tune versus dt swiss
Alleen 7 jaar ervaring met 4 Tune naven. Deel je ervaring niet. Een voornaaf van Tune, althans de vorige Mig generatie Mig 66, waren ontworpen om onder spanning van de snelspanner zonder speling te draaien. In de hand draaien ze stroef. Achternaven (Mag 200 en Mag 180) draaien zoals je van een topnaaf mag verwachten, al houd ik ook niet van het lawaai dat de palletjes van het freewheel maken.
Jeetje Jeff, heb je een beetje moeite een fatsoenlijk topic te openen?
Getuige ook dit topic: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=44468
Probeer even uit wat duidelijker aan te geven welke vragen bij je leven, dan heb je wat meer kans op een redelijk antwoord.
Getuige ook dit topic: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=44468
Probeer even uit wat duidelijker aan te geven welke vragen bij je leven, dan heb je wat meer kans op een redelijk antwoord.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Als je beide naven hebt gehad en je was niet tevreden zijn we toch uitgepraat?
Ik heb een tune achternaaf en ben daar tevreden over (nog maar 100km gereden dus echt veel km's heb ik er nog niet mee gemaakt).
Ik heb een tune achternaaf en ben daar tevreden over (nog maar 100km gereden dus echt veel km's heb ik er nog niet mee gemaakt).
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
gaisdergerman schreef:Als je beide naven hebt gehad en je was niet tevreden zijn we toch uitgepraat?
Ik heb een tune achternaaf en ben daar tevreden over (nog maar 100km gereden dus echt veel km's heb ik er nog niet mee gemaakt).
Tja, moest je na 100 km al niet meer tevreden zijn dan zou het pas erg zijn hé.
Een naaf kan je pas beoordelen na een volledig seizoen intensief gebruik.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
gaisdergerman schreef:Als je beide naven hebt gehad en je was niet tevreden zijn we toch uitgepraat?
Ik heb een tune achternaaf en ben daar tevreden over (nog maar 100km gereden dus echt veel km's heb ik er nog niet mee gemaakt).
Oh, pas 100km gereden, dan zit je nog in de inloopperiode. Afhankelijk van je gewicht duurt dat 500 tot 1000km. Waarschuwing: kom niet in de verleiding de lagers iets losser af te stellen in deze periode. Komt nooit meer goed!
Een goed ingelopen wiel (met raceband) dat vrij kan draaien, dat je een flinke slinger geeft, draait 350m. Heylight maakt naven die dan 800m draaien! Er zit dus wel degelijk verschil in het lagermateriaal. Daar staat tegenover dat de duurzaamheid van de Tune lagers buitenkijf staat.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Heb het wiel tweedehands en heeft al wel een aantal duizende km's gedraaid.
gaisdergerman schreef:Heb het wiel tweedehands en heeft al wel een aantal duizende km's gedraaid.
Sorry, dacht dat ik op jef1976 reageerde.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Deed ik ook, alleen doordat hij de tune naaf niets vond was voor mij de discussie gesloten. Alleen wilde nog wel even melden dat ik zelf wel tevreden ben over een tune naar die meer dan 1000 km heeft gedraaid maar waar ik zelf pas 100 km mee heb gefietst.