Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenner slaat bejaard stel in elkaar

twor
Forum-lid

twor 14 sep 2010 13:45

KWATRECHT - Een bejaard echtpaar uit Kwatrecht is in elkaar geslagen omdat de auto van het stel heel even in de weg stond voor een wielrenner...

Willy De Poorter (74) en zijn eveneens 74-jarige vrouw Suzanne stonden even met hun auto op het fietspad in het Belgische dorpje, voordat ze hun garage in konden rijden. Plotseling kwam er echter een wielrenner aan die in woede ontstak en het tweetal mishandelde.
Vier rake klappen
"Ik hoorde een luide bonk op mijn wagen", vertelt de gehavende Willy in het Nieuwsblad. "Het bleek een boze fietser te zijn die ik eventjes de weg had versperd. Die man moet gevlogen hebben, want ik had nog gekeken of er geen fietser aankwam en ineens stond hij daar."
"Toen ik uitstapte en vroeg wat er aan de hand was, kreeg ik zonder pardon drie, vier rake klappen, vol in mijn gezicht. Hij sloeg zo hard dat ik op de grond viel en even buiten bewustzijn was. Ik heb een hersenschudding, een gapende wond op mijn achterhoofd, mijn neus is mogelijk gebroken en mijn knie is kapot. Door de vuistslagen is mijn kunstgebit in duizend stukken gevlogen. Ook mijn gsm is stuk en door de val zit er een groot gat in een splinternieuwe broek. Ongelooflijk! Wat bezielde die man? Eventjes rond mijn auto rijden had hem minder tijdverlies opgeleverd dan deze knokpartij."
Ook de vrouw van Willy werd mishandeld toen ze haar man probeerde te redden van de agressieve wielrenner. "Hij schold me uit voor smerig wijf en gaf me een duw zodat ik tegen de gevel knalde en viel. Ik heb enorm veel pijn aan mijn heup en knie. En ik heb zo al een wankele gezondheid. Waar hebben we dit aan verdiend?"
Spoorloos
Na de vechtpartij ging de wielrenner er snel vandoor. De gealarmeerde politie was vrij snel ter plaatse en heeft de achtervolging nog ingezet, maar de man was spoorloos.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7647 ... buitenland

Waarom bestaan er mensen die zo'n kort lontje hebben. Echt wat een idiote schoft zeg. Al staat die man al een uur op het fietspad of snijd ie je de weg af dan nog heb je geen reden om zo te reageren. Jammer dat alle wielrenners door dit soort incidenten op een grote hoop geschoven worden.

diogenes
Forum-lid

diogenes 14 sep 2010 13:48

ik heb ook wel het omgekeerde meegemaakt, dat ik zomaar door een automobilist zwaar bedreigd werd. Nu heb ik jarenlang karate beoefend en wedstrijden gedaan, dus ik loop niet zo heel snel hard weg, maar en zijn net zoveel automobilisten die zeer agressief zijn, als dat er racefietsers zijn. Daarbij wordt de auto dan ook nog vaak als wapen ingezet tegen de fietser.
Treurig incident, maar volgens mij ook niet meer dan dat. Overal heb je gekken.
Velgenfluisteraar

Florezido

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 14 sep 2010 13:54

Ik praat het niet goed, maar wel weer een eenzijdig verhaal!
Die man moet gevlogen hebben, want ik had nog gekeken of er geen fietser aankwam en ineens stond hij daar."
Waarschijnlijk heeft de automobilist die fietser over het hoofd gezien, als ik het hele verhaal zo lees. En is de fietser gewoon door de auto van het fietspad gereden.

Het rechtvaardigd de reactie van de fietser natuurlijk niet!!!

Best wel veel stukken voor een gebroken kunstgebit, duizend!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

freakish
Forum-lid

freakish 14 sep 2010 13:59

Wat een idioot. Als hij ballen heeft meldt hij zich netjes en accepteert zijn straf.

