Ik heb dus zoals de titel al vermeld een rock shox reba vork in mn mtb.
Nu wil sinds kort de voorvork niet meer in de lock stand, hendel op stuur kan ik wel bewegen, op de vork beweegt alles ook maar net dat laatste stukje in de lock dat wil ie dus niet.
Wat is er aan de hand?? te weinig olie, of is dit een bekend probleem??
rock shox reba onderhoud
Dat ding stuitert al 2 jaar rond en in die 2 jaar is hij nog niet verder gekomen dan 300km.
Wat ik me ook af vraag is de vork zelf makkelijk te servicen, lucht kun je er gewoon bij pompen maar hoe service je de olie en wat voor olie gaat erin???
Wat ik me ook af vraag is de vork zelf makkelijk te servicen, lucht kun je er gewoon bij pompen maar hoe service je de olie en wat voor olie gaat erin???
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..
.......\\<,
....( )/ ( )..
Zelf servicen is best te doen.
Heb van 't weekeind mijn Reba voor het eerst zelf onder handen genomen. Verse olie en de seals/ringen even nalopen en schoonmaken. Kwestie van goed opzoeken op internet en de handleiding van rock shox erbij houden. Staat netjes stap voor stap uitgelegd wat je moet doen.
Vorig jaar heb ik het uitbesteed maar toen duurde het 8 weken voor ik hem terughad ( verhalen als onderdelen niet binnen en werkplaats met vakantie ) Daardoor heb ik besloten om het dit jaar zelf maar te doen.
Gewoon 2 rechter handen, voorkennis op internet,de juiste onderdelen/smeermiddelen en niet bang zijn om iets kapot te maken. ( doe je uiteindelijk toch ooit wel een keer )
Grt,
Leon
Heb van 't weekeind mijn Reba voor het eerst zelf onder handen genomen. Verse olie en de seals/ringen even nalopen en schoonmaken. Kwestie van goed opzoeken op internet en de handleiding van rock shox erbij houden. Staat netjes stap voor stap uitgelegd wat je moet doen.
Vorig jaar heb ik het uitbesteed maar toen duurde het 8 weken voor ik hem terughad ( verhalen als onderdelen niet binnen en werkplaats met vakantie ) Daardoor heb ik besloten om het dit jaar zelf maar te doen.
Gewoon 2 rechter handen, voorkennis op internet,de juiste onderdelen/smeermiddelen en niet bang zijn om iets kapot te maken. ( doe je uiteindelijk toch ooit wel een keer )
Grt,
Leon
2011 Lapierre X control, X9
2010 Koga Flyer, 105/ultegra, Fulcrum R3
2007 Focus Cross Team, DA/Ultegra
2010 Koga Flyer, 105/ultegra, Fulcrum R3
2007 Focus Cross Team, DA/Ultegra
Het is inderdaad niet moeilijk om de vork te servicen, maar ik mijn geval was de lucht servicen voldoende.
Is de olie, ik geloof dat het 5wt en 15wt was, ook verkrijgbaar bij motorzaken of heb je echt de olie nodig van de fietsenmaker?
Is de olie, ik geloof dat het 5wt en 15wt was, ook verkrijgbaar bij motorzaken of heb je echt de olie nodig van de fietsenmaker?
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..
.......\\<,
....( )/ ( )..
Ik heb 't geheel bij bike-components.de besteld. ca 25 voor de ringen en dacht iets van 5-10 eur voor de olie... Heb 't al een tijdje geleden laten meekomen met andere bestelling. Weet de exacte prijzen niet meer.
De olie die ik heb gebruikt is alleen 5 WT ( 2 soorten olie vond ik overdreven. Ik heb gewoon mijn rebound wat "langzamer" gedraaid bij de dunnere olie, Was even afstellen maar lijkt nu ook naar smaak/behoren te werken) Niet helemaal volgens het boekje maar zie er persoonlijk geen schadelijke gevolgen van komen.
Kwam erop neer dat ik grofweg de helft van het geld van een externe service kwijt was en ik hem maar een paar uurtjes "mis"
De olie die ik heb gebruikt is alleen 5 WT ( 2 soorten olie vond ik overdreven. Ik heb gewoon mijn rebound wat "langzamer" gedraaid bij de dunnere olie, Was even afstellen maar lijkt nu ook naar smaak/behoren te werken) Niet helemaal volgens het boekje maar zie er persoonlijk geen schadelijke gevolgen van komen.
Kwam erop neer dat ik grofweg de helft van het geld van een externe service kwijt was en ik hem maar een paar uurtjes "mis"
2011 Lapierre X control, X9
2010 Koga Flyer, 105/ultegra, Fulcrum R3
2007 Focus Cross Team, DA/Ultegra
2010 Koga Flyer, 105/ultegra, Fulcrum R3
2007 Focus Cross Team, DA/Ultegra