Waterdichte sokken, overschoenen of gewoon winterschoenen?
Dag mensen,
Even een berichtje namens mijn vrouw. Zij fietst op haar racertje woonwerk, ongeveer 20 kilometer enkele reis. Op dagen als deze komt ze met kletsnatte en hele koude voeten aan en dan vergaat het plezier wel.
Zij heeft een hekel aan 'lastige dingen' en ziet het niet echt zitten om met overschoenen te fietsen. Ze voorziet ergenis bij in en uitklikken en ik denk dat ze daar wel een punt heeft. (ik heb zelf geen ervaring met die dingen maar op het oog lijkt het me lastig)
Nou wil ik met liefde haar probleem oplossen en zit te twijfelen, zou een paar waterdichte sokken haar probleem voldoende oplossen, of kan ik beter een paar winterschoenen kopen of zou een paar overschoenen makkelijk wennen en is dat de beste oplossing....
Bijkomend punt is dat haar maat 37 is..... Weinig betaalbare winterschoenen in die maat...
Even een berichtje namens mijn vrouw. Zij fietst op haar racertje woonwerk, ongeveer 20 kilometer enkele reis. Op dagen als deze komt ze met kletsnatte en hele koude voeten aan en dan vergaat het plezier wel.
Zij heeft een hekel aan 'lastige dingen' en ziet het niet echt zitten om met overschoenen te fietsen. Ze voorziet ergenis bij in en uitklikken en ik denk dat ze daar wel een punt heeft. (ik heb zelf geen ervaring met die dingen maar op het oog lijkt het me lastig)
Nou wil ik met liefde haar probleem oplossen en zit te twijfelen, zou een paar waterdichte sokken haar probleem voldoende oplossen, of kan ik beter een paar winterschoenen kopen of zou een paar overschoenen makkelijk wennen en is dat de beste oplossing....
Bijkomend punt is dat haar maat 37 is..... Weinig betaalbare winterschoenen in die maat...
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
Ik zou gewoon overschoenen kopen. Uitklikken gaat gewoon net als altijd, de overschoenen gaan namelijk niet over je zolen heen.
Een overschoen heeft geen gewenning nodig.
Althans, dat is mijn ervaring.
Je kan je lekkere fietsschoentjes blijven gebruik en bijvoorbeeld een neopreen overschoen zorgt er prima voor dat de voetjes ook heerlijk warm blijven.
Staar je niet blind op maat 37.
Door de rek die in de overschoenen zit, kan een maat vanaf 38 ook wel eens goed zijn.
Naar de LBS en passen!
Althans, dat is mijn ervaring.
Je kan je lekkere fietsschoentjes blijven gebruik en bijvoorbeeld een neopreen overschoen zorgt er prima voor dat de voetjes ook heerlijk warm blijven.
Staar je niet blind op maat 37.
Door de rek die in de overschoenen zit, kan een maat vanaf 38 ook wel eens goed zijn.
Naar de LBS en passen!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Maar met overschoenen blijven je voeten echt niet droog, ze blijven alleen wat warmer. Ik heb zelf waterdichte sokken van Sealskinz, zelfs het fiets model is behoorlijk lomp. Droog blijven m'n voeten er niet mee, volgens mij loopt het water er gewoon vanaf boven in. Voordeel is wel dat t water erin blijft staan en dus warm wordt
Amclassic-fan schreef:Maar met overschoenen blijven je voeten echt niet droog, ze blijven alleen wat warmer....
Loopt het water er bij overschoenen ook gewoon van boven in?
Groet,
Eric
Eric
-eric- schreef:Amclassic-fan schreef:Maar met overschoenen blijven je voeten echt niet droog, ze blijven alleen wat warmer....
Dat ligt eraan hoe hard het regent en hoe lang je in de regen fietst. Het gaat om 20 km, of niet? Dan moet het wel behoorlijk hard regenen wil je dat niet droog houden met overschoenen.
Ja, en dat kan al na een paar minuten natte voeten opleveren.-eric- schreef:Amclassic-fan schreef:Maar met overschoenen blijven je voeten echt niet droog, ze blijven alleen wat warmer....
-
- Forum-lid
Hoe vaak regent het echt hard?
Je hebt het meeste last van opspattend water en dan voldoen overschoenen prima. Ik zou in ieder geval eerst overschoenen kopen en kijken of dat naar tevredenheid werkt. Zo niet dan koop je winterschoenen, die volgens mij ook niet 100% waterdicht zijn.
Je hebt het meeste last van opspattend water en dan voldoen overschoenen prima. Ik zou in ieder geval eerst overschoenen kopen en kijken of dat naar tevredenheid werkt. Zo niet dan koop je winterschoenen, die volgens mij ook niet 100% waterdicht zijn.
Amclassic-fan schreef:Maar met overschoenen blijven je voeten echt niet droog, ze blijven alleen wat warmer. Ik heb zelf waterdichte sokken van Sealskinz, zelfs het fiets model is behoorlijk lomp. Droog blijven m'n voeten er niet mee, volgens mij loopt het water er gewoon vanaf boven in. Voordeel is wel dat t water erin blijft staan en dus warm wordt
Ik heb dezelfde ervaring met sealskinz. Toch niet helemaal wat ik er van gehoopt had....
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
-
- Forum-lid
Ik ging er ook vanuit dat ze 100% waterdicht zouden zijn. Na 1 1/2 uur fietsen in de regen zijn mijn voeten gewoon zeik nat. En op bike motion de boel maar flessen door uren in een waterbak te zitten met die sokken;-) ook de handschoenen van sealskinz zijn niet waterdicht.
het water druppelt gewoon van de bovenkant de overschoen en dus je schoen in. Maar omdat het water erin blijft staan wordt het wel warm. Ik denk niet dat je voeten helemaal droog blijven.
En met inklikken heb je absoluut geen problemen. er izt een uitsparing in de overschoenen zodat ie onder je plaatje doorloopt.
En met inklikken heb je absoluut geen problemen. er izt een uitsparing in de overschoenen zodat ie onder je plaatje doorloopt.