Hoi,
Ik ben opzoek naar de correcte (meest logische) maatvoering voor mijn aangelaste voorderailleurnok.
Ik heb een custom made frame van titanium, met aangelaste voorderailleurnok. De afstand tussen center bottom bracket en de begin van de nok is 140mm. In de praktijk bleek de voorderailleur niet laag genoeg te kunnen worden afgesteld als ik met een compact rijd.
Nu heb ik de fiets gestript en het frame verzonden, maar ik ben vergeten te meten hoeveel te hoog mijn voorderailleur zat. Onhandig, want dan had ik voor een nieuw frame deze maat kunnen laten aanpassen.
Wie kan mij vertellen welke afstand ‘normaal’ is of wat de afstand bij jouw fiets is of waar de afstand van afhnant. Het staat bij mij op de detail geometrie tekening van de producent: 140mm dus.
Een voorderailleurnok met klem gebruiken is in dit geval (nog) geen oplossing.
Alvast dank voor de moeite.
Groet
Hoogte voorderailleurnok
Ik heb 1 frame met een aanslasnok, de onderkant van de sleuf zit 135 mm boven hart bracket.
Hier past een standaard voorderailleur op met 48 t/m 53 tands of misschien nog wel groter.
Hangt mede af van derailleurmodel en lengte sleuf.
Ps je snapt nu waarom ik bij mijn maatframe maar gevraagd heb om dat ding weg te laten, ik wil niet ergens aan vastzitten.
Hier past een standaard voorderailleur op met 48 t/m 53 tands of misschien nog wel groter.
Hangt mede af van derailleurmodel en lengte sleuf.
Ps je snapt nu waarom ik bij mijn maatframe maar gevraagd heb om dat ding weg te laten, ik wil niet ergens aan vastzitten.
Cheap light strong, choose two