Bandenkeuze voor de winter
dag iedereen,
ik had een vraagje over de bandenkeuze. Ik vraag me af of er tussen bv een michelin van 20 euro of een vittoria van 20 euro kwalitatief verschil gaat zitten.
Ik heb pas (van augustus) een nieuwe racefiets gekocht: bianchi via nirone.
Na een stevige regenbui ging ik al meteen er bij liggen! doodzonde met een nieuwe fiets, maar de schade valt zeer goed mee.
Nu heb ik eindelijk de rede waarom ik ben gevallen! want eigenlijk ging ik zonder risico de bocht in. De rede is de bandenkeuze! heb er nu slicks denk ik op liggen? er zit niks maar dan ook niks profiel in, btw: banden van hutchinson.
Nu zal ik voor de winter maar een nieuwe set banden kopen (om het risico op vallen te verkleinen) en mijn Hutchinsons in de zomer op te gebruiken.
Nu wat is mijn vraag eigenlijk?
Welke van deze banden zijn kwalitatief goed en hebben een goede grip voor in de winter rond te toeren, kheb de keuze uit volgende banden:
- Continental Ultra Sport: 11.45 euro
- Michelin Pro 2 race: 21.95
- Vittoria Diamante: 19.95
- Vittoria Rubino: 18.95
Of toch andere?
Alvast bedankt
ik had een vraagje over de bandenkeuze. Ik vraag me af of er tussen bv een michelin van 20 euro of een vittoria van 20 euro kwalitatief verschil gaat zitten.
Ik heb pas (van augustus) een nieuwe racefiets gekocht: bianchi via nirone.
Na een stevige regenbui ging ik al meteen er bij liggen! doodzonde met een nieuwe fiets, maar de schade valt zeer goed mee.
Nu heb ik eindelijk de rede waarom ik ben gevallen! want eigenlijk ging ik zonder risico de bocht in. De rede is de bandenkeuze! heb er nu slicks denk ik op liggen? er zit niks maar dan ook niks profiel in, btw: banden van hutchinson.
Nu zal ik voor de winter maar een nieuwe set banden kopen (om het risico op vallen te verkleinen) en mijn Hutchinsons in de zomer op te gebruiken.
Nu wat is mijn vraag eigenlijk?
Welke van deze banden zijn kwalitatief goed en hebben een goede grip voor in de winter rond te toeren, kheb de keuze uit volgende banden:
- Continental Ultra Sport: 11.45 euro
- Michelin Pro 2 race: 21.95
- Vittoria Diamante: 19.95
- Vittoria Rubino: 18.95
Of toch andere?
Alvast bedankt
Bianchi Via Nirone
Ik zou iets meer geld er aan uitgeven en kijken naar Continental GP 4seasons. Hebben net wat meer grip en rijden prima. Ben er nog nooit mee op mijn bek gegaan.... (zoek even op het forum op deze banden en j vindt meer info)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Michelin 2 pro race zou ik pakken uit je rijtje: comfortabel, veel grip, topband.
Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom mensen in de winter naar een harde goedkope band grijpen; dat kost je je rijcomfort en grip.
Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom mensen in de winter naar een harde goedkope band grijpen; dat kost je je rijcomfort en grip.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ja, klopt, zoals Amclassicfan al schreef, voor de sier. Of in ieder geval om mensen te lokken die denken dat profiel op een loopvlak van 0,6 mm enig nut heeft.
Overigens heb ik met 28 mm Gatorskins prima gefietst op de kasseien. Prima banden hoor, maar ook zonder het profiel.
Overigens heb ik met 28 mm Gatorskins prima gefietst op de kasseien. Prima banden hoor, maar ook zonder het profiel.
Of:
GP 4Season
Of: Schwalbe Marathon Plus (zitten op zo'n 70 euro per setje)
http://gomeansgo.org/wp-content/uploads ... onplus.jpg
GP 4Season
Of: Schwalbe Marathon Plus (zitten op zo'n 70 euro per setje)
http://gomeansgo.org/wp-content/uploads ... onplus.jpg
Specialized Tarmac Elite Compact
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat moet je in hemelsnaam met zo'n marathon+??????????
Less is bore