Welke fiets zou ik kopen
ik ben vanplan een nieuwe fiets te kopen omdat mijn andere te klein is, de fiets mag niet meer kosten dan 600 euro.
Welke van deze fietsen zou de beste keuze zijn van uitelijk en van materiaal?
- Bianchi Via Nirone Sora triple 2010 ( 599 euro)
- Giant Defy ltd. 2010 zwart of wit ( 549 euro)
- Trek 1.2T 2010 (549 euro)
als je een betere fiets weten mogen julie het altijd zeggen
(de prijzen heb ik allemaal van Math salden)
Welke van deze fietsen zou de beste keuze zijn van uitelijk en van materiaal?
- Bianchi Via Nirone Sora triple 2010 ( 599 euro)
- Giant Defy ltd. 2010 zwart of wit ( 549 euro)
- Trek 1.2T 2010 (549 euro)
als je een betere fiets weten mogen julie het altijd zeggen
(de prijzen heb ik allemaal van Math salden)
-
- Forum-lid
Als je voor dat budget wilt kopen zou ik vaart maken. Het zijn de laatste voorraadmodelletjes bij Salden. De bianchi nirone met sora kostte 2 weken geleden nog 849 euro bijvoorbeeld. Ook nog maar in een paar maten te krijgen.
Oentje, houd er rekening mee dat als je voor deze prijs een nieuwe fiets koopt, dat je onderdelen van mindere kwaliteit zijn. Sora onderdelen schakelen minder goed en bevatten plastic onderdelen volgens mij. Dat gaat minder lang mee. Je zou dus ook kunnen overwegen om een tweedehands fiets te zoeken voor hetzelfde bedrag. Dat is even zoeken tot je de juiste hebt gevonden, maar dan heb je wel beter materiaal.
(hou trouwens ook rekening met de extra kosten voor schoenen, helm, pedalen, kleding, etc.)
(hou trouwens ook rekening met de extra kosten voor schoenen, helm, pedalen, kleding, etc.)
de fiets die ik nu heb heeft ook sora en dat valt heel goed mee en schoenen, helm, kleding en pedalen heb ik al.
ik had al een racefiets sinds mijn 12. Maar die is te klein, nu ben ik vijftien en moet ik mijn fiets zelf betalen dus daarom is mijn budget zo klein
ik had al een racefiets sinds mijn 12. Maar die is te klein, nu ben ik vijftien en moet ik mijn fiets zelf betalen dus daarom is mijn budget zo klein
-
- Forum-lid
Edo schreef:Oentje, houd er rekening mee dat als je voor deze prijs een nieuwe fiets koopt, dat je onderdelen van mindere kwaliteit zijn. Sora onderdelen schakelen minder goed en bevatten plastic onderdelen volgens mij. Dat gaat minder lang mee. Je zou dus ook kunnen overwegen om een tweedehands fiets te zoeken voor hetzelfde bedrag. Dat is even zoeken tot je de juiste hebt gevonden, maar dan heb je wel beter materiaal.
+1 Als ik in jouw situatie zat zou ik zeker een 2e hands kopen. Veel mensen verkopen in deze tijd hun fiets omdat ze een ander (nieuwe collectie) op het oog hebben. Dan heb je misschien een fiets met een mooie Ultegra groep ofzo voor dat geld!
Gezien de leeftijd van TS kan Sora prima. Tegen de tijd dat de boel versleten is, is het frame waarschijnlijk weer te klein. Bij tweedehands moet je geluk hebben ergens tegenaan te lopen, waarbij je niet direct ook nog geld moet investeren in nieuwe cassette + ketting oid.
What doesn\'t kill you, makes you stronger
ik ben niet zo geneigt om een 2e hands te kopen. je weet nooit wat die fiets al heeft meegemaakt en meestal komen er naa een paar maanden mankementen op die me veel geld kosten. En ik kan nog sparen om die sora na een tijdje te laten vervangen voor een shimao ultegra ofzo
Nee inderdaad, als je nu 15 bent dan ben je sneller weer aan een andere fiets toe. Sparen en dan later Ultegra erop zetten zou ik niet doen; zo'n losse groep is duur en je wil dan toch waarschijnlijk een grotere fiets.
Stoer trouwens dat je op deze leeftijd al zo lang fietst en nu van je eigen geld een fiets gaat kopen. Ik heb op mijn 17e mijn eerste racefiets gekocht, ook van eigen geld, en was er erg trots op.
Stoer trouwens dat je op deze leeftijd al zo lang fietst en nu van je eigen geld een fiets gaat kopen. Ik heb op mijn 17e mijn eerste racefiets gekocht, ook van eigen geld, en was er erg trots op.
ja maar ik ben al zo goed als volgroeid ik ben ook al 1m87 2 jaar geleden zij de dokter dat ik maximum 1m80 zou worden. dus zoveel zal ik wel nietmeer groeien.
en ik moet ofwel zelf een nieuwe fiets kopen ofwel stoppen want veel steun van mijn ouders krijg ik niet. mijn vorige fiets heb ik ook zelf moeten betalen. ik fiets ook altijd in mijn eentje.
en ik moet ofwel zelf een nieuwe fiets kopen ofwel stoppen want veel steun van mijn ouders krijg ik niet. mijn vorige fiets heb ik ook zelf moeten betalen. ik fiets ook altijd in mijn eentje.
ik heb een andere fiets gezien die me ook wel aanstaat ( zie onderstaande link) maar ik weet niet of hij wel zo goed is, ik kan mijn budget verhogen tot 800 euro voor deze fiets
http://www.janssenfietsplezier.be/produ ... ct_id=3782
http://www.janssenfietsplezier.be/produ ... ct_id=3782