Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Dure AceWH-7850 C50 of Mavic Cosmic carbon SLR

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 17 sep 2010 10:42

Klassieke vraag : welke van de 2 (en NEE geen andere !! ;) ) om te koersen in droog weer. Beide voor bandjes.

Dure-Ace =
* is iets goedkoper
* vind ik mooier (maar ik hecht daar niet zoveel belang aan)
* makkelijker te centreren bij een slagje
* lijkt mij steviger (al ben ik daar niet zeker van)

Mavic =
* lijkt mij aerodynamischer (belangrijkste aspect !!)
* Ik vind die gaten waar de spaken in lopen zo 'gek'

Iemand een idee hoe de naven van beide zich verhouden ??
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 17 sep 2010 10:50

waarom geen quasar of kuiper of iets dergelijks????? hehe :)



ontopic: ik heb de slr gehad, helaas na een jaar gesneuveld. Weet je gewicht niet maar als je wat zwaar bent/explosief rijdt, dan zou ik deze niet aanraden.

Ze rijden wel perfect, naven lopen heel goed en lekker strak. Wielen voelen heel snel aan en hebben het beste geluid dat ik tot nu toe gehoord heb!

Voordelen van de dura-ace zijn bekend, hele goede naaf die alom gewaardeerd wordt. en inderdaad iets makkelijker te maken. Duurzaamheid lijkt mij hier wat beter.

Ik zou op basis van je gewicht/rijstijl kiezen! ben je licht ga voor de slr, zwaarder zou ik de dura ace kiezen!

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 17 sep 2010 11:01

MJ schreef:waarom geen quasar of kuiper of iets dergelijks????? hehe :)

Ik zou op basis van je gewicht/rijstijl kiezen! ben je licht ga voor de slr, zwaarder zou ik de dura ace kiezen!


die eerste regel negeer ik maar :o))

Ik weeg rond de 75 kg (nu iets meer, zomer iets minder) en ben een sprinters-type, dus ja, ik ben explosief.

Als er echt een duurzaamheidsverschil zit tussen de WH7850 en de SLR dan kies ik resoluut voor de WH7850. Alleen werd mij altijd gezegd dat die cosmics bombproof zijn.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 17 sep 2010 11:04

ik ben 95 kg....... dus dat verschil is nogal groot.

Bij mij zijn ze na een jaar (één seizoen) over de gehele lengte doorgescheurd. Daarvoor al problemen met de body gehad.

Heb ze op laten sturen naar mavic maar nog niets van gehoord. (2 maanden geleden).

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 17 sep 2010 11:30

Ik weeg 71 kg en heb de slr's, naar alle tevredenheid. Ik reed er wel niet veel wedstrijden of cyclo's mee, eerder training. Ze voelen heel sterk aan.

Met de DA zal je zeker ook een goeie keuze maken. Ze zijn slechts een fractie zwaarder.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 17 sep 2010 11:52

Ik rij met de C50TU en rij er voornamelijk koersen mee. Iedere keer als de wielen eronder gaan heb ik het idee dat ik op een andere fiets zit. Wielen zijn stijf en bollen heerlijk!

Ik verwacht wel dat het niet lang duurd voor dat er een nieuw model uit komt van de C50's. De C35 is bijvoorbeeld ook net uit gekomen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 17 sep 2010 11:59

Ik rij nu voor het 2e jaar met Cosmic C.SLR en heb nog geen enkel probleem met deze wielen. Destijds gekocht bij Salden. Ook lopen de naven goed en zijn ze lekker stijf. Ik weeg ong. hetzelfde als perrush en rijdt alleen recreatief, geen wedstrijden.
Succes met je keuze.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13536
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 sep 2010 13:35

Als je de kwalitatief beter wilt zal je de shimano moeten nemen.

Body van de mavics is het zwakke punt (heb ik hier nog eens een heel verhaal over geschreven, zoek maar op FTS) En als sprinter wil je dat niet!

Daarnaast zoals hier boven is de garantie van codagex zo ontzettend slecht,ze reageren gewoon niet raklen spullen kwijt enz en niet een keer nee, bij mij al drie keer.

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 17 sep 2010 18:47

nou het zijn dura-ace wieltjes geworden.

[img=http://www.pbase.com/perrush/image/128519767.jpg]


Al is nog niet alles rozengeur en maneschijn :/

- ten eerste was het gewicht niet echt een meevaller. 1720 gram, droog aan de haak :(

- ten tweede bleken de latex binnenbandjes met 60 mm ventiel te kort :( , dan maar een 80 mm lichte butyl binnenband erin gestoken. Toch nog eens beter bekijken ... want ik wilde toch echt latex bandjes.

- Ten derde vind ik dat het freewheel slecht uitbolt. Nu heb ik daar al eens ooit een discussie over gevoerd en blijkbaar wil de mate waarin het freewheel uitbolt niets zeggen over hoe het wiel in zijn geheel bolt.
De wieltjes voelen wel goed aan tijdens het rijden, daar niet van.

- En tenslotte zit ik met een irritant gekraak / geratel als ik op de kleine plateau rijd. Ik denk dat het van cassette komt (die er eigenlijk enkel voor morgen op staat), maar zeker weten doe ik het niet. Uiteindelijk mijn ketting korter gemaakt omdat ik dacht dat de derailleur niet genoeg gespannen was bij die kleine plaat ... ... resultaat ... ... ketting zeker niet te lang meer :rolleye:

enfin, ik heb ooit makkelijker van setje wielen gewisseld :D
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 sep 2010 21:22

Gewicht incl of excl snelspanners?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 17 sep 2010 21:24

Ik denk dat je geratel van het ventiel komt. Zou ik iig zeker even naar kijken.

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 17 sep 2010 21:41

Amclassic-fan schreef:Gewicht incl of excl snelspanners?


zonder :( Maar shimano geeft zelf 1695 gram aan, dus dat lijkt me wel normaal. Alleen had ik 1595 opgeschreven ... waarschijnlijk schrijf (tik) foutje.

of mijn wegertje is niet helemaal correct :)
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie