Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bianchi Impulso bij Math Salden

Nielslein
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 okt 2013 11:43

Nielslein 03 okt 2013 13:50

Hallo,

Zoals zovelen in dit subforum, ben ook ik op zoek naar een nieuwe fiets. Ik heb momenteel een Norta sprinter van ca. 30 jaar oud, dus nog met schakelaars aan de buis etc.. :mrgreen:

Ik ben zelf een Italiëliefhebber en daarom zou ik ook graag een Bianchi fiets aanschaffen. Na wat rond te kijken liet ik mijn oog vallen op de Impulso. Het lijkt me ook de tijd van het jaar om de aankoop van een fiets te doen, aangezien handelaars nu hun stock leeg willen maken voor de nieuwe modellen van volgend jaar.

Op de website van Math Salden (niet zo ver van bij mij thuis vandaan), staan een aantal uitvoeringen van deze fiets nu ook te koop. Ik vind dit zeer verleidelijk, maar ik hoor en lees hier en daar slechte ervaringen met Math Salden. :?:
Zo kwam ik van de week bij een kleinere fietsenhandel die ook Bianchi fietsen verkocht, en hij zei dat Salden zelfs geen officiële verdeler is van Bianchi, en dat hij mensen bij hem over de vloer heeft gehad die bij Salden een fiets kochten die door Salden verkeerd was afgesteld en waarop verkeerde onderdelen gemonteerd waren.

Als ik louter naar de dienstverlening kijk zou ik mn fiets liever bij de kleine FM kopen, maar... het scheelt € 400. :!:
Mijn budget ligt op € 1.200, en ik zou toch graag op zijn minst een Veloce/105 groep erop hebben.
De combinaties die ik overweeg:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2909
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2909

Omdat ik helemaal nieuw ben in het fietserswereldje, zou ik graag jullie raad vragen:
- Is Salden geen officiële Bianchi verdeler?
- Wat zijn jullie ervaringen met de opbouw van een fiets die Salden aflevert?
- Kan Salden een leek als ik een goede service bieden (juist mijn maat opnemen etc...), of zouden ze alleen maar misbruik maken van het feit dat ik er zo goed als niets van ken?

Bedankt! :D

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16768
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 okt 2013 14:11

Je fiets al dus je zadelhoogte, terugstand van het zadel, de afstand zadel/stuur e.d. zijn al bekend.(?)
De afstelling zou in theorie niet zo'n probleem moeten zijn. Voor 400 euro koop je heel wat stuurpennetjes trouwens.

Het belangrijkste is dat je de juiste framemaat koopt. Bij Salden wordt je niet uitgebreid opgemeten, volgens mij alleen je binnenbeenlengte. (kan inmiddels veranderd zijn). Het is dus belangrijk om echt goed te weten welke maat je moet hebben dit kun je uitzoeken met rekenhulpen op internet of hier je maten posten, er is altijd wel iemand die ongeveer dezelfde verhoudingen heeft. Het is trouwen lang niet altijd zo dat een meting bij een fietsenmaker wel altijd de juiste maat oplevert, zo'n uitkomst is ook slechts een richtlijn.

Qua service is het makkelijker om bij een kleine fietsenmaker in de buurt even langs te gaan voor kleinigheden als een kraakje of iets wat niet helemaal goed is afgesteld maar ik hoor weinig slechte verhalen over Salden als het gaat om garantieafwikkeling. Zelf heb ik er nog nooit een fiets gekocht, ik kom er alleen af en toe voor onderdelen maar ik zou zeker overwegen om daar te kopen als ik weer een nieuwe fiets nodig had.

Overigens hebben vele fietsenmakers er een handje van om internetaanbieders zwart te maken.

