Rugzak vergelijking
Vorige maand stond er in de FIETS een artikel over rugzakken voor woon-werk verkeer. Ik ben alleen zo dom geweest om het tijdschrift te laten liggen ergens. Kan iemand mij helpen aan de uitslag van die vergelijking? (ik kon het niet op de site vinden)
Bij voorbaat dank!
Bij voorbaat dank!
Yep, Vaude. 680 gram (leeg...), regenhoesje, Aeroflex rugpand. Goed in te stellen. Heel tevreden mee, ik gebruik het ding dagelijks.
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
-
- Forum-lid
Ik gebruik zelf voor woon werk verkeer een north face tas (big shot), op zich wel ok, maar redelijk zwaar en ook niet waterdicht..als je een goede bui over je heen krijgt mag je hopen dat je je laptop in een plastic tas hebt gestopt..
Idd zijn de Osprey lekkere rugtassen... Ik heb zelf een Escapist 30L, waar ik vorig jaar een retourtje Dordrecht-Uitgeest mee heb gefietst op de racefiets in een weekend... Maar ik had hem aangeschaft voor mijn Alpentrips op de mtb, alleen zit hij zo comfortabel dat het op de racefiets ook niet echt een last (incl. kleding) was bij een hittegolf vorig jaar van 33+ graden...JensR schreef:Ik weet niet of hij in de test zat maar ik gebruik zelf de Osprey Escapist 20. Een heerlijke rugzak zelfs als de rugzak helemaal vol zit is het geen straf om ermee te fietsen.
Mijn kleinere 10L Evoc tas (voelt zwaar voor zijn grootte) zit eigenlijk minder comfortabel dan die ruimere Osprey Escapist 30L. Osprey heeft ook erg mooie platte verstevigde drinkbladders (welke ik ook in mijn Evoc gebruik)...
Ik zou een tas toch echt in de winkel gaan bekijken en vergelijken... Dan voel je echt hoe hij zit.
-
- Forum-lid
Gebruik al jaren (14) rugzakken van het merk Vaude. Heb ooit eens een ander merk geprobeerd, maar dat was het niet.
Ik zou zeggen (reclame maken mag niet) na evidence based is het voor mij de Vaude
Marc
Ik zou zeggen (reclame maken mag niet) na evidence based is het voor mij de Vaude
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er twee:
- Deuter Trans Alpine 32 EL voor woon-werk met laptop. Omdat ik 190 lang ben een tas die nog goed op de heup leunt
- Deuter Race (10L) voor dagtochten
Beide bevallen goed.
En tassen voel je pas echt met fietsen, zo zit je meer voor over gebogen en merk ik dat zelfs de EL versie nog maar net lang genoeg.
Zoals je ziet: vraag 10 fietsers om hun mening en je krijgt 12 antwoorden. Succes met je keuze.
- Deuter Trans Alpine 32 EL voor woon-werk met laptop. Omdat ik 190 lang ben een tas die nog goed op de heup leunt
- Deuter Race (10L) voor dagtochten
Beide bevallen goed.
En tassen voel je pas echt met fietsen, zo zit je meer voor over gebogen en merk ik dat zelfs de EL versie nog maar net lang genoeg.
Zoals je ziet: vraag 10 fietsers om hun mening en je krijgt 12 antwoorden. Succes met je keuze.
Het is misschien inderdaad wel zo dat je met echt fietsen merkt hoe de tas daadwerkelijk zit, dan zit je iets meer voorover gebogen en is je tas gevuld met wat je er in wil hebben... Mijn laatste aankoop was inderdaad een Evoc van 10L (in de winkel gepast), maar achteraf had ik liever iets meer uit willen geven voor een Osprey Raptor van 14L, omdat die Escapist 30L eigenlijk lekkerder fietst en zit. Steunt ook iets beter op de heupen en ik vind de rugpadding van Osprey fijner... Maargoed met een andere lengte (ik 1.65m lang bovenlijf in verhouding, toch maatje M/L genomen) kan dat anders zijn natuurlijk. Maar schouderbanden zijn te verplaatsen bij Osprey voor een ander lijf en de lengte is daarnaast ook gewoon nog eens te stellen...
Het is inderdaad fijner als de tas op de heupen leunt, zodat je rug niets ervan voelt...
Het is inderdaad fijner als de tas op de heupen leunt, zodat je rug niets ervan voelt...
Ik gebruik zelf de Lowe Alpine airzone 25 met een hard gevormd rugpand waardoor je rug vrij is van de rugzak. Helaas blij mee want het ventileert als een tierelier! Er zit ook een regenhoes bij.
En de horizon fietst mee, elke dag...