Ik hoop dat ik dit in het goede deel plaats.
Na heel wat gelezen te hebben op dit forum bestelde ik via een webshop een nieuwe achterband voor mijn Giant Defy. Het werd de Continental 4000s 700x25.
Nadat ik band erom gelegd had viel mij op dat er op het loopvlak twee kleine ronde gaatjes inzaten. Zo mooi rond dat dit niet door iets veroorzaakt kan zijn. Ook niet helemaal door de band heen maar alleen de buitenste laag denk ik.
Mijnvraag is, is dit normaal? En zo ja geeft dit dan geen extra kans op lekkage?
Gaatjes in nieuwe buitenband.
Dit zijn de slijtage indicatoren. Het idee is dat zodra je deze niet meer kan zien de rubberlaag dusver is afgesleten dat je de band moet vervangen
Mijn ervaring is dat de banden ruim voordat de gaatjes verdwenen zijn al zo vierkant zijn en rafelig aan de zijkanten dat ze vervangen dienen te worden. Dus je hebt er weinig aan.
-
- Forum-lid HC
Toevallig vrijdag mijn achterband vervangen omdat de gaatjes op het loopvlak verdwenen waren, geen één keer lek gereden met deze band en zelfs nog weinig sneetjes in het loopvlak. De band was echter wel heel vierkant, maar als toerfietser hoef ik toch niet plat door de bocht.lvgh schreef:Mijn ervaring is dat de banden ruim voordat de gaatjes verdwenen zijn al zo vierkant zijn en rafelig aan de zijkanten dat ze vervangen dienen te worden. Dus je hebt er weinig aan.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
lvgh schreef:Mijn ervaring is dat de banden ruim voordat de gaatjes verdwenen zijn al zo vierkant zijn en rafelig aan de zijkanten dat ze vervangen dienen te worden. Dus je hebt er weinig aan.
Helaas is dit bij mij ook altijd het geval.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein