Beste forumleden,
Na een jaar veel topics te volgen en informatie te vergaren ( waarvoor dank!) een account aangemaakt.
Ik heb een jaartje geploeterd op een véél te grote Bulls Vultura 2 afgemonteerd met sora, mij als leek laten 'aansmeren' bij fietsenwinkel, maakt niet uit waar...
Soit, nu dus een nieuwe fiets gekocht omdat de fiets microbe er niet meer uit wil en ik niet wil blijven ploeteren.
Het is dus een Bianchi 1885 geworden. Heb er, dankzij het super Belgisch weer, nog maar 70 km mee kunnen rijden maar wat een verschil... Ben er zeer tevreden van en de celeste kleur is gewoon njammie ( ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn)
nog leden met deze fiets?
Wat ziijn jullie bevindingen , mag gaan van kader tot afmontage, tot...
Wat je erover kwijt wil...
Grtz,
rame 1885 Alu Carbon - B4P
Voorvork Bianchi Carbon Alu FN11 B4P - 1.1/8”
Balhoofd Fsa ZS4-CUSTOM Semi Integrated
Shifters Campagnolo VELOCE
Achter derailleur Campagnolo VELOCE
Voor derailleur Campagnolo VELOCE
Crankstel FSA GOSSAMER MegaExo 53/39
Ketting Kmc DX10SC
Cassette Campagnolo VELOCE 12/25
Remmen Campagnolo VELOCE
Remgrepen integrated
Achter Naaf Fac Michelin RACING 28H
Voor Naaf Fac Michelin RACING 28H
Velgen Ambrosio WS 23 - Black
Banden Vittoria ZAFFIRO 700x23c
Stuurpen RC DA-32 3D - Forged alloy
Stuur Dedaelementi Big Piega
Stuurlint Bike Ribbon cork
Zadelpen RC SP-928-G Carbon fiber - 31.6mm
Zadel Fizik Pave CX sport
Pedalen NO
Bidonhouder Aluminium
BIANCHI 1885 VELOCE
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!
Maar er is al een heel topic speciaal en alleen gewijd aan het merk Bianchi,
jouw fiets past daar prima bij >>
Bianchi Site
Maar er is al een heel topic speciaal en alleen gewijd aan het merk Bianchi,
jouw fiets past daar prima bij >>
Bianchi Site
-
- Forum-lid
Een van mijn fietsmaatjes heeft ook een Bianchi 1885 Veloce, gekocht in 2007.
Hij is er goed over te spreken.
Hij heeft op mijn advies voor Campa gekozen omdat ik hem eventueel kan helpen met reservedelen of reparaties.
Dit is echter nog niet nodig geweest, alles is heel gebleven.
Het afstellen is wel een redelijke klus geweest vanwege rugproblemen bij de gebruiker, maar het is toch gelukt.
De meting was een goede leidraad maar we zijn toch iets lager en korter uitgekomen dan voorspeld was.
De FM heeft hierbij volledig meegewerkt, we hebben drie stuurpennen erop gehad.
Hulde dus voor Hopmans in BoZ.
Dit is overigens niet de eerste keer dat ze mij netjes hebben geholpen, wel is belangrijk dat je goed uitlegt wat er aan de hand is en wat je wensen zijn.
Hij is er goed over te spreken.
Hij heeft op mijn advies voor Campa gekozen omdat ik hem eventueel kan helpen met reservedelen of reparaties.
Dit is echter nog niet nodig geweest, alles is heel gebleven.
Het afstellen is wel een redelijke klus geweest vanwege rugproblemen bij de gebruiker, maar het is toch gelukt.
De meting was een goede leidraad maar we zijn toch iets lager en korter uitgekomen dan voorspeld was.
De FM heeft hierbij volledig meegewerkt, we hebben drie stuurpennen erop gehad.
Hulde dus voor Hopmans in BoZ.
Dit is overigens niet de eerste keer dat ze mij netjes hebben geholpen, wel is belangrijk dat je goed uitlegt wat er aan de hand is en wat je wensen zijn.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
@ Gijs, heb foto maar weet niet hoe ik hem kan uploaden...
@ Swoosh, mijn excuses.. miss kan een moderator dit topic rechtstreeks naar daar verplaatsen...
@ Campa, Leuk om te horen.. heb ook bewust voor campa gekozen, waarmee ik niet wil zeggen dat Shimano minder is maar voel mij er beter bij...
Grtz,
@ Swoosh, mijn excuses.. miss kan een moderator dit topic rechtstreeks naar daar verplaatsen...
@ Campa, Leuk om te horen.. heb ook bewust voor campa gekozen, waarmee ik niet wil zeggen dat Shimano minder is maar voel mij er beter bij...
Grtz,
Hallo,ik heb ook een 1885 alu carbon van 2008,de celeste versie met zwarte letters op witte achtergrond.
Was eerst afgemonteerd met Record 11 speed maar omdat ik hem nu gebruik als tweede fiets(winter) heb ik er een Veloce laten op monteren
Hij rijd zeer goed,ik heb er zelfs een beter gevoel op dan op mijn 928 SL van dit jaar,niettegenstaande ze allebei hetzelfde staan afgesteld.
Veel succes ermee!!
Was eerst afgemonteerd met Record 11 speed maar omdat ik hem nu gebruik als tweede fiets(winter) heb ik er een Veloce laten op monteren
Hij rijd zeer goed,ik heb er zelfs een beter gevoel op dan op mijn 928 SL van dit jaar,niettegenstaande ze allebei hetzelfde staan afgesteld.
Veel succes ermee!!
Nb
Gefeliciteerd Narlox... het is een echte bjoetie!
Heb besloten om mijn 11 jaar oude Bianchi (replica waar Pantani nog de Tour mee gewonnen heeft) een welverdiende rust te gunnen. Met pijn in het hart want heb er altijd graag mee gereden...
Ben vandaag naar een grote fietsenhandel in Aalst geweest (reclame maken mag niet zeker hé ;o)) waar de 1885 met Veloce in reclame staat. Ging aanvankelijk eens kijken voor de Infinito maar de prijs schrikt me toch wel af... meer dan 2000 euro is me echt wel te veel...
Ik ga maandag eens contact met hen opnemen of ze mijn maat nog hebben, want ik ben er echt wel door gecharmeerd...
In ieder geval... succes ermee...
Viva Celeste!!
Heb besloten om mijn 11 jaar oude Bianchi (replica waar Pantani nog de Tour mee gewonnen heeft) een welverdiende rust te gunnen. Met pijn in het hart want heb er altijd graag mee gereden...
Ben vandaag naar een grote fietsenhandel in Aalst geweest (reclame maken mag niet zeker hé ;o)) waar de 1885 met Veloce in reclame staat. Ging aanvankelijk eens kijken voor de Infinito maar de prijs schrikt me toch wel af... meer dan 2000 euro is me echt wel te veel...
Ik ga maandag eens contact met hen opnemen of ze mijn maat nog hebben, want ik ben er echt wel door gecharmeerd...
In ieder geval... succes ermee...
Viva Celeste!!