compact kettingblad kleiner dan 34t
Volgens mij bestaat er wel een 33 van TA, die moet elke TA dealer in principe kunnen bestellen.
Het verschil tussen een 34 en een 33 is maar heel klein, dus ik vraag me af of het zin heeft.
Het verschil tussen een 34 en een 33 is maar heel klein, dus ik vraag me af of het zin heeft.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat heb je achter? Is daar nog ruimte te winnen?
En als je al op 34x29 rijdt zul je toch naar een tripel moeten.
En als je al op 34x29 rijdt zul je toch naar een tripel moeten.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Canyon81 schreef:En officieel is het maximum bereik van je voorderailleur 16 tandjes, dus of 50/33 nog een beetje netjes schakelt is de vraag.
In de praktijk is dat helemaal geen probleem, 17 of 18 tanden, kwestie van precies afstellen. Voorbeeld: ik gebruik, al jaren, een Dura Ace FD 7700, dus een voorderailleur voor een dubbel crankstel, die schakelt een triple crankstel met een verschil van 24 tanden: 44/29/20t. Lees: http://www.dekaleberg.nl of .be, vervolgens tips/welkverzet . Stuur me ter plaatse eventueel een bericht.
Geloof maar de helft van wat Shimano (of Campagnolo) vertelt. Zij willen zo veel mogelijk verkopen. Ik mix al 12 jaar atb en weg componenten. Heel veel werkt (gelukkig) samen, heel weinig niet.
Het echte probleem staat nu pas voor de deur: uiteenlopende standaarden voor de trapas: BB 30, BB 86, BB 90 enz.
Sjef
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
BBOS30 (speci) niet te vergeten....
Wat was de wereld lekker overzichtelijk met ITA en BSA
Maar dat is wel heeeeeeeeeeeeeeeel offtopic.
Wat was de wereld lekker overzichtelijk met ITA en BSA
Maar dat is wel heeeeeeeeeeeeeeeel offtopic.
Less is bore
klimmer schreef:Canyon81 schreef:En officieel is het maximum bereik van je voorderailleur 16 tandjes, dus of 50/33 nog een beetje netjes schakelt is de vraag.
In de praktijk is dat helemaal geen probleem, 17 of 18 tanden, kwestie van precies afstellen. Voorbeeld: ik gebruik, al jaren, een Dura Ace FD 7700, dus een voorderailleur voor een dubbel crankstel, die schakelt een triple crankstel met een verschil van 24 tanden: 44/29/20t.
Sjef
Het maakt natuurlijk wel verschil of je 24 tanden in 2 etappes of 17 tanden in 1 etappe overbrugt....het laatste gaat zeker veel moeizamer.
Cheap light strong, choose two
Amclassic-fan schreef:Met een 33 loopt de ketting over de spider bij sommige crankstellen en dat wil je toch echt niet bij een carbon crankstel.
Thanks voor deze opmerking. Nooit bij stil gestaan.
Gisteren m'n K-Force Light en 33t Stronglight kettingblad bekeken: inderdaad kleine beschadiging aan de spider.
Dit kettingblad gelijk gewisseld voor eentje van 36t.
Hiermee kom ik komend weekend ook wel Limburg door.
Zoekt iemand nog een 33t Stronglight CT2 kettingblad? Erg weinig gebruikt.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity