die 50 plussers zijn echt stokdoof!
Ik zit er wel eens over te denken om een scootertoeter op mijn fiets te zetten.
Kan ik een drukknopje bij mijn flippers plaatsen en hoef ik niet naar een pling pling te reiken.
Of een Miep Miep toeter, lijkt me ook wel leuk.
-
- Forum-lid HC
Toonhoogte zelf is niet zo een probleem, de frequenties van bellen zijn net het best hoorbaar voor een menselijk oor. Met een beetje tegenwind rijkt het geluid heel veel minder ver en hebben fietsers voor je ook nog eens heel veel ruis in hun oren.
Ik heb trouwens een easyfit op een fiets en een easyfit deluxe op mijn andere fers en die oaatste zou wel eens twee of drie keer zo luid kunnen zijn.
De mijne zit ook onder de stuurpen, onder de Garmin en je moet goed en bewust kijken om hem te kunnen zien. Bediening is ook nog eens makkelijk op die plaats.
Ik heb trouwens een easyfit op een fiets en een easyfit deluxe op mijn andere fers en die oaatste zou wel eens twee of drie keer zo luid kunnen zijn.
De mijne zit ook onder de stuurpen, onder de Garmin en je moet goed en bewust kijken om hem te kunnen zien. Bediening is ook nog eens makkelijk op die plaats.
Ik heb een Widek.
Na heel wat bellen persoonlijk getest te hebben op luidheid bij de fietsboer kwam ik op deze bel uit.
De naam van het ding klopt niet helemaal, de bel is namelijk groter dan de meeste belletjes.
Daar naast heeft 'ie een dubbele veer die er voor zorgt dat de klepel met extra kracht tegen de bel aan kletst. Dat geeft lekker veel voldoening.
Zelfs hele oude mannen horen 'm als je vlak achter hen fietst.
Je moet 'm wel eventjes modificeren. Dat houd in dat je met een stanley mes wat plastic onder de metalen bel moet wegsnijden omdat dit plastic anders tegen de bel komt.
En waarom komt dat plastic dan tegen de bel? Nou, de bevestiging moet nogal uitrekken om deze bel over je dikke racefietsstuur te krijgen. Niet de schroef gebruiken om vast te zetten. Nee, op deze manier klik je 'm heel makkelijk af en aan je stuur! Aanbevolen is om 'm dan bijna horizontaal te draaien. Op die manier is de trekker nog het meest efficiënt over te halen en wordt hij zo goed als onzichtbaar...
http://www.wielersport-expert.nl/widek- ... qmh2df08k1
Na heel wat bellen persoonlijk getest te hebben op luidheid bij de fietsboer kwam ik op deze bel uit.
De naam van het ding klopt niet helemaal, de bel is namelijk groter dan de meeste belletjes.
Daar naast heeft 'ie een dubbele veer die er voor zorgt dat de klepel met extra kracht tegen de bel aan kletst. Dat geeft lekker veel voldoening.
Zelfs hele oude mannen horen 'm als je vlak achter hen fietst.
Je moet 'm wel eventjes modificeren. Dat houd in dat je met een stanley mes wat plastic onder de metalen bel moet wegsnijden omdat dit plastic anders tegen de bel komt.
En waarom komt dat plastic dan tegen de bel? Nou, de bevestiging moet nogal uitrekken om deze bel over je dikke racefietsstuur te krijgen. Niet de schroef gebruiken om vast te zetten. Nee, op deze manier klik je 'm heel makkelijk af en aan je stuur! Aanbevolen is om 'm dan bijna horizontaal te draaien. Op die manier is de trekker nog het meest efficiënt over te halen en wordt hij zo goed als onzichtbaar...
http://www.wielersport-expert.nl/widek- ... qmh2df08k1
Laatst gewijzigd door henpaden op 08 aug 2013 23:24, 5 keer totaal gewijzigd.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;