Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tik in Fulcrum r1 wiel

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 16 mei 2011 19:39

Afgelopen maand een setje r1 wielen aangeschaft, bevallen prima behalve een vervelende tik die zo af en toe naar boven kwam. Alsof de ketting niet goed over het tandwiel loopt. Ketting en cassette zijn echter nieuw en waren stil op mijn andere wielen. Toch maar een de cassette body verwijderd. Ik vond het namelijk al vreemd dat de bekende fulcrum ratel niet aanwezig was. Het bleek dat de body zo vol met vet zat dat de drie palletjes die naar buiten moeten veren dat niet goed meer deden. Even goed schoon gemaakt, nieuw vet (niet zo veel), veertje nog wat strakker gezet. Het resultaat is een wile met de bekende fulcrum/campa ratel en geen getik meer. Mogelijk dat iemand hier zijn voordeel mee kan doen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 16 mei 2011 19:41

woonwerk schreef:Afgelopen maand een setje r1 wielen aangeschaft,


Dat zijn behoorlijk chique wielen om mee te forenzen zeg ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 16 mei 2011 20:54

Is inderdaad een probleempje bij de Fulcrums vanaf 2010 (meen ik). Ik had het ook met mijn Fulcrum R3's. Maar het is snel verholpen. Even de body loshalen, het overtollige vet verwijderen en olie aanbrengen op de palletjes. Sindsdien hebt ik nooit meer last gehad van palletjes die blijven hangen.

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 17 mei 2011 15:02

Scepticus schreef:
woonwerk schreef:Afgelopen maand een setje r1 wielen aangeschaft,


Dat zijn behoorlijk chique wielen om mee te forenzen zeg ;)
Ach, maakt het forenzen nog leuker...........en ik fiest daarnaast ook nog de nodige km's.....

Plaats reactie