Ook een optie: Bel alle Bianchi dealers in de buurt of ze nog overjarige modellen hebben staan in jouw maat. Ik heb vorig jaar mijn fiets bij een lokale fietsenmaker met vergelijkbare korting gekocht.
Campagnolo Ultra Dork

Nielslein
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 okt 2013 11:43

Nielslein 03 okt 2013 14:38

Bedankt Ernie, ik was sowieso van plan om langs te gaan bij Salden morgen om me daar te laten opmeten. Maar omdat het in die winkel altijd zo ontzettend druk is, hoop ik dat ze hiervoor de tijd en de zin hebben!

De FM had me trrouwens verteld dat ik maar 57 nodig heb. Hij zag dat al toen ik binnenkwam, en heeft me daarna op zo'n meettoestel gezet waarmee hij de afstand van mijn lies tot de voetzool mat. Dat pijltje wees ook naar 57. Na de rekentools op internet te hebben gebruikt, dacht ik dat ik 59 nodig zou hebben.
Ik ben zelf ongeveer 1m85.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5882
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 03 okt 2013 14:51

Salden staat wel als dealer op de Bianchi-site.
http://www.bianchi.com/nl/dealerlocator ... =LIMBRICHT

Nielslein
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 okt 2013 11:43

Nielslein 03 okt 2013 14:52

Dat zei ik ook tegen de FM, en daar had hij geen verklaring voor...

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 03 okt 2013 15:47

Zo te horen meet die FM alleen maar de binnenbeenlengte voor het bepalen van de framemaat. Dat kunnen ze bij Salden ook, dus daarvoor hoef je het niet te laten...

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 03 okt 2013 16:10

Fietsen hebben wel een mix van onderdelen. Ik zou wat breder kijken dan Bianchi.
Laat je fatsoenlijk opmeten of probeer het eens hiermee en kijk dan onder "competitive fit"
http://www.competitivecyclist.com/Store ... orBike.jsp

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16768
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 okt 2013 16:15

ik denk dat 57 en 59 allebei kunnen. Het is mogelijk dat een 57 aan de korte kant is en een 59 is 7 mm langer. ook is de balhoofdbuis een cm langer en dat scheelt toch weer een spacer onder de stuurpen.

Maar als je minder dan 3 spacers op een 57 nodig hebt zal dat wellicht de beste maat zijn.
Campagnolo Ultra Dork

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 03 okt 2013 17:27

Ik weet niet waar je woont maar ik ga voor m`n service naar maes rijwielen.
En harrie maakt het totaal niet uit dat je met materiaal daar komt wat je niet bij hem gekocht hebt.
Hij draait hoofdzakelijk op reparaties en daarbij doet die zelfs nog wel eens wat voor niks.
Laatst m`n achterpad krom en die heeft die gratis recht gemaakt :)

Als je dus de juiste framemaat hebt en niet weet waar je voor je service gaat en redelijk in de buurt van Amstenrade woont weet je dus waar je voor service en reparatie heen kunt.
Harrie is wel een beetje aparte man maar een geweldig goede monteur als die het niet krijgt opgelost krijgt denk ik bijna niemand het
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 03 okt 2013 17:30

En in Brunssum zit trouwens een fatsoendelijk iemand die je kan opmeten.
En geen belangen erbij heeft dat je een fiets bij hem koopt aangezien hij die niet heeft.
moet je even zoeken op fit4cycling.nl kan ook nog f4c.nl zijn dus even via google doen.

IS een bikefitting meting en voor mij in ieder geval prima gelukt alleen zit ik 1 cm korter net wat beter
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Nielslein
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 okt 2013 11:43

Nielslein 04 okt 2013 07:57

Bedankt voor de goede raad! Ik denk dat ik vanavond eens een kijkje ga nemen bij Salden en horen welke maat ze mij aanraden. Daarna zal ik eens via competitivecyclist zelf de maat trachten te bepalen.

@peter1981: ik woon in Maaseik, dus vlak aan de grens met Zuid-Limburg.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16768
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 okt 2013 08:06

Dan zou je eventueel bij meetcentrum Bullen in Kinrooi terecht kunnen. Als je zelf gaat meten doe dat dan met iemand erbij, anders gaat het nooit goed lukken.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie