Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

pijn in linker heup en been

ben70
Forum-lid

ben70 21 sep 2013 17:04

zoals de titel zegt heb ik dus pijn in mijn heup en been met name aan de achterkant van mijn been net boven de knie holte een scherpe stekende pijn tijdens het fietsen , ook heb ik tijdens het fietsen en lopen een doof /tintelend gevoel in mijn been en een pijnlijk branderig gevoel in mijn heup
de ellende is een week of 3 geleden begonnen omdat mijn fiets te klein was heb ik een tweede hands fiets gekocht frame maat 54 ik ben 174 en heb een binnenbeenlengte van 83 cm
omdat ik altijd al last had van zadelpijn heb ik mijn achterste op laten meten en volgens de meting had ik een zadel van SQlab nodig type 612 nano of 611 active
heb eerst de 612 nano geprobeert maar dat was geen succes en heb ik na 6 ritten omgeruild
voor de 611active
ik had mijn fiets meegenomen naar de dealer en die heeft me opgemeten en heeft mijn zadel van 72 naar 74,5 gezet , de setback was 7,2 en verschil tussen hoogte van zadel in stuur was 8 cm wat volgens hem prima was
na deze afstelling ben ik naar huis gefietst en omdat de dealer had gezegd dat ik nog aan mijn nieuwe positie moest wennen heb ik daar verder niet echt op gelet , maar een paar dagen nadien tijdens het fietsen met redelijk wat tegenwind kon ik na een 10 km niet meer vooruit of achteruit
totaal geen kracht meer in mijn linker been, pijn in mijn onderrug en heup ik ben naar de dokter geweest en die vertelde mij dat er een zenuw in mijn rug bekneld zat dus na de nodige handelingen zat dat allemaal terug op zijn plaats tevens heb ik ook medicijnen gekregen voor een slijmbeursonsteking in mijn heup
vandaag (twee weken nadien) heb ik nog eens geprobeerd om te fietsen echter na 3km fietsen weer van het zelfde ( had wel mijn zadel terug 2 cm laten zakken en mijn stuur 2cm naar boven) in mijn rug heb ik nu geen pijn maar de rest van de pijn is terug
tintelende voet, stekende pijn bovenkant van knieholte tijdens fietsen , brandend gevoel heup en totaal geen kracht meer zijn er nog onder jullie die deze klachten herkennen
ik denk dat ik ea overbelast heb door een foute afstelling van mijn fiets
ook kan het zijn dat ik me gewoon overzet heb door met mijn vrouw samen te fietsen die fiets namelijk beter als ik maar ik heb dan ook nooit gesport feitelijk mijn vrouw fietst wel regelmatig
samen waren we begonnen aan een schema om 50km te fietsen wat bij mij ook wel vrij aardig ging nog niet echt snel maar toch een kleine 40 km wat voor mij best goed is want vorig jaar toen ik begon was het met pijn en moeite 10km , moet ook wel zeggen dat ik op een te kleine fiets rond reed wat ook niet echt lekker fietst
nu heb ik een afspraak gemaakt om mijn fietsen af te stellen volgens een retul meting en hoop dat het hiermee een eind opgelost zal zijn
echter nu zit ik wel met een blessure en weet niet hoe ik vanaf kan geraken

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 21 sep 2013 21:26

Kijk eens op deze site http://www.velometric.nl/ suc6
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

ben70
Forum-lid

ben70 22 sep 2013 08:11

bedankt nijkie ik ga zo,n meting laten doen heb een afspraak staan op 04/10 , maar niet bij velometric
ik heb een afspraak bij MG sports in st niklaas , aangezien ik vlak op de grens woon in zeeuws-vlaanderen was dat het kortst bij en heb er goede reviews van gelezen die man schijnt goed te weten waar hij mee bezig is
dus ik zal het wel zien
tot die tijd zal er wel niet verbetering komen lijkt me , kan op het moment toch niet fietsen

ben70
Forum-lid

ben70 05 okt 2013 11:33

nou ben der inmiddels wel uit wat er aan het handje is , na een ct scan te hebben gedaan blijk ik dus een dubbele hernia te hebben met artrose dit zorgt dus voor de problemen met mijn linkerbeen en heup , hopende dat dit vanzelf zou genezen mocht ik blijven fietsen mits op een goed afgestelde fiets ,
dus heb ik gisteren een dynamische fietsmeting laten doen , mijn fiets stond bijna perfect afgesteld mijn zadel is alleen een paar mm meer naar achteren gezet en dat was alles
echter na een paar minuten op de tacx te fietsen was het einde oefening het was net of ik al 100km gefietst had
toen heeft die man een zadelpunt meting gedaan en ook zo,n meting gedaan in mijn voeten en wat blijkt mijn heup kantelt steeds naar rechts ook draaien mijn knieen rond dit zowel voorwaarts wat normaal is als zijwaarts wat niet normaal is
tijdens die metingen bleek dat mijn linkerbeen 70% van de arbeid doet en mijn rechter 30% terwijl dit feitelijk half om half zou moeten zijn zijn der nog onder jullie die zoiets hebben ?
op het moment kan ik feitelijk helemaal niks meer ik kan een paar honderd meter lopen/fietsen zelfs op een elektrische fiets houd ik het geen 300 meter vol niet omdat ik zoveel pijn heb maar gewoon omdat mijn been niet meer wil
ik moet nu wachten tot einde van deze maand en dan kan ik terecht bij een neurochirurg en die gaat dan bekijken wat er gaat gebeuren
volgens de geleerden ben ik 1 van de ca 150 renners /sporters die hier te maken mee heeft dus er moet er dan toch wel 1 onder jullie zijn die dit ook heeft /had

Marion
Forum-lid

Marion 16 sep 2014 21:37

Even wat delen. Ook ik had een slapend gevoel in mijn been. Al direct nadat ik op de fiets gespat was. Je denkt meteen aan een hernia of erger. Maar nu heb ik iets ondekt. Mijn ene been is meer ontwikkeld dan het andere. Dat "vertaald" zich in een dikker been en nu de clou. Mijn broekspijp is te strak en zorgt voor een slapend gevoel in het onderbeen. De schaar in het elastiek gezet en nu geen last meer. Wel bizar als je meet dat je ene been gewoon 2 centimeter dikker is dan het andere. Ik hoop met deze info jullie op ideeën te brengen.

Plaats reactie