Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Oibio

Remger
Forum-lid

Remger 20 okt 2013 18:57

Iemand ervaring met een oibio Wielset?
Ik kan geen enkele review vinden.

Ekim.1
Forum-lid

Ekim.1 20 okt 2013 19:56

Die oibio wielen worden gewoon in gekocht in China voor 300 euro en ze plakken zelf de stickers op en door verkocht voor 1000 euro dus je kunt beter zelf bestellen in China

conrad4dx
Forum-lid

conrad4dx 20 okt 2013 20:30

Ekim.1 schreef:Die oibio wielen worden gewoon in gekocht in China voor 300 euro en ze plakken zelf de stickers op en door verkocht voor 1000 euro dus je kunt beter zelf bestellen in China
Beetje kort door de bocht reactie mijns inziens, 99% van de velgen komt uit China dus prijsje erop en klaar kun je niet hard maken.
Ik heb ze bekeken op bikemotion en wat ik zag vond ik ze er minder verzorgd uitzien toveren andere kleine merken zoals bijv. Julius Cycling.
Keuze is beperkt en ze proberen een plaats in de wereld te veroveren. Geen review is, denken in, omdat er weinig mensen op rijden. Ze hadden in ieder geval meer aandacht voor bezoekers dan bijvoorbeeld op de Mavic stand!
De tijd zal leren wat het met ze wordt.
Team Pieken en Dalen 2015; Stelvio for Life, volg ons op facebook

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 20 okt 2013 22:27

De eerste reactie is kort door de bocht, maar hoogstwaarschijnlijk grotendeels waar.Betekent niet dat het slechte wielen zijn. Integendeel. Maar je kan inderdaad twee vergelijkbare sets kopen voor de prijs die zij ervoor vragen. Waarschijnlijk geven ze wel een betere garantie en het communiceren is natuurlijk makkelijker dan direct uit china. Maar met bijna 1000 euro voor hun wielen is de prijs is te hoog. Ze zitten bijna aan het prijspunt waar de grotere namen ook op zitten (Reynolds). Ik had nog even voor ze gehoopt dat ze misschien zelf zouden spaken. Toen zag ik CN aero spoke 494, laat die spaak nu vaak in china wielsetjes zitten. Mijn gedachte is ook dat dit wielen direct uit china zijn. De graphics zijn niet eens bijzonder fraai. Ik googlede hun specs een beetje en kwam bij de volgende aanbieder uit. http://www.yoeleo.com/700c-carbon-wheel ... width.htmlen laat dat nou ongelofelijk veel lijken op dit http://oibio.nl/products/23mm-tubular-38mm/
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 okt 2013 16:19

Die stand op BM en de aandacht voor bezoekers moet ook ergens van betaald worden...

Ook de website met "order ONE today" bovenaan straalt niet echt professionaliteit uit. Er moeten wel heel veel sukkels die op hoge carbon wielen geilen worden gevonden om hier een succes van te maken.
Campagnolo Ultra Dork

papsnoetn01
Forum-lid

papsnoetn01 21 okt 2013 17:11

Ik dacht al, waar doet me die naam aan denken... Oibibio!, het spiritueel New Age centrum opgericht door Ronald Jan Heijn, veelvuldig in het nieuws eind jaren negentig. Nou ja, als de wielen net zo zweverig zijn als dat centrum toen was rollen ze i.i.g gemakkelijk :lol:
En inderdaad, die site doet een beetje amateuristisch aan..:
"Bij het niet opvolgen van deze instructies valt dit niet onder de garantievoorwaarden"
"In geval van onherstelbare schade, zullen wij u een 40% korting op de adviesprijs als u ervoor kiest om een ​​nieuw OiBiO product te kopen."
Overigens pretenderen ze in "over oibio" zelf over productiefaciliteiten te beschikken, maar het stukje "Perfecte harmonie" op hun homepage is een slechte Google translate van waarschijnlijk de fabrikant van de wielen.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 21 okt 2013 18:18

Blijf het toch altijd verdacht vinden, mensen die zich nét geregistreerd hebben en een topic beginnen over een site/merk/etc. waar bijna niemand van gehoort heeft.

Het merk Oibibio heeft toch weer mooi wat meer naamsbekendheid....

OiBiO
Forum-lid

OiBiO 10 feb 2014 09:39

Hallo forumleden,

Allereerst hartelijk dank voor de interesse in OiBiO wielen. Uit bovenstaande berichten kan ik opmaken dat er vragen zijn met betrekking tot onze producten. Hierbij willen wij het een en andere verduidelijken.

Zoals algemeen bekend worden nagenoeg alle carbon fiets onderdelen van grote tot kleine merken in het Verre Oosten gemaakt, zo ook de OiBiO wielen. Wij fabriceren onze wielen in eigen beheer in onze eigen faciliteit. Dat andere wielen “hetzelfde” zouden zijn als onze producten is onjuist, wel is het correct dat OIBIO gebruik maakt van generieke onderdelen die uitstekend hebben gepresteerd in ons lab en tijdens langdurige wegtesten. Deze onderdelen hebben wij dan ook gekozen voor onze producten. Echter de kwaliteit van wielen worden niet alleen bepaalt door de keuze van naven en spaken. Zeker bij volledige carbon wielen is er grote variatie in de kwaliteit door fabricage van het materiaal (vezels, epoxy), het processen, de afwerking en het spaken. Wielen met dezelfde generieke onderdelen zijn daardoor zeker geen OiBiO-wielen.

In onze fabriek maken we alle vele jaren carbon wielen voor Westerse merken, met die kennis hebben we OiBiO wielen ontwikkeld om zelf directer op de markt te zitten. Onze producten zijn met uiterst zorg gemaakt, gecontroleerd en getest. Wij zijn zo zeker van ons product dat wij onze producten twee jaar garantie geven en daarnaast nog een Crash Replacement Warranty hebben.

Een reden te meer om met onze wielen te gaan fietsen en mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Jason Choi
Directeur OiBiO

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 10 feb 2014 18:49

Zo zeker van product dat wij twee jaar garantie geven?

Nb gewoon wetgeving.
Previous name Jansen01

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 10 feb 2014 19:27

Voor welke merken hebben jullie dan wielen gemaakt in jullie fabriek?

Wel toevallig dat he t topic gevonden heb. Of toevallig 2 accounts aangemaakt?

DirkCycling
Forum-lid

DirkCycling 10 feb 2014 22:12

Het verhaal hierboven staat mooi geformuleerd heb even op de site gekeken en moest toch even lachen.

1000 euro vragen voor een set wielen met A271SB/F372SB naafjes, Cn 494 spaken. Kan me niet voorstellen dat iemand dit er voor over heeft, afzetterij is het. Zou het bijna diefstal willen noemen.

@jansen2.0 twee jaar garantie is niet verplicht in Nederland.
Shut up legs!

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 10 feb 2014 22:18

2 jaar fabrieks garantie is idd niet verplicht. 2 jaar normale garantie wel.

Plaats reactie