Kleine dames fully, welk merk
Ik ben op zoek naar een kleine dames fully met 27,5 inch wielen.
Budget rond de 2000 euro.
Zelf ben ik 158 groot, heb nu een 42 cm hardtraill bike.
16 inch is meestal te groot.
Stevens heeft een kleine bike maar wordt pas in April volgend jaar geleverd,
ja dan is het mtb seizoen voorbij.
Cube heeft ook wel wat klein, maar de bike is foei lelijk, Paars, daar moet je van houden.
Welke merken nog meer.
Ik ben benieuwd.
Budget rond de 2000 euro.
Zelf ben ik 158 groot, heb nu een 42 cm hardtraill bike.
16 inch is meestal te groot.
Stevens heeft een kleine bike maar wordt pas in April volgend jaar geleverd,
ja dan is het mtb seizoen voorbij.
Cube heeft ook wel wat klein, maar de bike is foei lelijk, Paars, daar moet je van houden.
Welke merken nog meer.
Ik ben benieuwd.
Er is nogal wat verschil tussen een fully en fully. Gaat het om een XC fully of all mountain fully? Canyon (mannelijke uitvoering is anders qua kleuren) of Radon? Alleen vallen de 650B's niet in de catogorie XC volgens mij met 120mm/120mm veerweg... Canyon kan alleen online gekocht worden overigens. Bepaalde merken bieden alleen kleine fullies aan in 29" zoals Trek of Specialized volgens mij.... Maar daar is maat S volgens mij ook iets van een kleine 16" (40cm).
Verder begint "het" mtb seizoen juist in april, want dan wordt het weer mooier weer... Ook is de meeste sneeuw van de skipistes af... .
16" is vaak de kleinste maat...
Verder begint "het" mtb seizoen juist in april, want dan wordt het weer mooier weer... Ook is de meeste sneeuw van de skipistes af... .
16" is vaak de kleinste maat...
Ik rij er voornamelijk mee op de Veluwe en 2 keer per jaar in limburg.
Wil gewoon een fijn verend fietsje, waar je ook nog een beetje mee door kunt rossen.
Giant vind ik echt niet mooi, Bij de stevens is 16 inch echt te groot voor mij.
Er worden niet zo heel veel kleine dames fully,s gemaakt volgens mij.
Wil gewoon een fijn verend fietsje, waar je ook nog een beetje mee door kunt rossen.
Giant vind ik echt niet mooi, Bij de stevens is 16 inch echt te groot voor mij.
Er worden niet zo heel veel kleine dames fully,s gemaakt volgens mij.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Of het de optimale maat is... Ik denk dat je met 1.58m prima past op een 650B fully. Voor mezelf denk ik ook dat een 650B fully perfect voor mij is met mijn 1.65m, aangezien ik een tijdje terug zelfs met een 29er Cannondale Trigger heb gespeeld. Die vond ik helemaal niet log aanvoelen ofzo, zelf speels en het rolde overal doorheen. Toch gaat het met een ouderwetse 26" fully ook prima met 1.58m denk ik.
Overigens die Canyon, die ik linkte, hebben ze dus ook in een kleine maat in 2 kleuren.... http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... ab-reiter2. Maar als je die ook niet mooi vindt houd het op... Had je naar een Stevens Riva gekeken? http://www.stevensbikes.de/2014/index.p ... lang=nl_NL
Want de Canyon is dus ook een 650B marathon fully met 120mm/120mm en in een kleine maat XS verkrijgbaar. Ze hebben ook een versie van 1999,- euro, die dus iets beter is afgemonteerd dan die versie van 1699,- euro.
Overigens die Canyon, die ik linkte, hebben ze dus ook in een kleine maat in 2 kleuren.... http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... ab-reiter2. Maar als je die ook niet mooi vindt houd het op... Had je naar een Stevens Riva gekeken? http://www.stevensbikes.de/2014/index.p ... lang=nl_NL
Want de Canyon is dus ook een 650B marathon fully met 120mm/120mm en in een kleine maat XS verkrijgbaar. Ze hebben ook een versie van 1999,- euro, die dus iets beter is afgemonteerd dan die versie van 1699,- euro.
