Tacx Flow opbergen
Met vorige winter nog vers in het geheugen, zit ik te overwegen om een Tacx Flow aan te schaffen. Bijna goedkeuring hier thuis, maar voorwaarde is dat 'ie een beetje op te bergen is. (Te kleine schuur/te veel zooi?)
Mijn vraag is of deze tacx op te vouwen is en wat dan ongeveer de maten zijn.
Ik had een handleiding gevonden (online), maar daar stond niets in over dichtvouwen na installatie (wel over openvouwen voor de eerste installatie nl.)
Mijn vraag is of deze tacx op te vouwen is en wat dan ongeveer de maten zijn.
Ik had een handleiding gevonden (online), maar daar stond niets in over dichtvouwen na installatie (wel over openvouwen voor de eerste installatie nl.)
-
- Forum-lid
Opgevouwen is deze ca. 60 x 20 x 60 ( b x d x h ).
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ideaal vind ik het zeker niet.
Het opbouwen kost tijd. Je hebt een ander wiel nodig. Hij maakt veel herrie. Echt stabiel is Taxcen niet, zeker niet als je staand wilt trainen. Last but not least: Tacxen is verschrikkelijk saai.
Bezint eer ge begint, en: ieder z'n meug!
Het opbouwen kost tijd. Je hebt een ander wiel nodig. Hij maakt veel herrie. Echt stabiel is Taxcen niet, zeker niet als je staand wilt trainen. Last but not least: Tacxen is verschrikkelijk saai.
Bezint eer ge begint, en: ieder z'n meug!
Puur persoonlijk, ik vind de Tacx Flow prima stabiel, ook als je staat, en het geluid is alleen vervelend voor eventuele medebewoners.
Verder heb ik vorige winter voldoende duurritjes (3 à 4 uur) gemaakt, er zijn wel meerdere mensen die dat volhouden; Gewoon een koers (Cyclingtorrents) of een film opzetten. Het mooie is dan ook, dat korte specifieke trianingen (1 à 1,5 uur) voortaan zo voorbij vliegen!
Verder heb ik vorige winter voldoende duurritjes (3 à 4 uur) gemaakt, er zijn wel meerdere mensen die dat volhouden; Gewoon een koers (Cyclingtorrents) of een film opzetten. Het mooie is dan ook, dat korte specifieke trianingen (1 à 1,5 uur) voortaan zo voorbij vliegen!
Perfect trainen met een tacx. Ik heb de i-magic waar je leuke trainingen op kan maken en films kan rijden. VOor mij realistisch en goed te doen. Verveling kan toeslaan maar goede muziek doet wonderen. Voor je huisgenoten kan het geluis een probleem worden. Maar dat heb ik ook bij hun hobbies (piano, accordeon) dus dat is geven en nemen.
Dat hangt toch echt samen met jouw rijtechniek. Ik kan namelijk prima staand trainen op een Tacx. 0,0 problemen. Zowel bij lage als bij hoge weerstand.havana schreef:Echt stabiel is Taxcen niet, zeker niet als je staand wilt trainen.
In het algemeen: Ik snap niet dat je zo 1-zijdig tegen het tacxen aankijkt EN het ook nog eens zo fanatiek op die manier verkondigt op het forum.
Ik vind het al een behoorlijke opgave om op de Tacx te gaan trainen, en dan heb ik hem nog wel gebruiksklaar op zolder staan met reservefiets erin. Moet er niet aan denken om hem dan eerst nog op te moeten bouwen want dan zou ik er helemaal niet meer aan beginnen.