De volgende rage dient zich alweer aan.
Echt dikke banden.
Surley had ze al eerder en in Amerika is er naar verluidt, een aparte wedstrijdcategorie van gemaakt.
Heeft dit toepassing in Nederland ?
Of blijft het bij een enkele genieter van deze nieuwste telg in de fietsfamilie.
Persoonlijk vindt ik ze,hoewel wat opzichtig, wel mooi om te zien.
Fatbike
ik vind ze ook wel vet hoor
Kijk eens op het FatBike Topic bij Mountainbike.nl
Voornamelijk erg geschikt in los zand en sneeuw. Racers hier gaan schrikken met wat voor lage druk je die Fatbikes rijdt, Iets van 0.7Bar of minder zelfs.
Lekker brede bandjes van zo'n 3,7 Inch of breder (9.4cm)
Dus leuk om te hebben als je in de buurt van het strand/duinen woont of ergens met heide en veel los zand.
Deze Specialized met 4.8 Inch banden (12.2cm zo ongeveer) Sweet!
En met zulke brede banden heb je dus ook brede velgen nodig:
Sinds ik de racer niet meer heb betrap me ik me er meer op dat ik alles maar 'iel' vind.
Ik heb 2.10 Inch banden en die vond ik in eertse instantie echt erg dik. Nug vind ik ze smal als ik ze vergelijk met mijn Racing Ralphs 2.25 Inch en dat stelt nog echt niet voor als je het vergelijkt met die Fat Bike banden (factor twee zo ongeveer).
Echt veel bredere banden dan 2.25 Inch gaan waarschijnlijk niet goed op mijn huidige 622-19C velgen passen. Frame van mijn Merida Big Nine TFS XT heeft wel genoeg ruimte zoals ik heb nagemeten en dan zou Schwalbe Super Moto 2.35 (goede banden voor op strand/los zand) kunnen.
Ik wil echter wel eens op zo'n Fat Bike rijden. Bij http://www.lolabikesandcoffee.nl/fatbike-experence verhuren ze die tanks.
Kijk eens op het FatBike Topic bij Mountainbike.nl
Voornamelijk erg geschikt in los zand en sneeuw. Racers hier gaan schrikken met wat voor lage druk je die Fatbikes rijdt, Iets van 0.7Bar of minder zelfs.
Lekker brede bandjes van zo'n 3,7 Inch of breder (9.4cm)
Dus leuk om te hebben als je in de buurt van het strand/duinen woont of ergens met heide en veel los zand.
Deze Specialized met 4.8 Inch banden (12.2cm zo ongeveer) Sweet!
En met zulke brede banden heb je dus ook brede velgen nodig:
Sinds ik de racer niet meer heb betrap me ik me er meer op dat ik alles maar 'iel' vind.
Ik heb 2.10 Inch banden en die vond ik in eertse instantie echt erg dik. Nug vind ik ze smal als ik ze vergelijk met mijn Racing Ralphs 2.25 Inch en dat stelt nog echt niet voor als je het vergelijkt met die Fat Bike banden (factor twee zo ongeveer).
Echt veel bredere banden dan 2.25 Inch gaan waarschijnlijk niet goed op mijn huidige 622-19C velgen passen. Frame van mijn Merida Big Nine TFS XT heeft wel genoeg ruimte zoals ik heb nagemeten en dan zou Schwalbe Super Moto 2.35 (goede banden voor op strand/los zand) kunnen.
Ik wil echter wel eens op zo'n Fat Bike rijden. Bij http://www.lolabikesandcoffee.nl/fatbike-experence verhuren ze die tanks.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock