Peijnenburg minder suiker?
Ik ben voor wat betreft Peijnenburg ontbijtkoek grootverbruiker. Nu kon ik gisteren in de Alber Heijn mijn vertrouwde ontbijtkoek in de rode verpakking niet vinden. De ontbijtkoek zat nu in een blauwe verpakking met het opschrift "minder suiker". Toch heb ik weer 5 koeken gekocht. Thuis heb ik de voedingswaarde met de oude vertrouwde koek in de rode verpakking vergeleken en tot mijn grote verbazing (en opluchting) bleken voedingswaarden nagenoeg identiek (de nieuwe heeft 1 gram meer vezels). Advies aan mijn medeontbijtkoeketers: geen paniek, storm in een glas water, gewoon op zoek gaan naar de blauwe verpakking en alles blijft verder bij het oude.
Beetje offtopic:
Ik heb laatst, op aanraden van een vriend, eens Bolletje ontbijkkoek gekocht. Ik ben ook een grootverbruiker. Ik moet zeggen dat ik die een stuk lekkerder vind.
Ik heb laatst, op aanraden van een vriend, eens Bolletje ontbijkkoek gekocht. Ik ben ook een grootverbruiker. Ik moet zeggen dat ik die een stuk lekkerder vind.
Het is zelfs gezonder! Die suiker heb je niet nodig.
Toch is enkel op ontbijtkoeken leven niet zo slim, ze bevatten weinig eiwit en onverzadigd vet.
Vergeet je fruit en eiwitten dus niet! (Bij de broodmaaltijden)
Toch is enkel op ontbijtkoeken leven niet zo slim, ze bevatten weinig eiwit en onverzadigd vet.
Vergeet je fruit en eiwitten dus niet! (Bij de broodmaaltijden)
fietsen, da\'s mijn verzetje!
Ik gebruik ontbijtkoek nooit als ontbijt maar alleen tijdens fietstochten. Krijg het makkelijk weg en merk dat ik er altijd een heel tijdje mee vooruit kan, zitten ook best veel calorieën in.
Die 'blauwe minder suiker' bestaat toch al een tijdje. Hier heb je gewoon de keuze tussen minder suiker of de normale....
Een ontbijkoek gaat bij mij maximaal 3 dagen mee. Op twee boterhammen twee flinke plakken (minimaal 3cm dik) voor op mijn werk. Meestal 's avonds nog twee flinke plakken met een groot glas melk. Soms ook nog een keertje als tussendoortje.
Waar ik op doelde is wat Joepie zegt. Het is alleen een marketing ding. De koek met "minder suiker" heeft geen minder suiker. Hij is dus niet gezonder en ook is er geen keuze. Datzelfde gold in het verleden voor Rivella in de light versie. Sinds de light er was kon je de gewone niet meer krijgen (het was volgens mij ook dezelfde).
Die van Bolletje ga ik zeker een keer proberen. Ik heb wel al en tijdje het huismerk van AH geprobeerd, maar ik vond die van Peijnenburg echt lekkerder. Nu ze bij Peijnenburg met dit soort tactieken beginnen wordt het misschien tijd om opnieuw om me heen te kijken.
Waar ik op doelde is wat Joepie zegt. Het is alleen een marketing ding. De koek met "minder suiker" heeft geen minder suiker. Hij is dus niet gezonder en ook is er geen keuze. Datzelfde gold in het verleden voor Rivella in de light versie. Sinds de light er was kon je de gewone niet meer krijgen (het was volgens mij ook dezelfde).
Die van Bolletje ga ik zeker een keer proberen. Ik heb wel al en tijdje het huismerk van AH geprobeerd, maar ik vond die van Peijnenburg echt lekkerder. Nu ze bij Peijnenburg met dit soort tactieken beginnen wordt het misschien tijd om opnieuw om me heen te kijken.
[quote="boner"]
Waar ik op doelde is wat Joepie zegt. Het is alleen een marketing ding. De koek met "minder suiker" heeft geen minder suiker. Hij is dus niet gezonder en ook is er geen keuze. [/quote]
Beetje onzin wat je hier schrijft. Er zijn gewoon 2 keuzes nl de variant die naturel heet en de variant die minder suiker heet.
Respectievelijk 1.283 kJ/302 kcal
tegenover 1.041 kJ/245 kcal
De gewone variant bestaat uit ongeveer 1/3 deel uit suiker
en de minder suiker variant bestaat ongeveer uit 1/4 deel uit suiker.
http://www.peijnenburg.nl/assortiment/o ... k/naturel/
http://www.peijnenburg.nl/assortiment/o ... er-suiker/
Waar ik op doelde is wat Joepie zegt. Het is alleen een marketing ding. De koek met "minder suiker" heeft geen minder suiker. Hij is dus niet gezonder en ook is er geen keuze. [/quote]
Beetje onzin wat je hier schrijft. Er zijn gewoon 2 keuzes nl de variant die naturel heet en de variant die minder suiker heet.
Respectievelijk 1.283 kJ/302 kcal
tegenover 1.041 kJ/245 kcal
De gewone variant bestaat uit ongeveer 1/3 deel uit suiker
en de minder suiker variant bestaat ongeveer uit 1/4 deel uit suiker.
http://www.peijnenburg.nl/assortiment/o ... k/naturel/
http://www.peijnenburg.nl/assortiment/o ... er-suiker/
[quote="boner"]Onzin? Zoals ik al zei: Thuis heb ik de voedingswaarde met de oude vertrouwde koek in de rode verpakking vergeleken en tot mijn grote verbazing (en opluchting) bleken voedingswaarden nagenoeg identiek (de nieuwe heeft 1 gram meer vezels). Er zit inderdaad een foutje in mijn bewering: het verschil in de hoeveelheid vezels niet 1 gram maar 0,1 gram. Verder volledig identiek.
Voor de volledigheid moet ik nog opmerken dat ik mijn ontbijtkoek zelf in plakken snij, die voorgesneden plakjes zijn veel te dun.
Probleem met de bewering "minder suiker" is minder dan wat, waarmee wordt vergeleken (misschien wel de koffie van de directeur)?[/quote]
Ben jij nou zo dom of zie je de door mij 2 toegevoegde afbeeldingen niet?
"Minder suiker" in relatie tot de gewone uitvoering natuurlijk. De voedingswaarden zijn helemaal niet identiek, valt niet over te discussieren volgens mij.
Voor de volledigheid moet ik nog opmerken dat ik mijn ontbijtkoek zelf in plakken snij, die voorgesneden plakjes zijn veel te dun.
Probleem met de bewering "minder suiker" is minder dan wat, waarmee wordt vergeleken (misschien wel de koffie van de directeur)?[/quote]
Ben jij nou zo dom of zie je de door mij 2 toegevoegde afbeeldingen niet?
"Minder suiker" in relatie tot de gewone uitvoering natuurlijk. De voedingswaarden zijn helemaal niet identiek, valt niet over te discussieren volgens mij.