Géants des Ardennes
Datum: 18/8
Afstand: 157 km / ca. 2200 hm
Website: http://sport.be.msn.com/cyclingtour/les ... s/2013/nl/
Startplaats: Angleur
Inschrijven: alleen nog ter plekke (prijs 15 euro)
Lijkt mij een leuke tocht met veel (voor mij) onbekende Ardennenhellingen. Geen bekende namen zoals Chambralles, Redoute, enz. Ook wel eens leuk. Organisator is Golazo dus dat betekent dat je voller thuiskomt dan dat je vertrekt
Bij redelijk weer sta ik aan de start, samen met Csteenbe, Magoo en DaPoker.
Afstand: 157 km / ca. 2200 hm
Website: http://sport.be.msn.com/cyclingtour/les ... s/2013/nl/
Startplaats: Angleur
Inschrijven: alleen nog ter plekke (prijs 15 euro)
Lijkt mij een leuke tocht met veel (voor mij) onbekende Ardennenhellingen. Geen bekende namen zoals Chambralles, Redoute, enz. Ook wel eens leuk. Organisator is Golazo dus dat betekent dat je voller thuiskomt dan dat je vertrekt
Bij redelijk weer sta ik aan de start, samen met Csteenbe, Magoo en DaPoker.
Laatst gewijzigd door havana op 09 aug 2013 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wij hadden er ook al half naar gekeken. Enig idee van het type hellingen?
Less is bore
Ik sein even onze wegkapitein in, die heeft parcourskennis... Wordt vervolgd...
Op de site kun je parcours aanklikken en dan krijg je een overzicht te zien van de afstanden.daniel1975 schreef:Wij hadden er ook al half naar gekeken. Enig idee van het type hellingen?
Dan klik je parcoursfiche aan, vervolgens krijg je de hellingen en een plattegrond te zien.
Deze hellingen kun je ook weer apart aanklikken.
Dan zie je het profiel, waar, gemiddeld- en maximum percentage enz.
Bikers are not alone
- daniel1975
- Forum-lid HC
Niet bij allemaal
Enige reden waarom ik het vraag is omdat ik geen zin heb in Drolenval-achtige taferelen. Dat heeft imho niks meer met een leuk stukje fietsen te maken
Enige reden waarom ik het vraag is omdat ik geen zin heb in Drolenval-achtige taferelen. Dat heeft imho niks meer met een leuk stukje fietsen te maken
Less is bore
Hier - zoals Havana al aanaf - de wegkapitein...
Nope geen Drolenvalletjes, Stockues of Redoutes. Het meeste is heel goed te rijden op de grote plaat op 'n paar hellinkjes na. De wat pittigere kuitenbijters zitten meer op het eind maar er is er niet één echt heel steil.
De eerste 40km gaan over niet de mooiste wegen van de Noordelijke Ardennen. Pas vanaf Remouchamp is het pas mooi, maar ook die weg door het dal naar Stoumont is vrij druk. Zaak vroeg te vertrekken daar het rond het middag uur het toerisme in die regio echt wakker wordt en massaal de weg op gaat.
Qua klimmen zijn het wel wat veel 'vals plat' stukken en zeker de klim naar Brakke Firture is niet echt 'n klim te noemen maar meer een zuigend lange stuk doorharken met 2 a 3 procent omhoog en dat 'n kilometer of 12. Pas de laatste 2 a 3 kilometer naar de top is echt 'n klimmetje. Vanaf de Baraque is het op en af naar de finish door een hele mooie - voor de meeste - onbekende streek.
In ieders geval... ik heb er zin an!
Nope geen Drolenvalletjes, Stockues of Redoutes. Het meeste is heel goed te rijden op de grote plaat op 'n paar hellinkjes na. De wat pittigere kuitenbijters zitten meer op het eind maar er is er niet één echt heel steil.
De eerste 40km gaan over niet de mooiste wegen van de Noordelijke Ardennen. Pas vanaf Remouchamp is het pas mooi, maar ook die weg door het dal naar Stoumont is vrij druk. Zaak vroeg te vertrekken daar het rond het middag uur het toerisme in die regio echt wakker wordt en massaal de weg op gaat.
Qua klimmen zijn het wel wat veel 'vals plat' stukken en zeker de klim naar Brakke Firture is niet echt 'n klim te noemen maar meer een zuigend lange stuk doorharken met 2 a 3 procent omhoog en dat 'n kilometer of 12. Pas de laatste 2 a 3 kilometer naar de top is echt 'n klimmetje. Vanaf de Baraque is het op en af naar de finish door een hele mooie - voor de meeste - onbekende streek.
In ieders geval... ik heb er zin an!
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat moet te doen zijn lijkt me. Rijden jullie gezellig met ons mee Daniël? Wij rijden niet al te hard daar wij een man op leeftijd in ons midden hebben
-
- Forum-lid HC
Lijkt me een mooie route maar de beklimmingen en naam van de rit past mijns inziens niet meer bij elkaar.
Jij rijdt D75 eraf toch, bergop Iedereen is welkom!lien schreef:Dus ik mag ook mee ?havana schreef:Dat moet te doen zijn lijkt me. Rijden jullie gezellig met ons mee Daniël? Wij rijden niet al te hard daar wij een man op leeftijd in ons midden hebben