Laag voorwiel, hoog achterwiel combo vraag
Ik ben verliefd geworden (eigenlijk altijd al geweest) op hoge carbon clinchers. Ik vind ze schitterend om te zien en ze klinken fantastisch. Ik fiets vaak in de bergen en daarom is een aluminium remrand voor mij een must. Mijn oog is daarom gevallen op de volgende wielset:
http://www.wheelsfar.com/50mm-carbon-al ... p-266.html
Farsports staat overwegend goed aangeschreven, dus vandaar dat ik daar wel vertrouwen in heb.
Nu heb ik vaak genoeg gelezen dat hoge wielen onverstandig zijn, danwel niet prettig rijden in de bergen ivm wind(stoten). Ik heb hier met mijn 42mm hoge alu wielen nooit echt last van gehad, maar sinds ik deze zomer de Ventoux heb gefietst snap ik een beetje wat men bedoelt.
De meeste kritiek lijkt zich echter te richten op het voorwiel. Daarom lijkt het probleem met de wind heel simpel op te lossen door een laag voorwiel te gebruiken. De combo 38mm voor en 50mm achter zie je nog wel regelmatig, maar niet 20 voor en 50 achter (bijvoorbeeld.)
Mijn idee was om naast de hierboven genoemde hoge set van Farsports een laag voorwiel te laten spaken bij een gerenommeerd wielbouwer, bijvoorbeeld een Kinlin XR200, Novatec naaf en CX-ray spaken. (Kan ik meteen de wielen van Farsports laten checken mbt spaakspanning) Dan zou ik nooit problemen hoeven hebben met wind, ik hoef er alleen mijn lage wiel in te steken.
Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die dit verhaal kunnen bevestigen of ontkrachten. Ook ben ik op zoek naar foto's/plaatjes van een dergelijke hoog/laag combo in een fiets, omdat ik dat niet echt heb kunnen vinden op het internet. Misschien ziet het er verschrikkelijk lelijk uit. Wellicht weten jullie wat. Alvast dank voor de hulp.
http://www.wheelsfar.com/50mm-carbon-al ... p-266.html
Farsports staat overwegend goed aangeschreven, dus vandaar dat ik daar wel vertrouwen in heb.
Nu heb ik vaak genoeg gelezen dat hoge wielen onverstandig zijn, danwel niet prettig rijden in de bergen ivm wind(stoten). Ik heb hier met mijn 42mm hoge alu wielen nooit echt last van gehad, maar sinds ik deze zomer de Ventoux heb gefietst snap ik een beetje wat men bedoelt.
De meeste kritiek lijkt zich echter te richten op het voorwiel. Daarom lijkt het probleem met de wind heel simpel op te lossen door een laag voorwiel te gebruiken. De combo 38mm voor en 50mm achter zie je nog wel regelmatig, maar niet 20 voor en 50 achter (bijvoorbeeld.)
Mijn idee was om naast de hierboven genoemde hoge set van Farsports een laag voorwiel te laten spaken bij een gerenommeerd wielbouwer, bijvoorbeeld een Kinlin XR200, Novatec naaf en CX-ray spaken. (Kan ik meteen de wielen van Farsports laten checken mbt spaakspanning) Dan zou ik nooit problemen hoeven hebben met wind, ik hoef er alleen mijn lage wiel in te steken.
Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die dit verhaal kunnen bevestigen of ontkrachten. Ook ben ik op zoek naar foto's/plaatjes van een dergelijke hoog/laag combo in een fiets, omdat ik dat niet echt heb kunnen vinden op het internet. Misschien ziet het er verschrikkelijk lelijk uit. Wellicht weten jullie wat. Alvast dank voor de hulp.
Klopt. Mijn ervaring is dat bij veel wind een laag voorwiel gebruiken de windgevoeligheid flink vermindert. Als ik lui ben dan wissel ik alleen mijn voorwiel. Echt representatief ziet het er dan niet uit (twee heel verschillende wielen) maar het fietst prima.zlyrinx schreef: Daarom lijkt het probleem met de wind heel simpel op te lossen door een laag voorwiel te gebruiken. De combo 38mm voor en 50mm achter zie je nog wel regelmatig, maar niet 20 voor en 50 achter (bijvoorbeeld.)
Dan zou ik nooit problemen hoeven hebben met wind, ik hoef er alleen mijn lage wiel in te steken.
Toch heb ik altijd het gevoel dat een duurder carbon wiel uit China minimaal dezelfde kwaliteit (zo niet beter) is als een goedkoop carbon wiel van een 'westers' bedrijf - wat meestal ook uit China komt. Misschien is dit vertrouwen compleet ongegrond, maar gezien alle info op de site van Farsports en de prettige communicatie heb ik toch het vertrouwen dat het prima producten zijn die niet alléén goedkoop zijn.
Iemand toevallig een foto van hoe zo'n combo er uit ziet?
Iemand toevallig een foto van hoe zo'n combo er uit ziet?
-
- Forum-lid HC
Ik hoop dat je 2000 bedoelt want aan 200 kom ik ook met een ritje door de duinen.jsprbcn schreef:Ik wilde ook carbon (voornamelijk voor de looks), maar ben uiteindelijk voor Fulcrum racing zero gegaan gezien ik bij elke rit minimaal 200hm maak.
"Goedkoop" carbon voor frequent gebruik in de bergen zou ik niet doen.
Zeker in dat geval zou ik idd geen hoog carbon nemen alhoewel een setje assaults in toscane ging prima en remmen doet het ook prima in de bergen, alleen niet bij regen.
hier ook nog een foto met een laag voorwiel en een hoog achterwiel
http://racefietsblog.nl/racefietsblog-t ... -vs-f6r-c/
http://racefietsblog.nl/racefietsblog-t ... -vs-f6r-c/
Minimaal 200hm tot 2000hm - 6-12% afhankelijk van hoeveel tijd/zin ik heb na het werk.wasbeer2006 schreef:Ik hoop dat je 2000 bedoelt want aan 200 kom ik ook met een ritje door de duinen.jsprbcn schreef:Ik wilde ook carbon (voornamelijk voor de looks), maar ben uiteindelijk voor Fulcrum racing zero gegaan gezien ik bij elke rit minimaal 200hm maak.
"Goedkoop" carbon voor frequent gebruik in de bergen zou ik niet doen.
Zeker in dat geval zou ik idd geen hoog carbon nemen alhoewel een setje assaults in toscane ging prima en remmen doet het ook prima in de bergen, alleen niet bij regen.
Maar ik zou persoonlijk geen carbon nemen als je veel gaat klimmen.
Ziet er best prima uit. Ik ga het proberen iig. Ik laat jullie desgewenst weten hoe de combi rijdt en hoe het er uitziet.
Heel even een esthetische vraag: wat combineert mooier, een UD mat alu/carbon achtervelg met een alu kinlin voorvelg of gewoon 3K glossy alu carbon achtervelg met alu voorvelg... Hmm
-
- Forum-lid
Ik vindt de combo reynolds assault strike ook een mooie optie, ziet er ook gaaf uit en wordt ook zo aan geboden.
-
- Forum-lid HC
Lol, dat is niet laag en hoog, dat is hoger en nog hoger.chrisencarlo schreef:Ik vindt de combo reynolds assault strike ook een mooie optie, ziet er ook gaaf uit en wordt ook zo aan geboden.
Maar idd wel mooi zeker de 2014 set