Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Radioshack_naar_CAS

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 10 sep 2010 17:16

Stel je bent sponsor van een Pro Tour Team, dan nog blijkt dat geen garantie voor jou te zijn om aan alle belangrijke wielerevenementen mee te mogen doen. En dat is nu precies wat jij als sponsor juist wil: exposure. Een PTT wordt je niet zo maar, de UCI waakt over de qualiteit en balloteert streng. Jij financiert navenant. Echter, de UCI organiseert niet alle evenementen en blijkt geen zeggenschap te hebben over de startlijst van wedstrijden die door commerciele evenementen-organisaties worden georganiseerd. En dat zijn er nogal wat.
Eigenlijk ben je als wielersponsor met Russisch roulette bezig. Waarom is profsport vaak zo onprofessioneel georganiseerd?

http://www.volkskrant.nl/sport/article1 ... Lombardije
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 10 sep 2010 18:15

Er is inderdaad wel het één en ander aan te merken op de uitnodigingen. Maar in dit geval heeft Radioshack het wel een beetje aan zichzelf te danken. Er was in het voorjaar immers de afzegging voor de Giro d'Italia, omdat de Tour of California belangrijker gevonden werd en er geen volwaardig team in Italië kon starten. De Ronde van Lombardije kent dezelfde organisator, namelijk RCS. Die afzegging van RSH lijkt dus een hele dure te gaan worden.

Niettemin vind ik het een goede zaak dat ze naar het CAS stappen. Hopelijk schept dat duidelijkheid voor wat betreft de selectiecriteria. Wel een beetje jammer dat The Shack op zoek gaat naar financiële compensatie, en niet alsnog naar een startbewijs.

Ik weet er het fijne niet van, maar voor wedstrijden van de 'historische kalender' hebben PT-ploegen géén automatisch startrecht volgens mij.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 10 sep 2010 19:09

Ik viel steil achterover toen ik las dat Radioshack dat stomme rondje in Italie niet wilde rijden, omdat ze graag in California zaten (je kunt ook een tweede ploeg sturen, maar die logica is Bruyneel vreemd). En daar plukken ze nu de vruchten van. De beschuldigingen aan het adres van Armstrong en Bruyneel helpen niet, het akkefietje met de zwarte shirts in de Tour ook niet. Sportief gezien vindt ik het niet erg. Radioshack heeft het hele jaar al rondgereden als een stel schildpadden die eigenlijk helemaal niet willen fietsen. Ja, de Tour en een paar rittenkoersen daarvoor. Maar we hadden juist afgesproken dat dat anders moet.

Los daarvan toont dit nog maar eens aan dat het huidige systeem niet werkt. Het is een mix van de situatie van vroeger (iedereen vrij) en de ProTour (hard, maar duidelijk). Als je ook ziet wat voor een ploegen wel naar Lombardije mogen, en ploegen als Radioshack en Vacansoleil niet... Onbegrijpelijk.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 sep 2010 20:59

ponsteen schreef:Ik viel steil achterover toen ik las dat Radioshack dat stomme rondje in Italie niet wilde rijden, omdat ze graag in California zaten (je kunt ook een tweede ploeg sturen, maar die logica is Bruyneel vreemd). En daar plukken ze nu de vruchten van. De beschuldigingen aan het adres van Armstrong en Bruyneel helpen niet, het akkefietje met de zwarte shirts in de Tour ook niet. Sportief gezien vindt ik het niet erg. Radioshack heeft het hele jaar al rondgereden als een stel schildpadden die eigenlijk helemaal niet willen fietsen. Ja, de Tour en een paar rittenkoersen daarvoor. Maar we hadden juist afgesproken dat dat anders moet.

Los daarvan toont dit nog maar eens aan dat het huidige systeem niet werkt. Het is een mix van de situatie van vroeger (iedereen vrij) en de ProTour (hard, maar duidelijk). Als je ook ziet wat voor een ploegen wel naar Lombardije mogen, en ploegen als Radioshack en Vacansoleil niet... Onbegrijpelijk.


Als ik me niet vergis had Radioshack wel een ploeg voor de Giro maar is het de Giro-organisator die ze weigerde omdat in die ploeg niet de verwachte kleppers (Leipheimer, Armstrong of dergelijke) zaten... En misschien heb jij het niet gezien maar Radioshack heeft in andere koersen wel degelijk gereden hoor; om een voorbeeld te geven, een vriend van mij, Ben Hermans, won de koninginnerit in de Ronde van België, en niet door als een "schildpad" rond te rijden.

Vacansoleil is zich met het aantrekken van Ricco, Leukemans en dergelijke besproken figuren niet bepaald populair aan 't maken. Als de ploegen het wielrennen niet opkuisen, proberen sommige organisaties dat dan maar te doen.