Maar goed, zoals Diogenes al aangeeft. Hoe vaak gebeurt het niet dat je agressief benaderd wordt, alleen omdat je op een racefiets rijdt. Ik heb zelfs al gehoord (op feestjes enzo) dat sommig volk trots is als men een wielrenner van de sokken heeft gereden. Daar word ik net zo misselijk van als bovenstaand bericht.

stokie
Forum-lid

stokie 14 sep 2010 14:01

wat denken die bejaarden van tegenwoordig wel niet... zomaar hun auto midden op het fietspad zetten... DAT HOORT NIET!!

Nee zonder gekheid...
maar het kan wel gebeuren en dat hoort iedere fietser zich voor zn fietstocht al te bedenken. Mensen maken fouten in het verkeer en dat is heel normaal.. Ook alle fietsers maken dergelijke fouten.
Het is niet normaal dat iemand zo reageert en mensen aftuigt.. dan behoor je gewoon niet thuis in deze samenleving en heb je dringend hulp nodig

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 sep 2010 14:02

Verhaal is compleet ongeloofwaardig. Zoals bekend is de Telegraaf de krant van de automobilist en daarom sta ik niet gek te kijken van zo'n onzinverhaal.

Ik heb het overigens ook vaak aan de stok met automobilisten. De meesten bejaarden zijn een absoluut gevaar op de weg en hier zou de overheid keihard moeten optreden door hun rijbewijs af te pakken.

stokie
Forum-lid

stokie 14 sep 2010 14:12

havana schreef:Verhaal is compleet ongeloofwaardig. Zoals bekend is de Telegraaf de krant van de automobilist en daarom sta ik niet gek te kijken van zo'n onzinverhaal.

Ik heb het overigens ook vaak aan de stok met automobilisten. De meesten bejaarden zijn een absoluut gevaar op de weg en hier zou de overheid keihard moeten optreden door hun rijbewijs af te pakken.

Gelukkig is je handtekening "maar ik kan het mis hebben".
Dat heb je ook.. zoals de telegraaflezers generaliseren in hun mening over alle wielrenners, zo generaliseer jij nu over alle bejaarden. Er zijn zat bejaarden die nog prima rijden, maar er is ook een groep die helemaal niet meer prima rijdt.
Als je deze mensen een goed alternatief biedt voor hun autotje, dan zijn ze misschien geneigd om hun auto te laten staan, maar die is er niet..

Wielrenners moeten gewoon opletten en er rekening mee houden dat ze niet gezien worden.. ja, dat betekent extra veel remmen...

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 sep 2010 14:23

Het verhaal klinkt in mijn oren ook ongeloofwaardig. Dat is mijn mening en daar kan over worden geredetwist.

Wat geen mening is, maar gewoon een feit, is dat het verhaal eenzijdig is. Het verhaal van de wielrenner horen we niet. En dat is gewoon slechte journalistiek.
Live fast; die young. mijn blog

thja14
Forum-lid

thja14 14 sep 2010 14:26

Nou Rob volgens mij heeft de wederhoor in dit geval niets met slechte journalistiek te maken, maar meer met het "verdwijnen"van de wielrenner. Als hij zich nu even meldt bij de politie en een jounalist hebben we beide kanten van het verhaal.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

baron062
Forum-lid

baron062 14 sep 2010 14:27

rob74 schreef:Het verhaal klinkt in mijn oren ook ongeloofwaardig. Dat is mijn mening en daar kan over worden geredetwist.

Wat geen mening is, maar gewoon een feit, is dat het verhaal eenzijdig is. Het verhaal van de wielrenner horen we niet. En dat is gewoon slechte journalistiek.

Tja, die wielrenners is nog spoorloos he. Had men moeten wachten met plaatsen van het artikel tot beide partijen gehoord zijn? Dat lijkt me ook niet goed, komt de tegenpartij er nog mee weg ook indien hij niet wordt aangehouden.

bleek
Forum-lid

bleek 14 sep 2010 14:32

Mja, telegraaf is de bron. Sensatie, sensatie! Kan ik niet veel mee.

thja14
Forum-lid

thja14 14 sep 2010 14:35

Bron is niet Telegraaf, maar ook Belgische media, zoals het Nieuwsblad, zonder te willen zeggen dat het dan wel waar is.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Plaats reactie