Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

fietspomp Aldi

wcs
Forum-lid

wcs 14 sep 2010 22:20

Iemand een idee of deze pomp ok is?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_37/OFF08.SHTML

Heb alleen nog maar een conventionele ouderwetse pomp.
Kan ik natuurlijk ook goed mee pompen, maar wil voor racer en mtb toch een pomp met bar-weergave.

Voor 6 euris kan ik me geen buil vallen natuurlijk, en Aldi staat er toch om bekend soms stiekum goede spullen te hebben.
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 sep 2010 22:34

soms,......... echt heel soms verkoopt Aldi goede spullen.

Bijna altijd geldt dat je waar voor je geld krijgt.
Je betaalt 6 euro. Veel waar zal het dus niet zijn.

Dit is wel een goede pomp:
http://www.futurumshop.nl/product/6124- ... port.phtml
OK, bijna 6 keer zo duur maar zeker weten een goede pomp.
Live fast; die young. mijn blog

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 14 sep 2010 22:37

de pomp van de aldi pompt heel zwaar, ik kom daarmee tot 4 bar en een pomp van mijn trainer had ik zo 8 bar er in dus niet een goede pomp
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

mscheerder
Forum-lid

Gebruikersavatar mscheerder 14 sep 2010 22:37

Ik heb dezelfde pomp en die doet het prima.
Sensa Lombardia Ultimo Ultegra

eelcoz

eelcoz 14 sep 2010 22:38

Met die pomp die Rob noemt is 8 bar echt een fluitje van een cent. Kost je geen enkele kracht. Prima pomp!

jeroen33
Forum-lid

jeroen33 14 sep 2010 22:46

Ik heb de pomp van Aldi (zelfde als Lidl) is geen topstuk, je moet iets meer kracht zetten en is niet erg nauwkeurig, maar voldoet wel aan de verwachtingen.

Vind je het niks, kan je er ook luchtbedden etc.. oppompen

jules_msk
Forum-lid

jules_msk 14 sep 2010 22:57

Ik heb die pomp toevallig ook! En hij werkt prima!
En sure, hij is niet de beste die je ooit zal kopen. Maar voor 6 euro pomp ik toch wel 6 bar in mijn bandjes.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

tosoni
Forum-lid

tosoni 14 sep 2010 23:02

Volgens mij, maar pin me er niet op vast, had een friend van me ook zo'n pomp. Alleen is daar de manometer letterlijk om ze kop gevlogen... Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij deze ook zo is, maar voor 6 euro is dat een kans (en een die het proberen waard is).

Ik heb zelf een blackbrun Airtower 2, is niet duur (iets van 25-30 euro) en werkt perfect. Geloof dat hij tot 12 bar kan, maar bij de 9 bar houden veel velgen fabriekanten op met de garantie.

Jules, ik weet natuurlijk niet wat je band aan kan, maar 6 bar is niet zo geweldig veel. Als het lukt zou ik eens iets meer erin pompen, maar let wel op wat er maximaal in je band kan. Geloof me, een bar of 1,5-2 meer rijdt beter.
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier

kees0251
Forum-lid

kees0251 14 sep 2010 23:21

thomwittendorp schreef:de pomp van de aldi pompt heel zwaar, ik kom daarmee tot 4 bar en een pomp van mijn trainer had ik zo 8 bar er in dus niet een goede pomp

Het is een prima pomp, maar domweg niet bestemd voor > 5 bar wegens de grote diameter.
Autobanden en gewone fietsbanden gaan er prima mee.

Voor racebandjes heb ik een Cannondale Airport Nitro (25€ Futurumshop) , perfect
Cheap light strong, choose two

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 14 sep 2010 23:43

ik had ook zo'n pompje gekocht bij de gamma...

sloot zowieso al niet 100% af, dus op druk houden was al erg moeilijk. verder als 6 bar ging met moeite, je moest dan echt op de pomp hangen.

toen een Topeak Joe blow sport gekocht en man wat een geweldige pomp. ding doet zonder probs 9-10 bar en een nauwkeurig afleesbaar venster.

ik wilde er eerst ook niet aan, zag niet in waarom zoveel geld uitgeven aan een dom iets als een fietspomp, maar ding is het dubbel en dwars waard!!
Afbeelding

kees0251
Forum-lid

kees0251 15 sep 2010 00:42

jeroenkuiper schreef:ik had ook zo'n pompje gekocht bij de gamma...

sloot zowieso al niet 100% af, dus op druk houden was al erg moeilijk. verder als 6 bar ging met moeite, je moest dan echt op de pomp hangen.

toen een Topeak Joe blow sport gekocht en man wat een geweldige pomp. ding doet zonder probs 9-10 bar en een nauwkeurig afleesbaar venster.

ik wilde er eerst ook niet aan, zag niet in waarom zoveel geld uitgeven aan een dom iets als een fietspomp, maar ding is het dubbel en dwars waard!!

Het pompgemak/kracht wordt bepaald door de diameter, daaraan zie je meteen voor welk gebruik een pomp is ontworpen,.
Cheap light strong, choose two

jules_msk
Forum-lid

jules_msk 15 sep 2010 04:21

Tosoni schreef:Jules, ik weet natuurlijk niet wat je band aan kan, maar 6 bar is niet zo geweldig veel. Als het lukt zou ik eens iets meer erin pompen, maar let wel op wat er maximaal in je band kan. Geloof me, een bar of 1,5-2 meer rijdt beter.

Njah, ik ben als beginnend wielrenner nog altijd een beetje bang om teveel druk op mijn banden te zetten ivm klapbanden of super oncomfortabel rijden.. :P
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

Plaats reactie