Het grote fietsenwinkel topic
Beste Forummers,
Ik bezoek regelmatig fietsenzaken. Liefst de zaken met een groot assortiment en een aangename prijsstelling. Nu ben ik een lijstje aan het maken, wie kan mij verder helpen ? Hieronder mijn lijstje:
Bergen op Zoom: Hopmans
Limbricht: Math Salden
Utrecht: Snel (niet de goedkoopste ...)!
Zwanenburg: Vos fietsen
Zwolle :Bike Studio
Borger :Egbert Egberts
Den Haag :Mammoet
Groningen: Belga
Borculo: Goossens
Arnhem: Mantel
Moordrecht: 12go biking
Vlaardingen: bike2build
Amsterdam ?
Graag aanvullen
Ik bezoek regelmatig fietsenzaken. Liefst de zaken met een groot assortiment en een aangename prijsstelling. Nu ben ik een lijstje aan het maken, wie kan mij verder helpen ? Hieronder mijn lijstje:
Bergen op Zoom: Hopmans
Limbricht: Math Salden
Utrecht: Snel (niet de goedkoopste ...)!
Zwanenburg: Vos fietsen
Zwolle :Bike Studio
Borger :Egbert Egberts
Den Haag :Mammoet
Groningen: Belga
Borculo: Goossens
Arnhem: Mantel
Moordrecht: 12go biking
Vlaardingen: bike2build
Amsterdam ?
Graag aanvullen
Laatst gewijzigd door beezer op 30 okt 2013 22:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Inderdaad, dozenschuiver vind ik niet echt positief terwijl Mantel een zeer goede winkel is. Daarnaast zou 12GoBiking dan ook een dozenschuiver zijn maar naar mijn mening bieden zij een zeer goede service!nijkie schreef:Wat is het nut van dit topic?
Wat wil je hiermee bereiken?
Gevolg zal zijn hoe met de service,garantie etc etc zal zijn.
Daarnaast snap ik niet waarom je voor jezelf een lijstje wilt van heel Nederland, woon je door heel Nederland?
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Kansloos Topic. Gaan we hele Gouden Gids met fietsenzaken hier opnoemen zonder enige toegevoedge waarde/informatie?
Hier mag een groot slot op.
Hier mag een groot slot op.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Lijkt me ook niet helemaal de goeie kant op gaan zo, maar het idee snap ik wel.
Ik vind het ook leuk om af en toe in een lekkere grote fietsenzaak rond te neuzen, zeker als ze een groot assortiment accessoires hebben.. Dozenschuivers vindt ik ook interessant, maar dan denk ik meer aan webshops met de scherpste prijzen, daar heb je geen fysieke winkels voor nodig.
Wat me dus wel boeiend lijkt is een lijstje van grote fietsenwinkels in NL.. bijvoorbeeld alle zaken van meer dan 1500 m2. Dan kunnen we verder de vraag over service enz buiten beschouwing laten, anders wordt het idd een heel ander topic. Voor spullen kijken ga ik liever naar een grote zaak, voor kwaliteitsadvies loop ik misschien liever bij bv EPbike binnen... net iets kleiner
Ik vind het ook leuk om af en toe in een lekkere grote fietsenzaak rond te neuzen, zeker als ze een groot assortiment accessoires hebben.. Dozenschuivers vindt ik ook interessant, maar dan denk ik meer aan webshops met de scherpste prijzen, daar heb je geen fysieke winkels voor nodig.
Wat me dus wel boeiend lijkt is een lijstje van grote fietsenwinkels in NL.. bijvoorbeeld alle zaken van meer dan 1500 m2. Dan kunnen we verder de vraag over service enz buiten beschouwing laten, anders wordt het idd een heel ander topic. Voor spullen kijken ga ik liever naar een grote zaak, voor kwaliteitsadvies loop ik misschien liever bij bv EPbike binnen... net iets kleiner
Wanneer is een firma een dozen schuiver?
Mantel is idd een behoorlijke zaak en ik ben er gistere voor de eerste keer geweest en werd netjes geholpen.
Vriend van me heeft een fiets opgestuurd gekregen en ook alles prima gegaan.
Salden precies het zelfde verhaal ik kan er weinig over zeggen kwa service
Dus wanneer is iemand een dozenschuiver??Ik denk in ieder geval bij een dozenschuiver aan een firma wat geen winkel heeft en niet eens een fiets uit de verpakking pakt als die hem binnen krijgt of verkoopt
Mantel is idd een behoorlijke zaak en ik ben er gistere voor de eerste keer geweest en werd netjes geholpen.
Vriend van me heeft een fiets opgestuurd gekregen en ook alles prima gegaan.
Salden precies het zelfde verhaal ik kan er weinig over zeggen kwa service
Dus wanneer is iemand een dozenschuiver??Ik denk in ieder geval bij een dozenschuiver aan een firma wat geen winkel heeft en niet eens een fiets uit de verpakking pakt als die hem binnen krijgt of verkoopt
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Topic aangepast! Ben niet op zoek naar een dozenschuiver ..... Maar meer zoals @martijnm schrijft + 1500m2 zaken. Vaak te vinden op industrieterreinen iod.
Service, garantie, kwaliteit medewerkers ..... Tja natuurlijk belangrijk. Maar daar gaat 't wat mij betreft NU ff niet om.
Dus als je dit topic niet bevalt mij best; lezen en wegwezen.
Iemand aanvullingen ?
Service, garantie, kwaliteit medewerkers ..... Tja natuurlijk belangrijk. Maar daar gaat 't wat mij betreft NU ff niet om.
Dus als je dit topic niet bevalt mij best; lezen en wegwezen.
Iemand aanvullingen ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Allez
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
denk er al langer over na dat het inderdaad fijn zou zijn om
1. alle fysieke winkels (met kenmerken) in nederland
2. alle webwinkels (kan internationaler)
op een rijtje te hebben
bij kenmerken onder punt 1 denk ik dan niet direct aan gebruikerservaringen (kan redelijk subjectief zijn), maar meer aan: merken, grootte, werkplaats etc.
wat betreft punt 1 zal ik snel eens kijken of het niet leuk is een (open) google map te starten waar mensen op adres wielerzaken kunnen toevoegen (met adres + webadres bijvoorbeeld). Je kunt dan als je bijv in Amsterdam woont en op zoek bent naar een fietsenzaak de kaart even bekijken en checken of de desbetreffende zaak in jouw buurt een bepaald merk verkoopt bijv.
punt 2 is iets lastiger, hiervoor zou een goede online database moeten komen (met bijv: merken, verzendkosten, etc)(heb er al flink wat in een excel sheet)
1. alle fysieke winkels (met kenmerken) in nederland
2. alle webwinkels (kan internationaler)
op een rijtje te hebben
bij kenmerken onder punt 1 denk ik dan niet direct aan gebruikerservaringen (kan redelijk subjectief zijn), maar meer aan: merken, grootte, werkplaats etc.
wat betreft punt 1 zal ik snel eens kijken of het niet leuk is een (open) google map te starten waar mensen op adres wielerzaken kunnen toevoegen (met adres + webadres bijvoorbeeld). Je kunt dan als je bijv in Amsterdam woont en op zoek bent naar een fietsenzaak de kaart even bekijken en checken of de desbetreffende zaak in jouw buurt een bepaald merk verkoopt bijv.
punt 2 is iets lastiger, hiervoor zou een goede online database moeten komen (met bijv: merken, verzendkosten, etc)(heb er al flink wat in een excel sheet)