Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Nieuwe Garmin Edge Series?

Jozhua
Forum-lid

Jozhua 18 nov 2013 16:37

Hallo,

Ik overweeg een Garmin Edge 800/810 aan te schaffen maar vraag me af of het zin heeft om te wachten tot er een nieuwere versie uitkomt.

Ik heb op internet gezocht naar mogelijk nieuwe releases maar niets kunnen vinden. Heeft iemand een idee wanneer er nieuwere versies uitkomen?

Groet, Jos

martijn78
Forum-lid

martijn78 18 nov 2013 16:52

De Edge 810 is vrij recent op de markt gekomen, hoogstens dat hier binnenkort nog eens een firmware update voor komt....?

Bryton Rider 60 is ook vrij nieuw op de markt, misschien is dat nog een optie?
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

Emielepiel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 18 nov 2013 18:19

Als je daar op wacht, kun je dan ook weer wachten op de volgende versie.
Mijn vraag is altijd, waar wil je het voor gebruiken en voldoet hetgeen nu op de markt is hieraan? Nee, wachten! Ja, aanschaffen.

yeti-alpha
Forum-lid

yeti-alpha 20 nov 2013 10:50

Ik heb de edge 810 en ben zeer tevreden. Het enige wat ik jammer vindt is dat je vanuit Garmin Connect geen eigen routes kan uploaden (of ik weet nog niet hoe). Garmin heeft een nieuwe goedkopere de EDGE touring. Ook kan de MIO 505 iets zijn maar daar was ik niet zo kapot van. Ik heb de MIO na 2 maanden weer verkocht en de EDGE 810 gekocht. Ik heb de GPS-MAP BeNeLux van Garmin via marktplaats gekocht, op microSD voor 12 Euries.
Cube Litening Super HPC SL met Selle Italia SLR Tekno flow zadel. Wielen Carbon LesAlpes 4CMC SL

Emielepiel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 20 nov 2013 12:23

yeti-alpha schreef:Ik heb de edge 810 en ben zeer tevreden. Het enige wat ik jammer vindt is dat je vanuit Garmin Connect geen eigen routes kan uploaden (of ik weet nog niet hoe). Garmin heeft een nieuwe goedkopere de EDGE touring. Ook kan de MIO 505 iets zijn maar daar was ik niet zo kapot van. Ik heb de MIO na 2 maanden weer verkocht en de EDGE 810 gekocht. Ik heb de GPS-MAP BeNeLux van Garmin via marktplaats gekocht, op microSD voor 12 Euries.
Zou ook niet weten hoe het via Garmin Connect zou moeten. Ik maak mijn routes via routeyou.com en dat bevalt goed.

Jozhua
Forum-lid

Jozhua 20 nov 2013 15:40

Bedankt voor jullie reacties. Mijn twijfel komt vooral omdat ik in de winter een stuk minder fiets waardoor wachten met de aanschaf tot het voorjaar te overwegen is.

Ook vind ik het verschil tussen de 800 en 810 minimaal. Dat was met name de rede waarom ik mij afvroeg of er niet snel een nieuwere versie te verwachten was.

Groet, Jos

Emielepiel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 20 nov 2013 16:13

Zelf heb ik ook een 800 en mis de extra functies van de 810 niet. Mijn keuze was snel gemaakt. Tot op heden heb ik er erg veel plezier aan beleefd!

PieterB82
Forum-lid

PieterB82 20 nov 2013 16:39

Vind het voordeel van de 810 dat deze te koppelen is met je mobiel. Merk ook dat er een melding op je scherm van de Garmin komt als je mobiel bijna leeg is.
Dat zou uitgebreider kunnen, bijvoorbeeld een inkomende oproep of sms. Hopelijk komt die service ook nog eens beschikbaar.

Daarnaast vind ik het automatisch uploaden naar Strava handig, je hoeft geen pc meer te gebruiken.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 nov 2013 17:30

Dat je er vervolgens alsnog een USB kabel in moet steken om 't ding op te laden is een ander verhaal? Zolang je 't ding daarvoor regelmatig aan een kabel moet hangen kan die data wat mij betreft ook prima over diezelfde kabel.

Gelukkig heb ik zelf nooit last van een mobiel die leeg is sinds ik een Chinees exemplaar heb ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

PieterB82
Forum-lid

PieterB82 20 nov 2013 18:04

Noodzakelijk is het inderdaad niet, maar wel handig als er geen pc in de buurt is.

Met een Chinees exemplaar bedoel je een Chinees die regelmatig je telefoon oplaadt? ;)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 nov 2013 18:54

Compleet off-topic: Nee een Chinees merk (Jijyu G3S) met een erg grote accu, omdat ik m'n HTC spuugzat was waarmee ik zelfs met weinig gebruik het einde van de dag soms niet haalde.

Ik verwacht overigens geen opvolger van de 810 de komende tijd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 20 nov 2013 19:03

amclassic-fan schreef:Compleet off-topic: Nee een Chinees merk (Jijyu G3S) met een erg grote accu, omdat ik m'n HTC spuugzat was waarmee ik zelfs met weinig gebruik het einde van de dag soms niet haalde.

Ik verwacht overigens geen opvolger van de 810 de komende tijd.
Off-topic
Het is trouwens een Jiayu G3S :D
=> http://www.jiayu.nl/specificaties-jiayu-g3/

Ik heb een 800 en mis volgens mij erg weinig wat er echt toe doet.

En zoals steeds, je kan altijd wachten op het nieuwste, dat er op dit moment nog niet is. Gevolg hiervan is dat je binnen enkele jaren nog steeds aan het wachten bent. :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie