ervaringen miche cassette voor shimano ?
Ben op zoek naar een nieuwe cassette voor een Shimano 8 speed (ja ...), kwam terecht bij Miche die nog veel combinaties aanbieden.
Meen mij iets te herinneren over afbrekende tanden bij Miche, maar kon hier niets terugvinden.
Iemand goede of minder goede ervaringen met deze cassettes ?
Alvast bedankt !
Meen mij iets te herinneren over afbrekende tanden bij Miche, maar kon hier niets terugvinden.
Iemand goede of minder goede ervaringen met deze cassettes ?
Alvast bedankt !
Waarom kijk je niet gewoon naar een Shimano cassette? Bij Mantel bijvoorbeeld nog te krijgen. Vast op wel meer plaatsen.
http://www.mantel-bikeparts.nl/cassette ... 57%5D=1752
http://www.mantel-bikeparts.nl/cassette ... 57%5D=1752
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Inderdaad, maar die cassettes hebben altijd een combinatie 17-19, terwijl ik graag een 18 heb.
Tot voor kort geen probleem omdat bvb. bij Rose de kransjes los te bestellen waren en ik niet elke keer een volledige cassette moest vervangen, maar nu niet meer te verkrijgen bij Rose ...
Tot voor kort geen probleem omdat bvb. bij Rose de kransjes los te bestellen waren en ik niet elke keer een volledige cassette moest vervangen, maar nu niet meer te verkrijgen bij Rose ...
Ik heb een 10 speed Shimano cassette van Miche. Het schakelen gaat prima maar net iets minder soepel dan met een Shimano cassette. Het afstellen komt ook net iets nauwkeuriger heb ik het idee.
Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen omdat die mijn klimcassette (13-28) is en deze niet heel veel gebruikt wordt.
Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen omdat die mijn klimcassette (13-28) is en deze niet heel veel gebruikt wordt.
Campagnolo Ultra Dork
Ernie C, lijkt het bij jouw Miche cassette ook zo dat de cassette scheef loopt? Volgens mij komt dat door de tandjes; die zijn steeds om en om (naar buiten) gevormd.
Ik heb dus ook een Miche cassette, een 12-29 om precies te zijn. De reden is dat Shimano deze vertanding niet aanbiedt. Hij schakelt wel iets minder dan mijn 12-23 Ultegra maar het is lastig vergelijken omdat de B-schroef bij de Miche-cassette een stukje moet worden ingedraaid en daarvan gaat de boel sowieso slechter schakelen.
Ik heb dus ook een Miche cassette, een 12-29 om precies te zijn. De reden is dat Shimano deze vertanding niet aanbiedt. Hij schakelt wel iets minder dan mijn 12-23 Ultegra maar het is lastig vergelijken omdat de B-schroef bij de Miche-cassette een stukje moet worden ingedraaid en daarvan gaat de boel sowieso slechter schakelen.
-
- Forum-lid
BBB cassettes zijn ook goed. 8 speed.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze kicken daar op de 11 lijkt het en dat gaat ten koste van de 18. Irritatiepuntje voor vele polderstoempers.
Dat is de reden waarom ik met een Shimanocassette rijdt ipv de originele Red cassette.
Dat is de reden waarom ik met een Shimanocassette rijdt ipv de originele Red cassette.
Less is bore
Ik had dit nog niet gelezen.havana schreef:Ernie C, lijkt het bij jouw Miche cassette ook zo dat de cassette scheef loopt? Volgens mij komt dat door de tandjes; die zijn steeds om en om (naar buiten) gevormd.
Het is mij niet opgevallen maar ik zal er eens op letten als ik de cassette weer gemonteerd heb.
Vooral het afschakelen gaat met iets meer geluid gepaard maar al met al wegen de kleine nadelen zeker niet op tegen het voordeel van de fijne verhoudingen.
Campagnolo Ultra Dork
- Emielepiel
- Forum-lid
- Contact
Ik heb er ook een Miche cassette onder zitten (13-29, met idd de '18') en het lijkt idd dat de cassette scheef loopt. Ik dacht dat het aan mij lag.... Had ook al het vermoeden dat het om de om-en-om tanding ging. Verder prima cassette. Heb er nu 1750km mee gereden en zonder problemen.Ernie C. schreef:Ik had dit nog niet gelezen.havana schreef:Ernie C, lijkt het bij jouw Miche cassette ook zo dat de cassette scheef loopt? Volgens mij komt dat door de tandjes; die zijn steeds om en om (naar buiten) gevormd.
Het is mij niet opgevallen maar ik zal er eens op letten als ik de cassette weer gemonteerd heb.
Vooral het afschakelen gaat met iets meer geluid gepaard maar al met al wegen de kleine nadelen zeker niet op tegen het voordeel van de fijne verhoudingen.