Deze is duurder; maar zou ook het overwegen waard kunnen zijn:
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/mo ... emedy_8_27
Ik zou mijn lief er i.i.g. graag op zien
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Toch zie ik nu dat je bij Canyon ook moet wachten tot februari of maart voor de 2 uitvoeringen... Maar ik denk dat je bij veel merken wel vast zit aan een levertijd tot in het nieuwe jaar... Da's dus wel lastig als je nu niet kan wachten...Juliska schreef:Die witte canyon is precies wat ik zoek.
Zoek het liefst een witte bike.
Deze fiets zou het zomaar eens kunnen worden, want eigenlijk
heeft ie alles wat ik wil.
Top, bedankt voor de link
Maatje XS moet zeker goed zijn.
Ja ook hier moet ik helaas wachten, zit gelukkig niet zonder MTB.Suntoro schreef:Toch zie ik nu dat je bij Canyon ook moet wachten tot februari of maart voor de 2 uitvoeringen... Maar ik denk dat je bij veel merken wel vast zit aan een levertijd tot in het nieuwe jaar... Da's dus wel lastig als je nu niet kan wachten...Juliska schreef:Die witte canyon is precies wat ik zoek.
Zoek het liefst een witte bike.
Deze fiets zou het zomaar eens kunnen worden, want eigenlijk
heeft ie alles wat ik wil.
Top, bedankt voor de link
Maatje XS moet zeker goed zijn.
Maar als ik dan toch moet wachten dan wacht ik liever op Canyon, die vindt ik mooier als de stevens, afmontage is zo,n beetje gelijk volgens mij.
En wat een groot voordeel is dat de Canyon een betere maatvoering voor mij heeft.
Sebo schreef:Deze is duurder; maar zou ook het overwegen waard kunnen zijn:
1000 euro duurder gaat me net even te ver.
Dan vindt ik de Canyon echt een betere keus voor mij.
Canyon is inderdaad veel waar voor je geld. Een aantal fietsmaten met een Canyon zijn daar nog steeds erg happy mee...
En die Canyon Nerve ziet er zeker goed uit. Enige puntje v.w.b. Canyon is dat je alleen online kunt kopen. Voorheen kon je in Heerlen testrijden, maar tegenwoordig moet je naar Duitsland daarvoor.
Testrijden van kleine fietsen is vaak een probleem bij veel merken. Zoals HkNeef al zei op het mtb forum. Dat heb ik zelf, met mijn 1.65m, ook altijd ondervonden met de aanschaf van mijn fietsen. Nog nooit een fiets gekocht die ik van te voren heb proef kunnen rijden. Maargoed ik heb het idee dat maatje XS perfect voor je zal zijn.
Enige puntje van een fully is dat je even moet puzzelen hoe je vering afstelt naar jouw gewicht en rijstijl, maar ook daar zul je uitkomen in samenwerking met een LBS. Of zelf met een demperpompje, en tips van het forum/fabrikant. Bij een fiets kopen bij een dealer zullen zij de fiets compleet voor je afstellen... Maar prima zelf te doen.
En die Canyon Nerve ziet er zeker goed uit. Enige puntje v.w.b. Canyon is dat je alleen online kunt kopen. Voorheen kon je in Heerlen testrijden, maar tegenwoordig moet je naar Duitsland daarvoor.
Testrijden van kleine fietsen is vaak een probleem bij veel merken. Zoals HkNeef al zei op het mtb forum. Dat heb ik zelf, met mijn 1.65m, ook altijd ondervonden met de aanschaf van mijn fietsen. Nog nooit een fiets gekocht die ik van te voren heb proef kunnen rijden. Maargoed ik heb het idee dat maatje XS perfect voor je zal zijn.
Enige puntje van een fully is dat je even moet puzzelen hoe je vering afstelt naar jouw gewicht en rijstijl, maar ook daar zul je uitkomen in samenwerking met een LBS. Of zelf met een demperpompje, en tips van het forum/fabrikant. Bij een fiets kopen bij een dealer zullen zij de fiets compleet voor je afstellen... Maar prima zelf te doen.
- enrico-s-works
- Forum-lid
Specialized Safire in maat S? 29'er met een behoorlijk lage standover height.