Alles over vakanties op én met de fiets

Waar in de kerstvakantie met racefiets

Foeckler
Forum-lid

Foeckler 01 sep 2013 16:41

Is het mogelijk om ergens in Europa op het vasteland met de racefiets te fietsen eind december/begin januari of ben ik aangewezen op Mallorca/Canarische Eilanden? Graag hoor ik jullie eigen ervaring. :P

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 01 sep 2013 16:51

Ik heb een keer in januari in Málaga gezeten. Het was er toen niet echt lekker fietsweer. Vaak bewolkt, tussen de 15 en 20 graden, veel wind en af toe regen. Ik zou toch dan toch liever naar de Canarische eilanden gaan. Of Israël, het lijkt me ook wel eens geinig om daar te fietsen.
Live fast; die young. mijn blog

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 01 sep 2013 18:26

Canarische eilanden zonder twijfel. De kans op slechter weer is een stuk kleiner dan Malaga of de rest van Spanje of bijvoorbeeld Portugal.
Ik train al 10 jaar op de Canarische eilanden en in feite maar 1 verregende dag (sneeuw) gehad. Dat wel steeds in maart, In december/januari iets meer kans op wat minder meer.
Israël geen ervaring mee, maar wel iets zuidelijker namelijk Jordanië en was best verrassend.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 01 sep 2013 22:28

Als je de bergen overslaat dan kun je met lange broek overal in zuid europa fietsen.
10 a 15 graden komt dan toch vrij veel voor.
Afbeelding

JoostdB
Forum-lid

JoostdB 02 sep 2013 08:09

Kerst 2012 was fietsen in korte broek op Mallorca (is mij verteld). 25 graden.
Ook prima kwa fietsverhuur. Bij de Costa Blanca (Moraira) kan je ook prima fietsen (vasteland) en heb je ook goed weer met kerst. Misschien geen garantie op 25 graden, die heb je alleen bij de Canarische eilanden denk ik.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 sep 2013 08:32