Hey,
Ik heb via via een granville fiets kunnen aankopen met wat korting. Ik heb nog geen algemene topic gevonden en maak er dus maar eentje aan. Zijn er hier nog die op een granville fiets rijden?
De mijne is een Granville G-Force afgemonteerd met Sram Force en DT Swiss R1900 wielen. Ik heb nog maar enkel de voorvork afgezaagd en ben nu bezig met versnellingen en remmen e.d. goed af te stellen. Ik hoop hem vanavond af te hebben.
Wanneer hij volledig rijklaar is zal ik nog wel eens een deftige foto trekken.
Granville topic
Bedankt
Bedoel je dan de kabels van de voorrem?
Ik vind ook dat de cockpit niet ideaal is, maar weet niet goed hoe ik het best zou veranderen.
Dit is nog maar mijn tweede fiets, mijn eerste was een oude tweedehandse, dus zo ervaren ben ik nog niet :p.
Misschien zal ik er straks eens een foto van trekken zodat het duidelijker is wat er mss nog aangepast kan worden.
Bedoel je dan de kabels van de voorrem?
Ik vind ook dat de cockpit niet ideaal is, maar weet niet goed hoe ik het best zou veranderen.
Dit is nog maar mijn tweede fiets, mijn eerste was een oude tweedehandse, dus zo ervaren ben ik nog niet :p.
Misschien zal ik er straks eens een foto van trekken zodat het duidelijker is wat er mss nog aangepast kan worden.
Yep, de binnenkabel kan zo te zien wat korter. (waar je je "knijploodje" op knijpt)
Maar nu ik je eerste post nog eens lees, zie ik dat je nog bezig was met afstellen dus wellicht had je dat idee zelf ook al.
Goed gedaan hoor, zelf opbouwen.
Handige daarvan is dat je niet direct naar je LBS hoeft te vluchten als je wat vreemds hoort/ziet.
Je weet dan zelf (bijna) alle inns en outs van je fiets.
Maar nu ik je eerste post nog eens lees, zie ik dat je nog bezig was met afstellen dus wellicht had je dat idee zelf ook al.
Goed gedaan hoor, zelf opbouwen.
Handige daarvan is dat je niet direct naar je LBS hoeft te vluchten als je wat vreemds hoort/ziet.
Je weet dan zelf (bijna) alle inns en outs van je fiets.
Jep, dat is ook de reden waarom ik zelf alles probeer te doen. Plus ook omdat het goedkoper is :p
Misschien dat de kabels van de remmen ook wel wat korter kunnen?
Maar ik denk dat ik het zo laat misschien en pas aanpas als ook functionele problemen geeft.
Misschien dat de kabels van de remmen ook wel wat korter kunnen?
Maar ik denk dat ik het zo laat misschien en pas aanpas als ook functionele problemen geeft.
Je buitenkabels vind ik er op het eerste gezicht prima uitzien. (als ik de juist gevolgd heb )
Misschien de kabel van de achterrem, maar zo is het ook prima.
Hou er ook rekening mee dat je hem met je stuurlint nog een klein stukje verder zal "aantrekken" en hij wat minder speling heeft daardoor.
Ik vind het persoonlijk overigens prettiger als die kabels wat meer voor op het stuur lopen.
Na het wikkelen van je lint zal je een wat vlakker stuurtje krijgen, maar dat is persoonlijk.
Top!
Misschien de kabel van de achterrem, maar zo is het ook prima.
Hou er ook rekening mee dat je hem met je stuurlint nog een klein stukje verder zal "aantrekken" en hij wat minder speling heeft daardoor.
Ik vind het persoonlijk overigens prettiger als die kabels wat meer voor op het stuur lopen.
Na het wikkelen van je lint zal je een wat vlakker stuurtje krijgen, maar dat is persoonlijk.
Top!
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
Hathi schreef:Bedankt
Bedoel je dan de kabels van de voorrem?
Ik vind ook dat de cockpit niet ideaal is, maar weet niet goed hoe ik het best zou veranderen.
Dit is nog maar mijn tweede fiets, mijn eerste was een oude tweedehandse, dus zo ervaren ben ik nog niet :p.
Misschien zal ik er straks eens een foto van trekken zodat het duidelijker is wat er mss nog aangepast kan worden.
Bedoel je dat de buitenkabels van de shifters en de voorrem elkaar raken en moeilijke, krappe hoeken maken? Ik heb dat probleem ook bij mijn tt-fiets. Dit komt door de nokjes voor de versnellingskabel op het frame. Doordat die er aan de voorkant uitsteken, zit alles elkaar in de weg. Nokon kabels kunnen een oplossing zijn, dan kun je makkelijker een krappe hoek maken.
@Danny1407: Het stuur is al zo'n afgeplat type. De remkabels lopen onderaan het stuur en de shifterkabels lopen aan de achterkant. Ik heb ook nog wat gespeeld met de shifterpositie. Nu nog net een stuurlintje erond en dan zien we wel. Tijdens het rijden zal ik nog wel dingen vinden die aagepast moeten worden. Ook van het zadel ben ik nog niet zeker. Op men oude fiets heb ik een Selle SMP Pro waar ik wel tevreden van was. Nu ben ik echter heel wat kilo's afgevallen en krijg ik last van men zitbeentjes. Misschien is de standaard Fizik Vitesse die erop zit wel iets.
@Joeptimmermans: Ja dat bedoel ik. Bij nader inzien zitten de kabels wel goed denk ik.
@Joeptimmermans: Ja dat bedoel ik. Bij nader inzien zitten de kabels wel goed denk ik.
Granville is een prima fiets dat weet ik wel
Ik heb diverse G-racers gehad en een G-force
Deze G-force is trouwens wel wat jaartjes oud en als je ene met een rood buikje vind dan heb je een redelijk aparte G-Force te pakken
In NL zijn daar wel een paar van namelijk en die circuleren regelmatig op het net
Zijn dan trouwens wel gebruikt om te koersen maargoed dat lijkt me niet zo spannend
Ik heb diverse G-racers gehad en een G-force
Deze G-force is trouwens wel wat jaartjes oud en als je ene met een rood buikje vind dan heb je een redelijk aparte G-Force te pakken
In NL zijn daar wel een paar van namelijk en die circuleren regelmatig op het net
Zijn dan trouwens wel gebruikt om te koersen maargoed dat lijkt me niet zo spannend
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike