cyclocross parcours gezocht
Hoi , ben nieuw op forum, maar wie kan me vertellen waar ik een cyclocross parcours kan vinden in zuid Holland. Heb net een nieuwe RED BULL X-LITE Cross AL-2000 AM Compact cyclocrosser gekocht om ook in de herfst / winter te kunnen fietsen. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen
veel plezier met m\'n wilier !
-
- Forum-lid
als je niet naar limburg gaat wel. Een cyclocrosser heeft alleen nauwelijks remmen, is minder vergeeflijk dan een mtb en je hebt gewoon een betere techniek nodig.
Een clubgenoot is trouwens met zijn cyclo ook gewoon over de atb routes in limburg gegaan. Ik kan het alleen niemand aanraden .
Als je beginner bent zou ik eerst een paar keer over de makkelijke mtb-routes gaan. De moeilijkheidsgraad staat ook aangegeven op de site. Succes!
Een clubgenoot is trouwens met zijn cyclo ook gewoon over de atb routes in limburg gegaan. Ik kan het alleen niemand aanraden .
Als je beginner bent zou ik eerst een paar keer over de makkelijke mtb-routes gaan. De moeilijkheidsgraad staat ook aangegeven op de site. Succes!
Hoe weet je eigenlijk waar je wel en waar je niet mag fietsen? De meeste bossen (in mijn omgeving althans) zijn bezaaid met ruiterpaden en anderszins aangelegde (wandel)paadjes. Mag je daar dan fietsen? Als het alleen op de bekende MTB-routes mag ben je snel klaar natuurlijk. Of is dat per bos/gemeente verschillend?
-
- Forum-lid
Hier (brabant) staan altijd bordjes aan de rand van het bos. Daar staat op of je wel of niet mag fietsen en onder welke voorwaarden. Niet dat ik één bordje ooit gelezen heb maar ze staan er wel .
Bij Zoetermeer is een permanent cross(MTB) parcours. Wedstrijdje rijden? Zondagochtend in Gouda op de Groene Heuvel (rugnummer afhalen in clubhuis GRTC-Excelsior). Of de Zuid-Holland competitie (www.veldrijden.com).
[quote="race-niek"]mtbroutes.nl
[/quote]
Er zijn best wat speelmogelijkheden in Zuid Holland, maar verwacht niet teveel van de bewegwijzering.
- Alleen Bergschenhoek (en Noordwijk?) zijn echte routes. Bergschenhoek lijkt me vrij pittig voor de cyclocrosser.
- Rijswijk is meestal blubberzooi en niet te zien wat de echte route is, maar je kunt er wel zelf een rondje maken al naar gelang je capaciteiten.
- Wat op mtbroutes 'Leiden' wordt genoemd is eigenlijk niet echt een MTB-route, het merendeel is verhard.
- Zoetermeer ken ik het beste en biedt veel mogelijkheden. Je hebt drie delen. Het deel op de vuilnisbelt in het bos (bewegwijzerd) is denk ik ook wel te doen met de crosser. Het rotsige deel waar vaak wedstrijden worden gehouden aan de andere kant van de weg is erg pittig, maar voor gevorderden zeer uitdagend. Aan de noordkant van de weg (open stuk met heuvels en bij de skipistes) is een derde stuk en heb je veel onverharde paden waar je zelf je rondjes kunt maken.
[/quote]
Er zijn best wat speelmogelijkheden in Zuid Holland, maar verwacht niet teveel van de bewegwijzering.
- Alleen Bergschenhoek (en Noordwijk?) zijn echte routes. Bergschenhoek lijkt me vrij pittig voor de cyclocrosser.
- Rijswijk is meestal blubberzooi en niet te zien wat de echte route is, maar je kunt er wel zelf een rondje maken al naar gelang je capaciteiten.
- Wat op mtbroutes 'Leiden' wordt genoemd is eigenlijk niet echt een MTB-route, het merendeel is verhard.
- Zoetermeer ken ik het beste en biedt veel mogelijkheden. Je hebt drie delen. Het deel op de vuilnisbelt in het bos (bewegwijzerd) is denk ik ook wel te doen met de crosser. Het rotsige deel waar vaak wedstrijden worden gehouden aan de andere kant van de weg is erg pittig, maar voor gevorderden zeer uitdagend. Aan de noordkant van de weg (open stuk met heuvels en bij de skipistes) is een derde stuk en heb je veel onverharde paden waar je zelf je rondjes kunt maken.
In de Noordwijkse duinen bevindt zich ook een mooi (permanent) MTB parcours. Dit parcours is ook uitermate geschikt om te veldrijden. Zit wel aardig wat hoogteverschil in het parcours, maar dat maakt het leuk.
Zie deze website voor de ligging:
http://www.mtbollenstreek.nl/nl/home/
Zie deze website voor de ligging:
http://www.mtbollenstreek.nl/nl/home/
dank jullie wel allemaal voor de vele aanwijzingen en routes. Ik ben wel een geoefend wegfietser (ong 8000 km / jaar , gedurende al 20 jaar) maar totaal ongeoefend in cyclocross. Ga dus verstandig maar beginnen aan de simpele MTB routes ; voor zover je dat simpel kan noemen. Zondagochten Groene heuvel - Gouda lijkt me iets voor binnenkort omdat ik dan raad kan vragen aan en ervaringen uit kan wisselen met geoefenden in cyclocross.
veel plezier met m\'n wilier !
Bij Swift Leiden (Willem v/d Madeweg) begint vanaf oktober de Swibo cross competitie op zondag. Het voordeel hiervan is dat het parcours het hele cross seizoen blijft staan. Je kan er dus ook doordeweeks trainen/rijden.
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.
[quote="peppie"][...] het parcours het hele cross seizoen blijft staan. [...][/quote]
We doen ons best (hoogstwaarschijnlijk bouwen we 't eerste weekeinde van oktober op), maar de vandalen/honden-uitlaters/buurtbewoners willen nog wel eens saboteren...
SwiBoCrossCompetitieLinkje: klik.
Parkoers van vorig jaar: klik.
We doen ons best (hoogstwaarschijnlijk bouwen we 't eerste weekeinde van oktober op), maar de vandalen/honden-uitlaters/buurtbewoners willen nog wel eens saboteren...
SwiBoCrossCompetitieLinkje: klik.
Parkoers van vorig jaar: klik.