Hoi iedereen,
Ik heb het volgende probleem, na de Dolomieten marathon een week of negen geleden, heb ik langzaam maar zeker last gekregen van mijn maag. De pijn in mijn maag komt op op momenten dat ik op kop kom en meer energie moet leveren, wat er dan gebeurd is dat er een hele erge branderig gevoel in de maag op komt zetten, diep adem halen wil dan niet, en moet mijn tempo aanpassen, laat ik mij dan weer rustig in de groep zakken, dan verdwijnt de meeste pijn ook weer.
Nu ben ik hier al mee naar de dokter geweest, en die zegt problemen met het middenrif (spieren eromheen) twee weken rust en het moet stukken beter zijn. Nu heb ik inmiddels 3 weken vrijwel niks gedaan en het is nog steeds heel erg, heb vanmorgen gefietst en na een km of 5 moet ik gewoon van kop, het is dan niet meer vol tehouden. Ik slik ook maag tabletten, want daar dacht ik zelf aan iets met de maag, maar ook dat helpt niet, zelf begin ik tedenken aan een maagzweer. Herkend iemand zich met deze problemen??
Gr,
Koos
pijn in de maag bij inspanning.
- arnoudrace
- Forum-lid
Het is dus alleen bij -zeer- hoge inspanning? Je stofwisseling reageert dan altijd anders dan bij -beperkte- duurbelasting. Voordeel van fietsen is reeds dat je ´zittend´ presteert en dus je maag minder belast door bijv schokken en andere spiercontracties. Dit is vergelijkbaar met roeien waar dit nog meer geldt. Bij hardlopen komt al veel nauwer kijken wat je eet bijv. Heb je kunnen vaststellen of het samenhangt met bepaald voedsel in je maag? Tijdens hoge -anaerobe- inspanning kan je lichaam heftig reageren op bepaalde voedingsstoffen en bijvoorbeeld tot krampen leiden. Zeer zoete bars zonder er goed bij te drinken is een mogelijke oorzaak bijv. of iets zuurs eten terwijl je dat niet gewend bent, sinaasappel als voorbeeld.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF