Boardman
- Jaap Telder
- Forum-lid
Aangezien er in de rubriek Racefietsen geen Boardman topic bestaat hier een voorzet.
Vraag me af of er meerdere Boardman bezitters zijn. Zo ja, lijkt me leuk om foto's te delen.
Er hebben wel eens artikelen gestaan in "Fiets" over Chris Boardman (werelduurrecord) en over bv. de juiste zit op de fiets. In het verlengde hiervan het fietsmerk Boardman. Ook gebruikt door UnitedHealthcare Pro Cycling Team, die ook gereden hebben/rijden? in het Pro Tour circuit.
Heb een frame besteld in Engeland (niet bij Wiggle), de SLR 9.8 non-ISP, dus met gewone zitbuis. (Wordt zo als los frame verkocht.)
Gewicht 895 gram, kan een mooi fietsje worden Heb ik weer wat te doen in de donkere dagen die komen gaan.
Frame is ook gebruikt door UnitedHealthcare Pro Cycling Team dus zal voor mij als recreant toerfietser goed genoeg zijn
Ben benieuwd wat deze fiets "doet" in vergelijk met mijn andere fietsen (Scott, Canyon en Pinarello)
http://cyclingtips.com.au/2012/05/board ... -8-review/
Vraag me af of er meerdere Boardman bezitters zijn. Zo ja, lijkt me leuk om foto's te delen.
Er hebben wel eens artikelen gestaan in "Fiets" over Chris Boardman (werelduurrecord) en over bv. de juiste zit op de fiets. In het verlengde hiervan het fietsmerk Boardman. Ook gebruikt door UnitedHealthcare Pro Cycling Team, die ook gereden hebben/rijden? in het Pro Tour circuit.
Heb een frame besteld in Engeland (niet bij Wiggle), de SLR 9.8 non-ISP, dus met gewone zitbuis. (Wordt zo als los frame verkocht.)
Gewicht 895 gram, kan een mooi fietsje worden Heb ik weer wat te doen in de donkere dagen die komen gaan.
Frame is ook gebruikt door UnitedHealthcare Pro Cycling Team dus zal voor mij als recreant toerfietser goed genoeg zijn
Ben benieuwd wat deze fiets "doet" in vergelijk met mijn andere fietsen (Scott, Canyon en Pinarello)
http://cyclingtips.com.au/2012/05/board ... -8-review/
Leuk!
Ik heb vorige winter zo'n zelfde Boardman opgebouwd.
Hij bevalt mij prima.
Zie ook http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... an#p803798
Heb dit frame 2 maal opgebouwd omdat ik de eerste keer de verkeerde maat heb gekregen.
Ik heb hem bij BikeScience gekocht
Hier zal je veel plezier aan beleven. Succes met het zoeken naar onderdelen en met het opbouwen!
Hij bevalt mij prima.
Heb dit frame 2 maal opgebouwd omdat ik de eerste keer de verkeerde maat heb gekregen.
Ik heb hem bij BikeScience gekocht
Hier zal je veel plezier aan beleven. Succes met het zoeken naar onderdelen en met het opbouwen!
Laatst gewijzigd door ric op 17 nov 2013 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
- Jaap Telder
- Forum-lid
Mooi voorbeeld voor mij! Prachtig opgebouwd.ric schreef:Leuk!
Hij bevalt mij prima.
Ben bang dat ik de 6,5kg van jouw fiets niet ga halen, zal wel een kilootje meer worden.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Jaap Telder
- Forum-lid
Zal ik zeker doen!rene schreef:Mooi frame Jaap , daar wil ik wel een plaatje van zien als ze klaar is !
Afmontage wordt grotendeels Ultegra 6700 compact (donker grijs) gecombineerd met Shimano 105 remmen en shifters en Zipp wielen.
Update: alleen de ketting nog monteren en klaar!
Zaterdag wellicht fietsen en foto's maken
- Jaap Telder
- Forum-lid
Mooi! bike!
Veel plezier ermee
Heb je een standaard derailleurklem gebruikt?
Bij mij kwam die niet mooi uit bij die "deuk" in het frame. Ik heb toen een klem gekocht waar de derailleur onderaan gemonteerd kon worden.
En wat voor BB zit erin?
Veel plezier ermee
Bij mij kwam die niet mooi uit bij die "deuk" in het frame. Ik heb toen een klem gekocht waar de derailleur onderaan gemonteerd kon worden.
En wat voor BB zit erin?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
- Jaap Telder
- Forum-lid
Ja, gewoon de "normale" klem, past wel.ric schreef:Mooi! bike!
Veel plezier ermee
En wat voor BB zit erin?
Jouw klem staat mooier vanwege de zwarte kleur.
Misschien ga ik die van mij nog wel vervangen, dank voor de tip
BB: BB30 Conversieset van KCNC, van BB30 naar 24mm Shimano.
Zeer gemakkelijk te monteren, zijn nu gewoon buitenboordlagers die je normaal kan aandraaien zoals de standaard buitenboordlagers van Shimano.