Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Marktplaats koopje, gaan we hiermee fietsen of niet? Zucht..

mensma
Forum-lid

mensma 21 sep 2013 21:44

Vandaag een winterfietsje gekocht via Marktplaats, zag er allemaal prima uit, totdat ik hem uit de auto tilde en ik iets vreemds achter een 'framebeschermer sticker' zag. Dus ik trek de sticker eraf en zie het volgende (zie foto's hieronder). Waarschijnlijk is de ketting er eens afgegaan en tussen frame en kettingbladen terecht gekomen en is er hard doorgetrapt.

Meteen de koper gebeld en deze gaf aan er niets van te weten (geloof hem wel, hij had de fiets ook al tweedehands en heeft er 2 jaar op gefietst) hij is ook zo eerlijk dat ie me het geld wel terug wil geven.

Ik heb het gevoel einde verhaal en geld terug, maar baal als een stekker, voor de rest is het een prima winterfiets die aan al m'n eisen voldoet. Wat zeggen jullie ervan, zouden jullie het aandurven? Ik heb ook zoiets van, ik kan de gok nemen en als het toch fout gaat heb ik in ieder geval de onderdelen en moet ik een ander frame op de kop zien te tikken, dan wil ik uiteraard wel een aanzienlijk deel van de aankoopprijs terug. Of terugbrengen en het gehele aankoopbedrag terug...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DirkCycling
Forum-lid

DirkCycling 21 sep 2013 23:02

Ik zou zo niet durven zeggen of dit om alleen lakschade is of ook beschadiging aan het frame.

Laat het even nakijken, mocht het echt frameschade zijn natuurlijk het volledige bedrag terug vragen.
Shut up legs!

mensma
Forum-lid

mensma 21 sep 2013 23:05

Is meer dan alleen lak volgens mij, is ook een soort opvulmiddel gebruikt en daar is de sticker overheen gegaan.

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 22 sep 2013 00:54

Hoe kun je nu 2 jaar op een fiets rijden en dit gemist hebben?
Chainsuck beschadiging met idd vermoedelijk een 'reparatie'. Ik zou hier niet mee gaan rijden. Als je een fiets koopt, ook 2e hands, schaam je niet om hem uitgebreid te bekijken, onder, boven zelfs onder chainstay protectors (igv mtb's).

roos1
Forum-lid

roos1 22 sep 2013 07:57

En is dat niet een hele rare plek voor een framesticker.
Ik ben nogal negatief ingesteld.
En de verkoper heeft dit echt wel geweten.
maar goed dat maakt niet uit. Hij wil je je geld terug geven.
Alleen jammer van de reistijd ed.
Gr Roos

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 sep 2013 08:13

Ik zou hier persoonlijk wel mee durven rijden, op foto's lijkt alles meer uitvergroot en erger dan het is.
Ik verwacht niet dat het frame daar plots scheurt of breekt.
Volgens mij is de beschadiging niet erg diep?

Optisch is het natuurlijk kl*te, maar het een winterfiets.
Maar als je het zelf niet vertrouw zou ik zeggen terugbrengen, hij wil tenslotte je het geld terug geven.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

CycloJ
Forum-lid

Gebruikersavatar CycloJ 22 sep 2013 11:53

Winterfiets of geen winterfiets een fiets hoort gewoon technisch goed te zijn. Ik zou hier niet mee gaan fietsen maar dat is mijn mening natuurlijk.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 22 sep 2013 12:48

Is het een stalen of aluminium frame?
Hoe sterk is de eenzame fietser...

mensma
Forum-lid

mensma 22 sep 2013 12:53

razenderoeland schreef:Is het een stalen of aluminium frame?
Carbon (Isaac Kelvin)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 22 sep 2013 12:56

Retour dat frame. Geen discussie mogelijk imho. Maakt niet eens uit wat je er voor betaald hebt.
Ik kan me net zoals iemand eerder zei, niet aan de indruk ontrekken dat de verkoper niet wist. Als je ooit maar iets aan onderhoud/schoonmaken had gedaan dan was dit 'krasje' opgevallen. Jij zag het al toen je de fiets in de auto zette.

Dat is geen klein krasje en er is gefrot om het te 'repareren'.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 22 sep 2013 15:46

zorroi schreef:Retour dat frame. Geen discussie mogelijk imho. Maakt niet eens uit wat je er voor betaald hebt.
Ik kan me net zoals iemand eerder zei, niet aan de indruk ontrekken dat de verkoper niet wist. Als je ooit maar iets aan onderhoud/schoonmaken had gedaan dan was dit 'krasje' opgevallen. Jij zag het al toen je de fiets in de auto zette.

Dat is geen klein krasje en er is gefrot om het te 'repareren'.
+1, dit stinkt.
Afbeelding

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 22 sep 2013 17:31

Dit valt denk ik wel te repareren. Garantie zit er toch al niet meer op. Ik zou proberen om dit op kosten van de verkoper of split te laten repareren (goed, dus herstelde, stijve carbon verbinding met epoxy en opnieuw aflakken.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Plaats reactie