Hoe dan ook moet er meer duidelijkheid komen, dat is al jaren geweten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 11 sep 2010 21:31

quote "Vacansoleil is zich met het aantrekken van Ricco, Leukemans en dergelijke besproken figuren niet bepaald populair aan 't maken. Als de ploegen het wielrennen niet opkuisen, proberen sommige organisaties dat dan maar te doen. "
Dat noem ik nu hypocriet. Net of de rest zo schoon rijdt/reed kom op zeg. Schone schijn!
Ik vind VC een veel leukere ploeg dan de Rabo zeker door/met figuren als Rico en onze vriend Johnnie H.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 sep 2010 22:24

C a s r a n schreef: Als ik me niet vergis had Radioshack wel een ploeg voor de Giro maar is het de Giro-organisator die ze weigerde omdat in die ploeg niet de verwachte kleppers (Leipheimer, Armstrong of dergelijke) zaten...
Als ik het me goed herinner twitterde LA dat RSH zelf niet de Giro wilde rijden en niet zoals de Giro-organisatie wilde laten doen blijken dat men RSH niet wilde uitnodigen.

C a s r a n schreef: Hoe dan ook moet er meer duidelijkheid komen, dat is al jaren geweten.


zeker! alhoewel je van sommige landen/organisaties een bepaald chauvinisme er toch nooit uitkrijgt....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 sep 2010 00:06

ilfalco2004 schreef:quote "Vacansoleil is zich met het aantrekken van Ricco, Leukemans en dergelijke besproken figuren niet bepaald populair aan 't maken. Als de ploegen het wielrennen niet opkuisen, proberen sommige organisaties dat dan maar te doen. "
Dat noem ik nu hypocriet. Net of de rest zo schoon rijdt/reed kom op zeg. Schone schijn!
Ik vind VC een veel leukere ploeg dan de Rabo zeker door/met figuren als Rico en onze vriend Johnnie H.

Ik steek voor geen enkele Pro Tour ploeg of ploegen op dat niveau mijn hand in het vuur, maar ploegen die een hoopje van die figuren samen met open armen ontvangen geven blijk dat ze eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in een proper wielrennen. Wat is er nu leuk aan een ploeg als Vacansoleil waarvan ik de prestaties nog véél véél minder betrouw dan die van andere ploegen?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

eelcoz

eelcoz 12 sep 2010 00:11

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 05 dec 2011 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 sep 2010 00:18

C a s r a n schreef:
ilfalco2004 schreef:quote "Vacansoleil is zich met het aantrekken van Ricco, Leukemans en dergelijke besproken figuren niet bepaald populair aan 't maken. Als de ploegen het wielrennen niet opkuisen, proberen sommige organisaties dat dan maar te doen. "
Dat noem ik nu hypocriet. Net of de rest zo schoon rijdt/reed kom op zeg. Schone schijn!
Ik vind VC een veel leukere ploeg dan de Rabo zeker door/met figuren als Rico en onze vriend Johnnie H.

Ik steek voor geen enkele Pro Tour ploeg of ploegen op dat niveau mijn hand in het vuur, maar ploegen die een hoopje van die figuren samen met open armen ontvangen geven blijk dat ze eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in een proper wielrennen. Wat is er nu leuk aan een ploeg als Vacansoleil waarvan ik de prestaties nog véél véél minder betrouw dan die van andere ploegen?


Je doelt neem ik aan op Klöden en Leipheimer, de pakhazen van de schildpadden ploeg? Open je ogen, overal rijden (ex) pakhazen rond, enige verschil is dat Rico toevallig officieel gepakt is en een hele hoop anderen niet (inclusief LA zelf).

Ben het overigens met je eens dat "schildpadden ploeg" de ploeg tekort doet, in de Dauphiné reed bijvoorbeeld Brajkovic nog erg sterk maar over het gehele seizoen hebben ze toch zeker ondermaats gepresteerd als je naar het roster kijkt.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 sep 2010 00:18

@ havana: Dat zet ik nu toch net, dat het in het volledige wielrennen zit. Alleen zijn er ploegen die er inspanningen voor doen, of toch minstens de schijn hoog houden, en ploegen die het eigenlijk geen moer kan schelen. Het is dom, want over het wielrennen hangt momenteel een bijzonder negatief imago; als ze dat min of meer zuiver zouden kunnen houden dan konden ze sponsorbudgetten maal twee of drie verwachten.

eelcoz schreef:Diep treurig om te lezen dat voor sommigen het aloude adagio 'Eens een dief, altijd een dief' nog altijd geldt.



Dooddoener kerel, slechte debattechniek.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5803
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2010 00:51

Beetje een dilemma: moet, of liever mag je, "bedriegers" die hun straf uitgezeten hebben blijven straffen ???
Ik vind de mij soms tegenover wielrenners extra streng als tegenover andere en dikwijls gevaarlijker elementen in de mij.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

eelcoz

eelcoz 12 sep 2010 19:56

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 05 dec 2011 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie