Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Diefstal

lieke
Forum-lid

lieke 12 sep 2010 01:43

Hallo,

Ik heb al wel e.e.a. voorbij zien komen maar niet veel recents. Wat doen jullie als diefstalpreventie?!

Gisteren zijn in zuid Italie (Ostuni) onze 2 mountainbikes van de fietsendrager (op de kogel) af gestolen. Sloten doorgeknipt en foetsie. Natuurlijk aangifte gedaan voor de verzekering maar die fietsen zien we niet terug helaas. Wat kan ik doen om dit soort situaties te voorkomen?!

Gebeurde:
Op doorreis van de ene locatie naar de andere. 3 uur gestopt in Ostuni om te lunchen, daar op een openbare (ogenschijnlijk) redelijk drukke parkeerplaats geparkeerd in het centrum van de stad. 3 uur later, na de lunch, fietsen weg. :(
Een van de fietsen was pas 2 weken oud en had nog geen 80km op de teller.. :'( Ik hoop dat de verzekering nog wat vergoedt..

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 12 sep 2010 01:48

Beetje flauw misschien, maar ik zou me niet zo lekker voelen om mijn fiets 3 uur niet in het oog te hebben. Ik zou dan kiezen voor een plek, waar je in ieder geval zicht hebt op de fiets.
Verder helpt niet veel denk ik. Als ze al een slot met gemak doorknippen....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

lieke
Forum-lid

lieke 12 sep 2010 02:07

Plantagenet schreef:Beetje flauw misschien, maar ik zou me niet zo lekker voelen om mijn fiets 3 uur niet in het oog te hebben. Ik zou dan kiezen voor een plek, waar je in ieder geval zicht hebt op de fiets.

Helaas is er in Italiaanse dorpen/stadjes meestal niet de mogelijkheid om met de auto in het centrum te komen. Dit was de dichtsbijzijnde parkeerplaats. Immers was het al 8 jaar goed gegaan met de fietsen achterop in Italie.. Maargoed, je hoeft maar 1x pech te hebben.. :(

toontje68
Forum-lid

toontje68 12 sep 2010 11:08

Dat zijn mindere fraaie berichten! Altijd je auto incl. fietsen in het zicht zetten.. Als er geen mogelijkheid is ,dan pakken wij meestal een ander plek en die zijn er meestal genoeg.
Hopelijk komt het nog goed met de verzekering, maar het kost altijd geld..
Suc6 ermee.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

whocares
Forum-lid

whocares 12 sep 2010 11:11

Misschien een tip voor de volgende keer , de fietsen meenemen zodat je toch in het zicht hebt . Te laat voor deze keer , maar voor de volgende keer wel. Het geeft geen 100 % garantie , maar je hebt ze dan tenminste wel in het zicht en kunt eventueel reageren .

Het kost wel wat tijd , maar de rompslomp van aangifte doen kost ws meer tijd .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 12 sep 2010 12:22

Plantagenet schreef:Beetje flauw misschien, maar ik zou me niet zo lekker voelen om mijn fiets 3 uur niet in het oog te hebben. Ik zou dan kiezen voor een plek, waar je in ieder geval zicht hebt op de fiets.

Vind ik ook. Ik ga elk jaar naar Italie, en reis daar ook veel met de auto. De auto met fiets achterop verlies ik geen moment uit het oog bij een stop!

daanilio
Forum-lid

daanilio 12 sep 2010 12:36

Heel vervelend van de diefstal. Zelf zorg ik altijd dat ik de fietsen in het zicht heb anders ga ik niet met een lekker gevoel ergens lunchen ofzo.
Hopelijk krijg nog wat terug van de verzekering.

lieke
Forum-lid

lieke 12 sep 2010 19:56

Naja.. fietsen meenemen was geen optie. De auto stond rechtsonder en wij moesten ongeveer bovenop de berg zijn bij de cathedraal, daar waren de restaurantjes allemaal. 500 mtr klimmen met de fietsen op steile straatjes en veel trappen was niet echt een optie voor ons. Naja..

Afbeelding

Trouwens aangifte was in 20 min gepiept dus dat viel reuze mee..

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 13 sep 2010 13:10

Toen ik in Frankrijk was heb ik de fietsen vaak in de auto gelegd. Of anders in de tent, met 'n paar sloten eromheen. De sociale controle op die camping was vrij groot.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 13 sep 2010 13:46

Tuurlijk is het triest! Maar vooral in het zuiden van Italie (arm) kun je dit een beetje verwachten.. Niet dat het je eigen schuld is, jij bent het slachtoffer in deze, maar toch..

shelleke81
Forum-lid

shelleke81 13 sep 2010 15:09

Ben het met de meeste posters eens, echter blijf ik van mening dat het niet nodig zou moeten zijn... Als iedereen nou eens met zijn tengels van de spullen van een ander af zou blijven....... Kun je wellicht via je reisverzekering iets proberen??
Sterkte ermee iig!
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage

thja14
Forum-lid

thja14 13 sep 2010 15:21

Antwoord op jouw vraag. Ik neem mijn fiets alleen nog mee in een auto, nooit achterop een auto. Als hij niet in mijn auto past gaat hij niet mee, dan huur ik terplaatse wel wat.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Plaats reactie