Tubeless banden voor cyclocrosser
-
- Forum-lid
Hallo,
Ik wil voor mijn cyclocrosser een nieuw setje wielen kopen, denk aan de Shimano XT wielset, en daar tubeless bandjes op leggen.
Rijd op mijn racefiets tubeless en dat is echt een verademing. Iets meer comfort, maar vooral minder lek rijden, ideaal voor op de crosser dus.
Welke bandjes kunnen jullie aanbevelen? liefst meer dan 35mm breed, iets van 40-42 heeft mijn voorkeur. Alhoewel, dat is misschien met tubeless weer niet nodig....
Advies gaarne
Ik wil voor mijn cyclocrosser een nieuw setje wielen kopen, denk aan de Shimano XT wielset, en daar tubeless bandjes op leggen.
Rijd op mijn racefiets tubeless en dat is echt een verademing. Iets meer comfort, maar vooral minder lek rijden, ideaal voor op de crosser dus.
Welke bandjes kunnen jullie aanbevelen? liefst meer dan 35mm breed, iets van 40-42 heeft mijn voorkeur. Alhoewel, dat is misschien met tubeless weer niet nodig....
Advies gaarne
-
- Forum-lid HC
Passen die wielen op een crosser? Is de naaf niet te breed?
Met 40/42 mm kom je al bij smalle mtb banden uit.
Met 40/42 mm kom je al bij smalle mtb banden uit.
vers van de pers:
http://www.bikerumor.com/2013/10/04/hut ... in-action/
http://www.bikerumor.com/2013/10/04/hut ... in-action/
-
- Forum-lid
Dank beiden, jammer dat die Hutchinson maar is breedte 34c te krijgen is. Zoek eigenlijk 40c of wellicht nog wat breder, maar daar is tubeless niks van te vinden. Dan kom je al snel bij smalle mountainbikebanden uit idd.
Ach, dat werkt ook toch?
@ Wasbeer2006: Ze passen op mijn crosser, het is een crosser met (nog mechanische) schijfremmen dus achter 135mm breed.
Ach, dat werkt ook toch?
@ Wasbeer2006: Ze passen op mijn crosser, het is een crosser met (nog mechanische) schijfremmen dus achter 135mm breed.
-
- Forum-lid
Clement heeft een bredere CX band, verkrijgbaar via singlespeed.nl:
http://clementcycling.com/xplor-mso
Niet officieel tubeless, maar met de juiste velg zou het moeten lukken.
http://clementcycling.com/xplor-mso
Niet officieel tubeless, maar met de juiste velg zou het moeten lukken.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Goeie tip, thanks.
Kreeg van de fabrikant van het frame door dat de maximale bandbreedte 37 is.... Maar goed, dan moet 40 toch ook wel lukken denk ik of is dat vragen om problemen? Als ik het zo zie is er speling genoeg bij de achterbrug en voorvork, dan maken die 3mm ook niks uit toch?
Wat bedoel je met niet officieel tubeless?
Kreeg van de fabrikant van het frame door dat de maximale bandbreedte 37 is.... Maar goed, dan moet 40 toch ook wel lukken denk ik of is dat vragen om problemen? Als ik het zo zie is er speling genoeg bij de achterbrug en voorvork, dan maken die 3mm ook niks uit toch?
Wat bedoel je met niet officieel tubeless?
-
- Forum-lid
In mijn crosser past voor 37 mm en achter 42 mm.
Ik rijd met Schwalbe Smart Sam, eigenlijk niet de ideale band, maar in die maten is er niet zo heel veel wat beter is.
Als ik op 35 mm rijd is dat Sammy Slick of Racing Ralph.
Voor zanderige bospaden aan de smalle kant (ik weeg 110 kg).
Ik rijd met Schwalbe Smart Sam, eigenlijk niet de ideale band, maar in die maten is er niet zo heel veel wat beter is.
Als ik op 35 mm rijd is dat Sammy Slick of Racing Ralph.
Voor zanderige bospaden aan de smalle kant (ik weeg 110 kg).
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid HC
Nou betere value for money wielen zijn er niet te krijgen en super sterk ook nog.lcpdenijs1978 schreef:Dank beiden, jammer dat die Hutchinson maar is breedte 34c te krijgen is. Zoek eigenlijk 40c of wellicht nog wat breder, maar daar is tubeless niks van te vinden. Dan kom je al snel bij smalle mountainbikebanden uit idd.
Ach, dat werkt ook toch?
Dus als het past zoals bij jouw zeker doen.
De breedte van de band varieert nogal per velg, dus als het frame tot 37 is gewoon 40 proberen. Past het dan past het.
-
- Forum-lid
Weet iemand waar je Hutchinson of NoTubes Raven 700x35 kunt bestellen? Kan ze alleen maar in Amerika vinden...
-
- Forum-lid
Zit eraan te denken om Schwalbe Smart Sam (versie van 40 breed) te leggen op de Shimano W-M785 XT wielset en hem dan tubeless te gebruiken natuurlijk icm Schwalbe Doc blue.
Die velg kan tubeless en normale banden aan, dus het zou moeten passen.
Maar gaat dit werken denken jullie?
Die velg kan tubeless en normale banden aan, dus het zou moeten passen.
Maar gaat dit werken denken jullie?
-
- Forum-lid
Ik heb sterk mijn twijfels, Schwalbe banden vallen over het algemeen ruim om de velg.
Zonder enig probleem kun je banden wisselen zonder bandenlichters te gebruiken.
Ik denk dat ze te ruim zijn voor tubeless gebruik.
Misschien dat je met iets groter vallende velgen (bijv Campa) het net voor elkaar kunt krijgen.
Ik blijf echter zeer sceptisch.
Zonder enig probleem kun je banden wisselen zonder bandenlichters te gebruiken.
Ik denk dat ze te ruim zijn voor tubeless gebruik.
Misschien dat je met iets groter vallende velgen (bijv Campa) het net voor elkaar kunt krijgen.
Ik blijf echter zeer sceptisch.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid HC
Ik weet het niet maar probeer de importeur eens sabma.be en anders misschien r2bike.be en bike discount.de met het streepjelcpdenijs1978 schreef:Weet iemand waar je Hutchinson of NoTubes Raven 700x35 kunt bestellen? Kan ze alleen maar in Amerika vinden...
Edit, inderdaad.....
http://commerce.sage.com/sabma/Artikel/NOTTW0002.aspx?