Hoi,
Ik heb de interesse om een Full suspension MB te kopen om tijdens de winter wat toertochten te rijden en deze tijdens de zomer mee te nemen naar de bergen om daar zowel bergop/bergaf op single track te rijden.
De vereisten die ik stel aan de fiets zijn:
- niet te zwaar (lees minder dan 13kg) want zowel voor stevige afdalingen als het betere klimwerk (verlof alpen)
- budget max €1500 maar nog liever enkele €100 minder
- goed afgemonteerd qua versnellingen (geen basic shimano of sram)
- goede vering achteraan & vooraan
- vering moet zowel vooraan als achteraan te blokkeren zijn = lockout systeem
Nu ik heb niet veel verstand van MB mits ik voornamelijk een wegrijder ben. Ik vroeg me af of de Full Suspension Rockrider 9.2 bij de Decathlon de moeite waard is?
De fiets vind je op http://www.decathlon.nl/rockrider-92-id ... tMoreInfos en deze kost €1399.
Op het eerste gezicht blijkt de fiets te voldoen aan de vereisten hierboven en hou ik €100 over om te spenderen aan pedalen & schoenen mits wat opleg.
Nu is mijn vraag is dit een goede koop voor mijn geld en kennen jullie enige alternatieven binnen het budget en voldoet aan bovenstaande voorwaarden.
Alvast bedankt voor de tips & info
Kwaliteit full suspension MB Decathlon Rockrider 9.2
Qua specs niks mis mee volgens mij. Al heb ik geen ervaring met de vork en schokdemper van deze fiets. SRAM X-9 icm met X-7 shifters werkt prettig; de crank is zondermeer goed.
Als hij net zo goed rijdt als hij er uit ziet ( subjectief; ik weet het ) kun je je er volgens mij geen buil aan vallen.
De prijs is gewoonweg laag voor een fully
Als ik een nieuwe MTB zou willen zou ik deze zeker in overweging nemen (voor wat het waard is).
Als hij net zo goed rijdt als hij er uit ziet ( subjectief; ik weet het ) kun je je er volgens mij geen buil aan vallen.
De prijs is gewoonweg laag voor een fully
Als ik een nieuwe MTB zou willen zou ik deze zeker in overweging nemen (voor wat het waard is).
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!