Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke wielen rond €250,-

shibata
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 sep 2010 20:55

shibata 07 okt 2010 23:22

Hallo
Ik heb vorig jaar een nieuwe fiets gekocht, een Giant Defy 1 Team, deze bevalt me op zich goed maar de standaard wielen zijn niet echt geweldig.
Deze Shimano WH-R500 wielen voldoen prima op vlakke wegen, maar bochtenwerk op hoge snelheden en voelt wat zwabberig aan, en ook tijdens een klim tochtje op vakantie in het Swartzwald voelde het erg slap aan.

Nu wil ik volgend voorjaar een andere set wielen aanschaffen, welke net ff beter zijn, graag iets lichter maar vooral stijver. Omdat ik maar een hobby fietser ben wil ik het wel betaalbaar houden, ik heb me al een beetje georiënteerd en heb de volgende wielen tussen de €200,- en de €300,- gevonden.
-Fulcrum Racing 5
-Campagnolo Vento Reaction
-Campagnolo Scirocco
-Shimano WH-R601
-Shimano WH-R5600
-Shimano WH-R6600
-Mavic Ksyrium Equipe

Ik wil graag van ervaren rijders horen welke wielen voor mij een flinke verbetering zouden zijn en of ze mijn gewicht aan kunnen, daarbij heb ik liever wat marge in het toegestane gewicht. (mijn gewicht 90kg)

Bij voorbaat dank

m.v.g. Marcel

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 08 okt 2010 00:20

Ik heb Campa Scirocco wielen en ben daar zeer tevereden over. Moeten wel te koop zijn voor minder dan 200 EUR. Maar als ik me niet vergis is max. gewicht 85 kg. Misschien ff opzoeken.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 08 okt 2010 00:38

Ik rij op de racing 5 mooie stijve en goed stevige wielset.
Zelfs de 7 ben ik erg tevrede over.
En ik ben zo tevrede over Fulcrum dat ik twijfel om een set 3`s te kopen voor komend jaar op de baan mee te rijden.
Campa en fulcrum is dan wel 1 pot nat :) alleen vind ik campa wielen icm een shimano groep dus niet uitzien
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 08 okt 2010 11:28

Je zou ook eens kunnen nadenken over een setje handgespaakte wielen. Het voordeel hiervan is dat je alle componenten van het wiel (naaf, spaken en velg) dan zelf kunt kiezen. Ziet er misschien iets minder strak uit, maar je hebt wel zeker degelijke wielen. En er is dan voldoende keuze binnen jouw budget.

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 08 okt 2010 11:31

joeptimmermans schreef:Je zou ook eens kunnen nadenken over een setje handgespaakte wielen. Het voordeel hiervan is dat je alle componenten van het wiel (naaf, spaken en velg) dan zelf kunt kiezen. Ziet er misschien iets minder strak uit, maar je hebt wel zeker degelijke wielen. En er is dan voldoende keuze binnen jouw budget.


+1

maar ik denk dat de fulcrum 3 ook niet gek is voor jou
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 08 okt 2010 11:38

Campa en Fulcrum wielen zijn gewoon hele goede, stijve wielen. En omdat je ze alleen voor toeren gebruikt kun je zelfs rustig voor de Fulcrum 7s gaan. Rij nu al 8000km probleemloos hierop. Hou je mooi 100 pop in de zak!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 08 okt 2010 11:44

De Mavic CXP22 velgen worden wel eens getest. Zeker met 36 spaken vallen alle systeemwielsets er bij in het niet, qua stijfheid en sterkte. Met goede spaken en Ultegra naven zijn ze binnen je budget te krijgen. En tegenover de andere wielsets die je noemt is het meergewicht nu ook weer niet zo veel. Wellicht dat de Shimano wielsets voor jou allemaal wat te slap aanvoelen (teveel beweging) door het lage aantal spaken. Mavic vind ik prachtig, maar zijn in mijn ogen iets minder degelijk, hoewel hele peletons probleemloos op die Equipes rondrijden. Ik zou gaan voor de Scirocco (1e keus) of de Fulcrum R5. Overigens wordt je doodgegooid met de Fulcrums en zie je Campawielen relatief weinig. Misschien ook een puntje.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 08 okt 2010 11:46

Voor 250,- zou ik inderdaad eens naar een handgespaakt setje kijken. Volgens mij moet een setje Mavic open pro/cxp33 met Ultegra naaf voor dat geld mogelijk zijn. Stevig en met duurzame naven. Bijvoorbeeld bij Bikexperto.nl of actionsports.de.

De bovengenoemde Fulcrum wielen zijn ook mooi, maar hebben m.i. pas echt meerwaarde vanaf de racing 3, die net boven je aangegeven budget liggen. De racing 5 en 7 zijn niet lichter of steviger dan een handgespaakt setje en moeten het doen met goedkope industrielagers.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 08 okt 2010 11:47

Ik zou ook Campa of Fulcrum adviseren. Ik heb ooit de Scirocco wielen gehad toen ik nog boven de 90 kg woog; dit was geen enkel probleem. Die limiet van 85kg schijnt er om juridische redenen te zijn bij Campa.
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 okt 2010 14:50

Er is geen maximum gewicht bij Campa wielen. Er staat alleen in de gebruiksaanwijzing dat je als je zwaarder dan 82 kg bent de spullen vaker moet laten controleren. Puur juridisch zinnetje dus.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

shibata
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 sep 2010 20:55

shibata 08 okt 2010 17:25

Bedankt voor alle reacties.
Over handgespaakt had ik nog niet nagedacht omdat ik dacht dat dat juist heel duur zou zijn, zijn er speciale adressen voor handgespaakte wielen of moet dat bij elke wieler-speciaalzaak goed kunnen?
Zijn handgespaakte wielen beter als dit goed gebeurt of heb je dan een betere prijskwaliteit verhouding?
Om nog even in te gaan op het gewenste toegestane gewicht, ik wil gewoon graag een paar wielen die niet bij het minste of geringste spaakbreuk of een slag in de velg hebben.
verder vind ik het belangrijk dat de nieuwe wielen een stuk beter,stijver zijn en lichter lopen als de Shimano WH-R500 die er nu in zitten, waarom zou ik er anders geld voor uitgeven.
Ik ben de fiets zowiezo een beetje aan het opleuken, zo heb ik 2e-hands al een Ritchey WCS Carbon stuur gekocht voor €75,- en een Ritchey WCS stuurpen en ik heb een paar leuke Carbon snelspanners gekocht voor €20,-
Nu dus nog een paar leuke wielen.

groetjes Marcel

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 okt 2010 17:32

Ik heb de Easton Vista nog niet genoemd gezien. Die zit ook ongeveer in deze prijscategorie. Deze zitten in mijn slecht weer fiets en bevallen uitstekend. Ik heb er ook wedstijden mee gereden en mee in de bergen gereden. Ze doen niet onder voor de Campa Zonda die in mijn mooi-weer-carbon fiets zitten.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie