Fulcrum racing 5 achterwiel loopt stroef.
is het de naaf of het freewheel ??
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet nu wat ik ook al niet moet kopen.....
Hoogstwaarschijnlijk is er water en/of vuil in gekomen en moeten de lagers al gewisseld worden.
Ik heb zin om een wielsetje te bouwen met Tiagra naven, (totaal 29€ voor en achter)
Hoogstwaarschijnlijk is er water en/of vuil in gekomen en moeten de lagers al gewisseld worden.
Ik heb zin om een wielsetje te bouwen met Tiagra naven, (totaal 29€ voor en achter)
Cheap light strong, choose two
-
- Forum-lid
Kees0251 schreef:Ik weet nu wat ik ook al niet moet kopen.....
Ik heb zin om een wielsetje te bouwen met Tiagra naven, (totaal 29 voor en achter)
Dit vind ik wel een erg voorbarige conclusie!
Kan toch gewoon vanalles zijn
-
- Forum-lid
lagers dienen onderhouden te worden om de 5000 tot 10.000km, zie fulcrum 5 instructie http://www.fulcrumwheels.com/repository ... acing5.pdf
gaat niet, bestaat niet!
raleighrick schreef:Kees0251 schreef:Ik weet nu wat ik ook al niet moet kopen.....
Ik heb zin om een wielsetje te bouwen met Tiagra naven, (totaal 29 voor en achter)
Dit vind ik wel een erg voorbarige conclusie!
Kan toch gewoon vanalles zijn
Noem eens wat dan.....
Cheap light strong, choose two
- plantagenet
- Forum-lid
Heb je wellicht bij je laatste tocht(en) door de regen gereden en de fiets daarna een tijdje laten staan? Binnengedrongen vocht kan ervoor zorgen dat (industrie)lagers gaan corroderen, evenzo ook je freewheel. Ik denk dat je er naar moet (laten) kijken wat de oorzaak precies is (demonteren, schoonmaken en opnieuw invetten)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Ik heb inderdaad vorige week door de regen gereden. Ook de instructie over de wielen is nuttig. Ik wis niet dat je de lagers elke 5.000 km moest laten nakijken.
Ik ga maar langs mijn fm.
Bedankt voor de info.
Overigens vind ik het best lekkere trainingswielen.
Ik ga maar langs mijn fm.
Bedankt voor de info.
Overigens vind ik het best lekkere trainingswielen.
prj
Heb ook fulcrum racing 5 wielen, vind dat de vrijloop nogal veel lawaai maakt, maar dit schijnt normaal te zijn eigen aan het merk, nu is mijn vraag of ik daar ook een eventueel shimano bodycassette kan door vervangen, mijn cassette zelf is een shimano ultegra 10 speed, ben al langs fm geweest maar hij beweert van niet, de cassette verwijderen kan ik zelf, maar dan de body nog niet geprobeerd
De wielen zelf lopen wel lekker voor de rest, grtz
De wielen zelf lopen wel lekker voor de rest, grtz
- amclassic-fan
- Forum-lid HC