Wie van de drie???
-
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Ik heb deze week de Cube LITENING SUPER HPC SL besteld . De fiets is uitgerust met de Fulcrum 44 aero wielen. Eens nagevraagd bij Fulcrum wat voor wiel dit is en het blijkt de Quatro te zijn.
In mijn vorige fiets, Scott Speedster 10, had ik de Mavic Ksyrium Elite liggen en deze zijn veel lichter.
Nu ben ik van plan om een nieuw setje wielen aan te schaffen maar ben er niet uit welke. Ik ben eigenlijk best een fan van Mavic maar omdat de fiets geleverd wordt met Fulcrum ben ik toch eens wat verder gaan kijken. Ik wil geen carbon wielen, maken te veel herrie.
Mijn keuze is gevallen op de volgende 3:
Fulcrum Zero
Mavic R-SYS SLR (ben gewoon Mavic fan)
Shimano Dura Ace 9000 C35 (Fiets is volledig Dura Ace, dus waarom niet de wielen)
Ik weet dat de Fulcrums veel goedkoper is maar ik wil gewoon goed spul en bij Fulcrum lijkt dit de beste te zijn (niet carbon).
Thx.
Yeti-alpha
Ik heb deze week de Cube LITENING SUPER HPC SL besteld . De fiets is uitgerust met de Fulcrum 44 aero wielen. Eens nagevraagd bij Fulcrum wat voor wiel dit is en het blijkt de Quatro te zijn.
In mijn vorige fiets, Scott Speedster 10, had ik de Mavic Ksyrium Elite liggen en deze zijn veel lichter.
Nu ben ik van plan om een nieuw setje wielen aan te schaffen maar ben er niet uit welke. Ik ben eigenlijk best een fan van Mavic maar omdat de fiets geleverd wordt met Fulcrum ben ik toch eens wat verder gaan kijken. Ik wil geen carbon wielen, maken te veel herrie.
Mijn keuze is gevallen op de volgende 3:
Fulcrum Zero
Mavic R-SYS SLR (ben gewoon Mavic fan)
Shimano Dura Ace 9000 C35 (Fiets is volledig Dura Ace, dus waarom niet de wielen)
Ik weet dat de Fulcrums veel goedkoper is maar ik wil gewoon goed spul en bij Fulcrum lijkt dit de beste te zijn (niet carbon).
Thx.
Yeti-alpha
Cube Litening Super HPC SL met Selle Italia SLR Tekno flow zadel. Wielen Carbon LesAlpes 4CMC SL
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Gistere een testje mogen ontvangen van craftec
In die test werd het achterwiel van de dura-ace redelijk slap genoemd , mavic is al duidelijk dus dan hou je nog maar ene over in je lijstje
In die test werd het achterwiel van de dura-ace redelijk slap genoemd , mavic is al duidelijk dus dan hou je nog maar ene over in je lijstje
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Ik fiets al een paar jaar met Fulcrum racing 1 en dit zijn superstrakke wielen. Dit jaar net als Koos1978 de Ventoux opgereden (van alle kanten) en afgedaald en heel erg betrouwbaar allemaal. Alleen wat last van plingende spaken maar dat was met een druppeltje siliconen spray zo opgelost.
-
- Forum-lid
Dank jullie voor de reacties. Normaal als ik moet kiezen uit meerdere dingen blijft de duurste over en nu de goedkoopste. Soms is het leven, van de beurs, mooi.
Cube Litening Super HPC SL met Selle Italia SLR Tekno flow zadel. Wielen Carbon LesAlpes 4CMC SL
-
- Forum-lid
Dit is persoonlijk, maar ik hou niet het zoevende geluid dat carbon voorbrengt.
-
- Forum-lid HC
In die fiets vind ik de dura ace mooier staan
of dat dan de c35 moet zijn... de c24 kan ook.
Neem wel een set stijve wielen in deze fiets want de achterkant van het frame is dat bepaalt niet door het confort wat erin zit. en max 2,5cm spacers liever minder, anders veert de vork meer dan in mijn mtb
Moet overigens zeggen dat ik mijn reynolds met 46mm velg echt niet vind zoeven.
of dat dan de c35 moet zijn... de c24 kan ook.
Neem wel een set stijve wielen in deze fiets want de achterkant van het frame is dat bepaalt niet door het confort wat erin zit. en max 2,5cm spacers liever minder, anders veert de vork meer dan in mijn mtb
Moet overigens zeggen dat ik mijn reynolds met 46mm velg echt niet vind zoeven.